7 strategieën voor een digitale overwinning Willem Hendrikx Internet als markt & strijd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Heerlijk Wonen marketing
Advertisements

Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Stage-voorbereiding en internet
Marketingcommunicatiemix
Branche-analyse Boekenbranche
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Even kennis maken: Gerard Schomaker:
Van Twitter tot Longread Willem Hendrikx De nieuwe webschrijver.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Het Nieuwe Uitzoeken Over uitgeven naar
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
E-Readers wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 21 oktober © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Consumer and Commerce Circuit – C3 Innovatieve Handelsnetwerken in de praktijk.
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Crossmediale Marketing Campagne
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Hoe hoger de luchtvervuiling? Hoe hoger de bevolkingsdichtheid - verkeer - huisverwarming Hoe meer industrie.
Minor Internet Marketing
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
De marketing van kennis
SEO Hoger in Google.
Digitale tools: SlideShare
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
SEO Seminar.
Waarom Google slide handig of onhandig is
DMK – lesweek 10: Privacy.
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Het internet als reclamemedium
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Transcript van de presentatie:

7 strategieën voor een digitale overwinning Willem Hendrikx Internet als markt & strijd

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Actuele “battles” op internet Blendle De Correspondent Amazon.nl vs bijv. Bol.com Betaalformules kranten (Telegraaf, NRC, etc.) Bijenkorf vs Wehkamp Aliexpress.com Spotify Netflix

Internet is het oorlogsplatform Slagveld Aanvallen en verdedigen Openingen en zetten Strategie Tactiek Bekende terminologie uit de Marketing, de Communicatie en de Verkoopwereld

Wat kunnen we leren van de strategieën van de grote en kleine commerciële sites en startups voor onze “normale” communicatieve en serviceverlenende sites?

SEO Optimaliseren voor

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Design

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Social

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Content

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Human factor

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Disruptie

Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3

Het gaat om de MIX Meestal combineer je een aantal strategieën Afhankelijk van resources Afhankelijk van tijd Afhankelijk van kennis / know how

Valkuilen Techniek – bijv. de algoritmes van Google Willekeur – wat doet Facebook nu weer Oplopende kosten - advies, uren, Adwords Hoe beslist je bezoeker – blackbox Arbeidsintensief – tijd / geld Mazzelfactor – slaat het aan of niet