Science, wat anders?!
Inhoud Voorbeelden Uitleg van het idee Oproep
Wat is Science? Archimedes
Wat is Science? Verwonderen – Onderzoeken – Leren De sloot in - Scheikundig (zuurstof) - Natuurkundig (temperatuur) - Biologisch (waterdiertjes) - Aardrijkskunde (hoogteligging) - Geschiedenis (verband verkaveling en infrastructuur) - Taal (presentatie en communicatie)
Wat is Science? Verwonderen – Onderzoeken – Oplossing presenteren Mijn Lijf - Hart en Conditie onderzoek ECG - Vitaliteit longen met spirometer - DNA isoleren met enzymen - fMRI, isotopen en gammastraling
Wat is Science? De leerling als ‘Prosumer’ Leren vanuit een onderzoekende Docent <-- Leerling Samenhang tussen allerlei vakken Betekenisvol: excursie of expert
Wat is Science? Andere Voorbeelden Waarom pleegde Hemingway zelfmoord? Wie ontdekte de stelling van Pythagoras? Wat gaat er gebeuren als genetische manipulatie alle kans krijgt? Wat is het effect van kleur op mensen?
Wat is het idee per project? 10 blokuren 1 klas 1 onderwerp 1 docent Veel leren!
Wat is het idee? 10 blokuren kwartalen 1 klas h/v 1/2 1 onderwerp wetenschappelijk gericht 1 docent jij? wij? Veel leren! motivatie / uitdaging / praktisch / onderzoekend
Wat is het idee? B1O1 HVB2O2 HV Periode 1WebWijsDe lucht in Periode 2HeelalToetanchamon Periode 3SportCommunicatie Periode 4Eigen keuze
Kwartaal 10 weken 8 weken werken aan de opdracht 1 uitloop/verval 1 les carrousel-presentatie
Carrousel-presentatie
Wetenschappelijk gericht? Alfa, beta, gamma Onderzoekende houding Doelen op het proces/resultaat
Wie? Van harte welkom mee te draaien in het pilot-jaar 2013/2014! Belangstellenden deze week (week 10) melden bij de werkgroep RYS/BOS.