Update Implementatie en beheer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

De zin en onzin van escrow
De levenscyclus van een informatiesysteem
Contactdag 2013.
Tijdlijn aansluiten Niet Bekostigd Onderwijs op Bron
Banken en & kredietrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Dorb Logistics Door: Romar Boezem Alfred Huntington Bart Stevens
Bedrijfspresentatie.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Het Management Informatie Portaal
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Utrecht, 29 maart 2006 nieuwe technische ontwikkelingen m.b.t. eduroam eduroam voorwaarts! Paul.
Veranderen van organisatie en praktijk: mogelijkheden en consequenties Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit.
Activiteit 1.6 Bepalen niet-functionele eisen
Welkom bij de presentatie van het
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
Nieuw datamodel volwassenenonderwijs. Afdeling Volwassenenonderwijs2 Efficiëntere administratie volwassenenonderwijs Aansluiting volwassenenonderwijs.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Gang van het document Errol Graf Bijeenkomst bestellen & beschrijven – 8 april 2009.
Geo-seminar Amsterdam november 2009 Geoportaal 1 Ruimtelijke ontwikkeling & beheer van de stad op basis van hoogwaardige informatievoorziening.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Aanvraag open-standaard bij Logius Jan-Pieter Eelants Programmamanager VISI, CROW VISI open-standaard 1 VISIonTour 2010 v 0.05.
Schitterende Organisaties®
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
METIS © Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Wat is metis Aanpak Rollen Planning Ondersteuning.
Technische Architectuur
Rework website Status op stafvergadering Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek.
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Onsight Managed Security Services
Ombouw Amstelveenlijn
Agenda Opening/Welkom Voorstelronde
Informatiebijeenkomst Facet
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Registratie en facturatie
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014.
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Beheermodel van M. Looijen
Change Management Doel
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
2013ASL BiSL Foundation Professionaliseren met BiSL ®
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Diverse Sprekers ZAAM’s doelen zijn leidend voor gewenste ICT ondersteuning en benodigde infrastructuur DOEL PYRAMIDE ZAAM Doel (Missie) Als schoolorganisatie.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Doorontwikkelen BRON vo
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
Marktconsultatie Self-service en e-commerce portal
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
Samenwerking waterbeheerders
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Transcript van de presentatie:

Update Implementatie en beheer Bertil Voogd Utrecht, 15 november 2011

Update implementatie en beheer 8 april 2017 Update implementatie en beheer

Onderwerpen Samenwerking Bibliotheek.nl, PSO’s en bibliotheken 8 april 2017 Onderwerpen Samenwerking Bibliotheek.nl, PSO’s en bibliotheken Keuzes bij het implementeren Opzet beheer organisatie

BNL en PCI zijn uw implementatie partners 8 april 2017 BNL en PCI zijn uw implementatie partners Produceert Documenteert Traint BNL Implementeert Beheert PCI Verantwoordelijk Gebruikt Voldoet Bibliotheek Leveringsvoorwaarden

8 april 2017

Configuratie en plaatsing op website Start Aansluiting WLWI 8 april 2017 Start Aansluiting WLWI Bart Bestelling plugin bij Appsoft / Infor Iguana Keuze widgetstore Joomla Opvragen / downloaden plugin bij BNL Installatie Huidig CMS Drupal Ja Plugin widgets Aanvraag inlogaccount widgetstore / DCR Wijziging CMS Ondersteunt CMS plugin? Direct plaatsbare widgets Nee Nee Check direct plaatsbare widgets? Ja Via proefwidget Aansluiting WLWI Bibliotheek.nl

8 april 2017

Bestelling servicebus koppeling item synchronisatie Opschoning nodig? 8 april 2017 Verwerking OCLC Start Aansluiting NBC Nee Bestelling servicebus koppeling item synchronisatie Ja Bestand Verklaring opschoning uitval binnen 12 maanden Uitval rapport Titelexport mogelijk in MARC21 of Pica3? Ja Export procedure titels Nee HKA Infor BiblioMondo Clientrix Sisis Bestelling exportmodule MARC21/Pica3 Installatie en configuratie

8 april 2017 Datawarehouse

Privacy verklaring (WBP) Verificatie Start Aansluiting DWH 8 april 2017 Privacy verklaring (WBP) Verificatie Start Aansluiting DWH MDS transport Website B.NL Opvragen Minimale Dataset (MDS) Export faciliteit Service bus HKA Infor BiblioMondo Clientrix Sisis Levering MDS geverifieerd bij leveranciers Eigen definities vs. landelijk Bibliotheek systeem

Doelstellingen beheer 8 april 2017 Doelstellingen beheer Zorgen voor optimale ondersteuning gebruikers Zorgen voor hoogwaardige kwaliteit, uptime en performance van de geleverde infrastructuur Samen met de gebruikersorganisatie aan blijven sluiten bij uw veranderende wensen Aansluiting vinden met innovatiekalender en informatie management

Binnen de totale organisatie 8 april 2017 Binnen de totale organisatie Ontwerp Product Owners Cluster Managers Informatie Management Bouw Project Secretaris Project Managers Developers Release Management Beheer Cluster coördinatoren Beheerders Implementatie Management (delivery)

Inrichting beheer Functioneel beheer (BISL) Applicatie beheer (ASL) 8 april 2017 Inrichting beheer Functioneel beheer (BISL) Met eigen mensen samen met een vertegenwoordiging uit de provinciale organisaties in een virtuele landelijke service organisatie Applicatie beheer (ASL) Uitbesteed bij gerenommeerde marktpartijen Technisch beheer (ITIL)

8 april 2017 Het BISL framework

Cluster Infra / koppelingen 8 april 2017 Gebruiksbeheer 1e lijns service desk 2e lijn Cluster web Cluster catalogus Cluster CRM DWH Cluster Infra / koppelingen Clusterbeheerders Leveranciers

Ondersteunende software 8 april 2017 Ondersteunende software Een centrale landelijke service management omgeving Klanten portaal voor u als bibliotheek Informatie delen Bekende oplossingen (kennisdatabase) Melden van incidenten / aanvragen wijzigingen Status en voortgang inzien Operationeel per 31 januari 2012

En verder U krijgt een SLA als onderdeel van de dienstverlening 8 april 2017 En verder U krijgt een SLA als onderdeel van de dienstverlening Er zal een gebruikersoverleg worden georganiseerd Evaluatie geleverde diensten en ondersteuning Organiseren van vraagsturing en input verandering / verbetering Vertegenwoordiging gebruikersorganisatie Alle benodigde documentatie zal beschikbaar worden gesteld

Vragen? Aan het eind graag. 18