Nike + Vera, Martje en Gaby
Inhoud Motivatie Over Nike Doelgroep Boodschap Doelen Tools Marketingvormen Strategie Waarde-oordeel Bronnen Vragen
Motivatie We zijn alle drie met ons gezondheid bezig, we sporten vaak en dit geeft ons een extra dimensie aan de work-out
Over Nike Ze zijn zich meer gaan segmenteren en spelen in op het gevoel van de doelgroep. Het is geen merk meer maar een levenswijze.
Doelgroep Jong volwassen Sportief Compentatief Trendgevoel Stylish
Boodschap Tune Your Run de innovatieve Nike+ iPod technologie als je persoonlijke workout assistant.
Doelen Geeft hardlopen een nieuwe dimensie Stimuleert gebruik van Nike en Apple Accesoires, kleding, iTunes Merkgebondenheid
Concept - My Runs - Products - Community - Sport Music - Stories
Concept
Marketingvormen Crossmedia Virals Instore promotion Events Direct marketing PR
Tools “Nike Sport Music” in ITunes Music Store (Running playlists) www.nikeplus.com YouTube filmpjes en virals zoals: http://www.youtube.com/watch?v=n9yn_3fromg Advertenties Runners Magazines en Lifestyle Gadget Magazines als Bright Evenementen als Tunnel loop en Studenten Battle Retail instore displays Blogs Dealers, specifieke activiteiten om zoals een Runnersworld en de Breakfastrun of het testen van Nike+ in promotionele stands met Apple laptops of cinema
Waarde-oordeel + samen met iPod + eenvoudig & effectief (schema’s) + connectie met Nike.com + online community + link met webshop & iTunes Verplicht een iPod te hebben Is het product ontwikkeling of campagne