Trends 50+ Spelletjes cv204d Hanneke Monique Moreno Remy Tom
2 Inhoud Opdracht Doelgroep Onderzoek Conclusies onderzoek Trendbouwstenen Product Conclusie
3 Opdracht Bedenk een product voor de doelgroep 50+ die gebruikt gaat worden in het jaar 2015 op het gebied van spelletjes.
4 Doelgroep 50 tot 75 jaar Oudere kinderen uit huis Kleinkinderen Meer te besteden Enige affiniteit met technologie
5 Onderzoek Deskresearch Fieldresearch Weekschema’s Interviews
6 Conclusies onderzoek Deskresearch 4 miljoen mensen binnen doelgroep jaar Gemiddeld inkomen per jaar ,- euro
7 Conclusies onderzoek
8 Fieldresearch 90% Samen met andere mensen/familie Rien: “Gezellig samen met mijn broers en zus op zolder zitten en de hele avond ‘Mens erger je niet’ of ganzenbord te spelen.” Petra: “Het gaat om de gezelligheid.”
9 Conclusies onderzoek Spelletjes van tegenwoordig 80% Individueel en ongezellig Caroline: “Spelletjes van tegenwoordig zijn ingewikkeld en heel erg ongezellig, beetje naar een beeldscherm staren en op zo’n joystick rammen”
10 Trendbouwstenen Sociaal & Technologie De trendpiramide Bordspelen Samen zijn Socialisatie
11 Product Gezelligheid FamilieSamen zijn Bordspelen
12 Product Gameboard
13 Gameboard - Uit
14 Gameboard -Monopoly
15 Gameboard - Poker
16 Conclusie Samen met de hele familie spelen op het gameboard Ouderwets gezellig voor de 50+ers Gave en coole effecten voor de kinderen en kleinkinderen
17 Namens cv204d Bedankt voor de aandacht En veel speelplezier!