7 strategieën voor een digitale overwinning Willem Hendrikx Internet als markt & strijd
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Actuele “battles” op internet Blendle De Correspondent Amazon.nl vs bijv. Bol.com Betaalformules kranten (Telegraaf, NRC, etc.) Bijenkorf vs Wehkamp Aliexpress.com Spotify Netflix
Internet is het oorlogsplatform Slagveld Aanvallen en verdedigen Openingen en zetten Strategie Tactiek Bekende terminologie uit de Marketing, de Communicatie en de Verkoopwereld
Wat kunnen we leren van de strategieën van de grote en kleine commerciële sites en startups voor onze “normale” communicatieve en serviceverlenende sites?
SEO Optimaliseren voor
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Design
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Social
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Content
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Human factor
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Disruptie
Slide Opsomming 1 Opsomming 2 Opsomming 3
Het gaat om de MIX Meestal combineer je een aantal strategieën Afhankelijk van resources Afhankelijk van tijd Afhankelijk van kennis / know how
Valkuilen Techniek – bijv. de algoritmes van Google Willekeur – wat doet Facebook nu weer Oplopende kosten - advies, uren, Adwords Hoe beslist je bezoeker – blackbox Arbeidsintensief – tijd / geld Mazzelfactor – slaat het aan of niet