Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
determinanten jeugd & overgewicht
Advertisements

Duurzaam inzetbaar gedurende de hele levensloop
De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
De toekomst van Nederland
DE OPWARMING VAN DE AARDE
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Tweedaagse - Proefcollege religiositeit 14 oktober 2008 Fransje Smits -
Annet H. de Lange Een leven lang gemotiveerd aan het werk?
INLEIDING. De VS besteden 3,8% van hun bnp aan hun militair apparaat. Hoeveel besteedt een relatief ontwikkeld en stabiel land als Botswana aan het leger?De.
Opdracht Strategieontwikkeling
Beeldvorming (inleiding)
Brian Madsen “Melken uit hooi en gras van een natuurterrein met een mobiele melkrobot”
Quiz Gelijkvormigheid
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Demografische transitie
MKT project 1 & Mens-Machine-Interactie
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Beeldvorming (inleiding)
Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
DE OVERGANG ONDERWIJS-ARBEIDSMARKT Rationeel of emotioneel ?
Cijfers Zorg en Gezondheid Geboorte en sterfte 2006.
Swot analyse
De Toekomst Marketing.
Ongelijkheid in toegang tot digitale systemen Twee voorbeelden Invloedsfactoren Statistieken en Bronnen Alexandre Vantomme.
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Hoofdstuk 2 Arm en rijk in Nederland en Europa.
College 2 Marketingomgeving
Meertaligheid: bijzonder normaal “Meer Taal, Meer Kans” Een Papiaments – Nederlands taalbevorderingsproject Nienke Boomstra MSc.
Midden in de wereld:.
ROC A12 6 november 2014 Welkom Mustafa Çelik
De toekomst van Nederland
2050: 9 miljard mensen Bevolkingsgroei.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Eet smakelijk Hoorcollege 4.
Plaats van de componenten op het moederbord
Analyse maatschappelijk vraagstuk
2C Vrijdag 20feb2015 2C en 2B Dinsdag 03maa2015
 Een groot gezin is een voordeel, de kinderen zullen later gegarandeerd voor jou zorgen.  Een groot gezin is een nadeel, want je hebt een grote en.
1 TH Hoofdstuk 1 Bevolking § 2 en 3
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Week 3. PROGRAMMA Artikel ‘Kwetsbare kinderen’ Gastcollege
Ontwikkeling van het jonge kind
Kind en omgeving Het individu in de context
CHRONISCHE ZIEKTE EN LICHAMELIJKE HANDICAP. INHOUDSTAFEL Inleiding Inleiding Chronische ziekte en handicaps Chronische ziekte en handicaps Psychosociale.
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Een duurzame en langzame verandering VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Ontwikkelingspsychologie Ontwikkelingspsychologie = de psychologie van de ontwikkeling van de persoonlijkheid.
Wat feiten en cijfers Calvijn Business School
Seksualiteit en voortplanting Al meer dan jaar op deze planeet dankzij de voortplanting.
Hoofdstuk 1 Bevolking §3 Steeds maar meer?.
Midden in de wereld:.
Mens en medemens Les 7, MHBO-traject.
Kwaliteit van Leven en ouder worden “Grijnzend Grijs”……….
Voorlichting, advies en instructie
Personeel en organisatie
1.
1 vmbo-T/havo 1 bevolking, §2 en 3
GEMIDDELD NATIONAAL INKOMEN
Statistics on safety, crime and justice
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Transcript van de presentatie:

Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf

Figuur 3.2 De interne omgeving van het bedrijf

Figuur 3.3 Verschillende afnemersmarkten

Figuur 3.4 Verschillende belangengroepen

Figuur 3.5 Factoren die van invloed zijn op de macro-omgeving van het bedrijf

Figuur 3.6 Vruchtbaarheidscijfers: het aantal kinderen per vrouw in ontwikkelde en minder ontwikkelde landen Figuur 3.6 Vruchtbaarheidscijfers: het aantal kinderen per vrouw in ontwikkelde en minder ontwikkelde landen

Figuur 3.7 De ouder wordende wereldbevolking: de levensverwachting tot 2050

Figuur 3.8 Environmental Sustainability Index (deel 1)

Figuur 3.8 Environmental Sustainability Index (deel 2)