Scenario Overzicht – 1 Doel en Voordelen: Doel Voordelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Advertisements

Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Debetnota creëren SAP Best Practices Baseline Package (België)
Chargebeheer SAP Best Practices Baseline Package (België)
Intern onderhoud SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In het bedrijfsscenario wordt.
Inventarisatie/ voorraad tellen en aanpassen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Inventarisatie SAP Best Practices Baseline Package (België)
Interaction Center-marketing SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Online splitsen (segmentatie) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Magazijntransport zonder levering SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Serviceorderbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Offerte voor aankoop SAP Best Practices Baseline Package (België)
Lean-campagnebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Inkoopcontract SAP Best Practices Baseline Package (België)
Gebiedbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Pijplijnprestatiebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Administratie werkelijke overheadkosten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Verkoopsorder met vaste prijs en facturatie op basis van tijd en materiaal SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Scenario Overzicht – 1 Doel en Voordelen: Doel Voordelen
Segment Rapportage SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interne O&O-order (R&D) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Verwerking door derden met verzendbericht SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Nabewerkingsafhandeling (goederen in bewerking) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne projecten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Leadbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Crediteuren boekhouding SAP Best Practices Baseline Package (België)
Tijdregistratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het urenformulier (CATS) wordt.
Interne order voor marketing en andere overheadplanning
Opbrengstplanning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Pipeline Performance beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Serviceaanvraagbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Verwerking door derden zonder verzendbericht SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
O&O-orders plannen (R&D) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overhead planning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Reisadministratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalulatie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Intern onderhoud SAP Best Practices Baseline Package (België)
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Klantofferte SAP Best Practices Baseline Package (België)
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kansenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Verwerking van klantorder van potentiële klant SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Retouren en klachten SAP Best Practices Baseline Package (België)
Klantofferte SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het proces beschrijven voor een.
Serienummerbeheer SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bedrijfsproces in detail.
Nabewerkingsverwerking (uit voorraad geproduceerd artikel) SAP Best Practices.
Kwartaalplan – Prognose van verkoophoeveelheid met CO-PA SAP Best Practices.
Tijdregistratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
E-service: Oplossingsondersteuning SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Voorraadverwerking: uitval en geblokkeerde voorraad
Documentsplitsing activeren SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Documentsplitsing.
Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Serienummerbeheer SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Reisadministratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bieden van geheel geïntegreerd.
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Verwerving van resources van derden SAP Best Practices.
Adhoc Consulting met facturatie aan vaste prijs SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Lean-campagnebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalculatie SAP Best Practices.
Transcript van de presentatie:

Rabat Verwerking: Gratis Goederen SAP Best Practices Baseline Package (België)

Scenario Overzicht – 1 Doel en Voordelen: Doel Voordelen Dit scenario beschrijft het hele proces voor een standaad verkoopstraject (Make-to-Stock) voor een klant inclusief gratis goederen (rabat). Dit bedrijfsproces omvat alle stappen vanaf orderregistratie tot en met betaling van de klant. Voordelen Wanneer een order wordt ingegeven zal een beschikbaarheidscontrole uitgevoerd worden en de plaats van verzending bepaald worden. Ingesloten gratis goederen worden automatisch bepaald. Een factuur wordt aangemaakt en doorgeboekt naar FI en CO Key procesflows Aanmaken Order Order bevestiging Levering Picking Goederen Afgifte Facturatie

Scenario Overzicht – 2 Vereiste SAP-applicaties: Vereist SAP enhancement package 4 for SAP ERP 6.0 Bedrijfsrollen in procesflows Verkoopsbeheerder Magazijnmedewerker Facturatie beheerder Debiteurenadministratie

Scenario Overzicht – 3 Gedetailleerde procedureomschrijving: Rabat Verwerking: Gratis Goederen Het proces start met de aanmaak van een standaard klantorder. Een gratis goed-conditie is aangemaakt voor de gratis goederen. De klant ontvangt zo een aantal gratis goederen of rabat op basis van de bestelde hoeveelheid (rabat = volumekorting). Er wordt gecontroleerd of er genoeg voorraad aanwezig is in het magazijn. Zoniet zal er een voorraadtransfer vanuit een ander magazijn plaats vinden. De pikbon wordt aangemaakt en de magazijnverantwoordelijke kan de goederen klaarzetten voor verzending naar de klant. Eens gepikt zal deze hoeveelheid bevestigd worden in het systeem om te controleren dat de bestelde hoeveelheid overéénstemt met de leveringshoeveelheid. In geval van verschillen kan dit geregistreerd worden om correcte boekingen te verzekeren. Na de pikopdracht kan de magazijnverantwoordelijke de levering afwerken door de goederenafgifte door te boeken. Deze GA doet de voorraad dalen en maakt de fysische levering naar de klant compleet. Dit resulteert in een financiële boeking. Eens de GA is geboekt kan de levering gefactureerd worden en de omzet alsook COGS gerealiseerd worden in de boekhouding. Dit is de laatste stap in het verkoopsproces in SD (Sales & Distribution) De laatste stap beschrijft hoe de facturen worden geboekt, klantenbalansen worden opgesteld en afgedrukt, alsook inkomende betaling worden geregistreerd en afgepunt tov openstaande facturen om de klantenbalans accuraat te houden.

Process Flow Diagram Rabat Verwerking: Gratis Goederen Event Behoefte om goederen te kopen Klant Order-bevesting Afleverings-bewijs Factuur Verkoopsbeheerder Invoer klantorder Magazijnmedewerker Werkvoorraad verzendingen Goederen-afgifte boeken Voorraad COGS Pik Lijst Facturatie beheerder Facturatie Debiteurenadministratie Debiteuren: Ink. betaling (157) Afsluiting SD (203) AR= Debiteurenadministratie, COGS = Cost of Goods Sold

Legend Symbol Description Usage Comments Symbol Description Band: Identifies a user role, such as Accounts Payable Clerk or Sales Representative. This band can also identify an organization unit or group, rather than a specific role. The other process flow symbols in this table go into these rows. You have as many rows as required to cover all of the roles in the scenario. Role band contains tasks common to that role. External Events: Contains events that start or end the scenario, or influence the course of events in the scenario. Flow line (solid): Line indicates the normal sequence of steps and direction of flow in the scenario. Flow line (dashed): Line indicates flow to infrequently- used or conditional tasks in a scenario. Line can also lead to documents involved in the process flow. Connects two tasks in a scenario process or a non-step event Business Activity / Event: Identifies an action that either leads into or out of the scenario, or an outside Process that happens during the scenario Does not correspond to a task step in the document Unit Process: Identifies a task that is covered in a step-by-step manner in the scenario Corresponds to a task step in the document Process Reference: If the scenario references another scenario in total, put the scenario number and name here. Sub-Process Reference: If the scenario references another scenario in part, put the scenario number, name, and the step numbers from that scenario here Process Decision: Identifies a decision / branching point, signifying a choice to be made by the end user. Lines represent different choices emerging from different parts of the diamond. Does not usually correspond to a task step in the document; Reflects a choice to be made after step execution Symbol Description Usage Comments To next / From last Diagram: Leads to the next / previous page of the Diagram Flow chart continues on the next / previous page Hardcopy / Document: Identifies a printed document, report, or form Does not correspond to a task step in a document; instead, it is used to reflect a document generated by a task step; this shape does not have any outgoing flow lines Financial Actuals: Indicates a financial posting document Budget Planning: Indicates a budget planning document Manual Process: Covers a task that is manually done Does not generally correspond to a task step in a document; instead, it is used to reflect a task that is manually performed, such as unloading a truck in the warehouse, which affects the process flow. Existing Version / Data: This block covers data that feeds in from an external process Does not generally correspond to a task step in a document; instead, this shape reflects data coming from an external source; this step does not have any incoming flow lines System Pass / Fail Decision: This block covers an automatic decision made by the software Does not generally correspond to a task step in the document; instead it is used to reflect an automatic decision by the system that is made after a step has been executed. Diagram Connection <Function> Hardcopy / Document External to SAP Financial Actuals Business Activity / Event Budget Planning Unit Process Manual Process Process Reference Existing Version / Data Sub-Process Reference System Pass/Fail Decision Process Decision

© 2010 SAP AG. All rights reserved. No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, Clear Enterprise, SAP BusinessObjects Explorer, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP France in the United States and in other countries. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.