We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services
Studenten willen… Beleid faculteiten gelijk trekken: Alles opnemen en beschikbaar stellen Beleid faculteiten gelijk trekken: Alles opnemen en beschikbaar stellen
Elektronisch Leren
Tijd!! Collegezaal van de toekomst Studio’s Streaming Media Webcolleges UvA ClipMaker iTunesU ELO Kennisclips €€.€€€ MOOC’s E-learning Webinars Videoconferencing YouTube
uva.nl/video 3-lagen servicemodel: We do it for you Do it together Do it yourself Aanvraagformulieren Diensten Best practices
Webcollegedienst UvA Webcolleges aantal bestanden unieke kijkers Aantal vaste recorders: 36 (incl. AMC) Aantal mobiele recorders: 4 Totaal uur materiaal online Aantal unieke kijkers sinds 2006: Aantal FTE: 3
UvA ClipMaker DHZ webcolleges, software based, opnemen en knippen Kennisclips, Flipped Classroom, tentamenbesprekingen ed Maar… je kunt natuurlijk ook hele colleges opnemen… Videobeheer in Mediasite. Vraagt eigen investering! Presentatie UvA ClipMaker
Streaming Media
Videoconferencing, Webinars
UvA op iTunes en YouTube
Hier komt de footer tekst11 studio
Video als uitdaging De 15% grens: Simon Sinek in Ted Talk Start with Why: the law of diffusion of innovation
Onderzoek, learning analytics
Onderzoek! Heatmap
Onderzoek, learning analytics Naast Sociale Wetenschappen ook bij Rechten: Collegereeks volgen Collegekaarten scannen Weten wie aanwezig is en wie niet Kijkgedrag webcolleges in kaart brengen Regressie analyse: correleren kijkgedrag aan opkomst en aan behaalde cijfers Komen tot conclusies en adviezen
Samenvatting 1. Er is een breed aanbod aan diensten en ondersteuners, zowel centraal als in faculteiten 2. Meer docenten zouden gebruik moeten maken van de geboden mogelijkheden 3. Aanbieden van feedback aan docenten draagt bij aan docentprofessionalisering en kwaliteit 4. Onderzoek/Learning analytics leidt tot aanbevelingen voor het onderwijs 5. Best practices presenteren
Discussie Hoe bereiken we de niet front-runners onder de docenten? Welke middelen zetten we hiervoor in? Kunnen studenten een rol spelen? Werkt beloning? Zijn er elders webcollege-analytics projecten gaande of zijn er plannen in ontwikkeling waardoor de relevantie van de data stijgt?