Suggesties voor 2005: Herhalen dag 1 1)Aanvullen de behandeling sedimentaire structuren 2)Verschil wave en stroom ripples 2) Lakprofielen inleiden hoe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kibboets-opvoeding: Nachtelijk huilen en gehechtheid
Advertisements

Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
User Centred Development
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August 2014 LICHT LIGHT I never see what has been done, I only see what remains to be done. Ik zie nooit wat reeds.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/006] thema: to a prisoner – Amnesty International can-do : kan korte tekst schrijven volgens een vast format ©
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Beeldverwerking Prof. dr. ir. W. Philips Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Wisselen?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
Guides for gutter Text colours R 27 G 66 B 152 R 0 G 0 B 0 R 127 G 127 B 127 Background.
20_05_2009 When the sun goes down on my side of town that lonesome feeling comes to my door the whole world turns Wanneer de zon ondergaat.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Presteren onder druk.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
ACTmodel van psychopathologie
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
MISSION IMPOSSIBLE ? – High temperature heat >600 °C
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Suggesties voor 2005: Herhalen dag 1 1)Aanvullen de behandeling sedimentaire structuren 2)Verschil wave en stroom ripples 2) Lakprofielen inleiden hoe maak je ze etc

Opdrachten 1. Mondelinge presentaties, Dinsdag 09/03/2003 ØForm groups of same size ØChoose one of the Chapters indicated on the sheet ØPrepare oral presentation 2. Choose a spokesperson for your group (or two). These act as line of communication between you and me

Why is this important? ØYou have a problem if you cannot ‘read’ What you learn here is to read sediments and sedimentary rocks ØThe ability to collect geologic information in the field us a basic prerequisite for all geologists/physical geographers. Many if not most jobs you will work in (as geologist/physical geographer) will expose you to the problem of efficient data/information collection.

What is the goals of this exercise? ØYou should learn how to collect geologic information in the field This must be done on a manner that is reproducible for others ØYou should learn how to read/interpret sedimentologic ‘sections’ The ‘interpretation’ refers to the individual features as well as to the overall depositional environment in which these sediments were deposited ØYou should learn to do the job quickly and efficiently

Practicum Sedimentaire Structuren AANPAK Oriëntatie lakprofiel Tekenen structuren Beschrijving texturele eigenschappen sedimentaire structuren

Practicum Sedimentaire Structuren TEKENEN Simpele lijntekening op schaal Belangrijkste karakteristieken sedimentaire structuren hoeken opvallende eigenschappen

Lakprofielen interpretatie Mud with desiccation cracks Root zone Sedimentary structures not generally preserved Dark zones may represent buried soils Interbedded poorly sorted sand and gravel Gravel predominantly with matrix of sand and sandy silt Large scale cross bedded and horizontally bedded gravel; little or no matrix Coarse lag

Hoe werken we met lakprofielen en/of gesteente slabs? 1 bestuderen 2 Tekenen van het profiel gesteente stuk 3 maak een interpretatie van het sedimentaire milieu (depositional environment)

Lakprofielen a) 2-3 tekeningen per college b) Verzamel je tekeningen, lever ze in! c) Tekeningen zijn 20% van het tentamencijfer

1. Afsnijding 2. Toe-sets 3. Convex up of (down)? Practicum Sedimentaire Structuren ORIENTATIE mbv TOP-BOTTOM CRITERIA

ripples

Een partikel in een stroom/windbed Krijgt door de stroom/wind Een opwaartse druk, die het partikel Kan optillen

FLOW REGIME Reynolds number: R= (r.u.d)/h Froude number: F= u / (g.d)½ Lakprofielen interpretatie

FLOW REGIME Maak schatting van Reynolds number en Froude getal INTERPRETATIE Is het afzettingsmilieu fluviatiel, eolisch, marien of getijde Beargumenteer je keuze Lakprofielen interpretatie

INTERPRETATIE Is het afzettingsmilieu fluviatiel, eolisch, marien of getijde? Beargumenteer je keuze

Low sediment-transport rate High sediment- transport rate Angular cross strataTangential cross strata Lakprofielen interpretatie

Practicum Sedimentaire Structuren

Internal structure of a well-developed ripple. Main body is made up of foreset laminae, a single bottom set laminae, and one or few stoss side laminae. Reineck & Singh (1980, p.23) Practicum Sedimentaire Structuren

Sedimentaire structuren Korrelgrootte Grading Grootte cross strata sets Hellingsrichting en hoek Stroomrichting Practicum Sedimentaire Structuren Texturele eigenschappen

Sediment transport under increasing stream velocity. A flume experiment showing the change in sand bed with increasing stream velocity. (a) Sediment transport takes place by sliding and rolling motions of single grains. (b) A rippled forms. Major transport is by bed load and saltation. Ripples migrate faster, they tend to climb over the backs of the dunes. (d) Antidunes migrate upstream, while there is extensive sand-grain movement downstream by suspension and bed load. Almost the entire bed surface is in motion.Press & Siever (1986; p.183)

Celerische beweging

lajilla Planar beds Ripple marks Antidunes