London Online Information 4 december 2008
Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability
Sessie: The Digital Company 2013 The Economist Intelligence Unit: How Business will use technology in 5 years Conclusie: De technologie zal niet veel veranderen, het gebruik door bedrijven zal substantieel wijzigen. …… the biggest impact will be on (customer) service Klanten gebruiken meerdere kanalen voor contact Klanten beoordelen bedrijven op het web Klanten raken betrokken bij innovatie/productontwikkeling (co-creation, prosuming) Gebruikte technologieën: Online forums White boarding tools Videoconferencing
Sessie: Talk to digital natives “Describe the space” van prof. David Nicolas - Wie bezoekt “de ruimte” op internet? Conclusie 69% van het websitebezoek zijn robots 40% van de bezoekers komt nooit meer terug (exclusief robots) 50% van de bezoekers bekijkt 2 à 3 pagina’s People are viewing rather than reading Men leest een artikel niet langer dan 3 minuten Navigating is main activity on the web. Information seeking = power browsing We are addicted to speed and choice Huge risk of disconnecting from users: Lacking info In denial Know what is best Toekomst: Fast food information culture Measurement, not assumption is important