IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.larmoire. 2. lescalier 3. La grand-mere 4. Le canapé
Advertisements

Innoveren voor gezondheid
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
Doublet deel 1 – de basis.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Toewijding aan Christus
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
TER REGISTRATIE AANBIEDEN
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Presenteren voor starters
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Datastructuren Analyse van Algoritmen en O
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Naar het Jaareinde toe
Excursie Röntgenafdeling Vie Curi Venlo 15 september 2009 ZijActief Koningslust ZijActief Koningslust Excursie Rontgenafdeling Vie Curie Venlo.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Passie - Verrijzenis Arcabas
H51 12 resolutie H51 PHOTOSHOP 1 audiovisueel centrum meise.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Onderwijsconferentie
Hoofdzaken... (II) 1 Korinthe
1 Korinthe Wordt mijn navolgers… 2 32 Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot; 33 zoals ook ik allen.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Breuken-Vereenvoudigen
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Het Heiligdom Een Afbeelding voor Redding 4e Kwartaal 2013 INLEIDING
nieuwe toepassingen 2008 Schoolbib 2.0 / VVBAD Mechelen, 5 november 2008 Rosemie Callewaert - Project Manager VCOB.
Voorganger: Thema: Ds. C. van der Leest De verdwijning van christelijke waarden Een pleidooi voor christelijke waarden.
1. Levensbeschouwing en communicatie
DEEL 2 LES 16 De verdieping Les 16 Slembiedingen versie
Verder met Bridge Hoofdstuk 13 Het Volgbod versie DEEL 3
 Doel  Doelgroep  Aanloop  Userstudy  Resultaten  Ervaringen van de gebruiker  Besluit 1.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
Nieuwste ontwikkelingen op HRM terrein   Inleiding voor het Gezelschap Senioren VU en VUmc Yolande van der Linden, directeur P&O VUmc 7 oktober 2014.
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 Week 38/ /11/ Voor oktober vrezen velen onder ons een crash Wat denken wij?? Voor de VS zien we weinIg kans van een crash gezien.
24/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Stemkeuze is Vooral je eigen belang nastreven Spaarders vergeten dit soms.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
POL (MO)-methode  Dit is de kapstok waar je de rest van de zin aan op kunt hangen.  Vervolgens kijk je of er eventueel een meewerkend voorwerp in.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2014.
ZijActief Koningslust
Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Transcript van de presentatie:

IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER

INFORMATIE ARCHITECTUUR 3 Onderdelen van Informatie Architectuur: 1. organisatie hiërarchie, structuur, sorteren, layout, groeperen navigatie hoofd- en submenu, deurmat, paginering, breadcrumb, zoeken labels tags, linkteksten, titels, hulpteksten, buttonteksten... ONDERWERP VAN VANDAAG

LABELS – DUIDELIJKHEID 4  vermijd vage labels als ‘Cancel’, ‘Yes’, ‘No’, ‘Ok’, ‘Submit’...

LABELS – SOFT VS HARD 5 welke versie leidde het vaakst tot een ingevuld formulier op de volgende pagina? versie A

LABELS – SOFT VS HARD 6 welke versie leidde het vaakst tot een ingevuld formulier op de volgende pagina? versie B

LABELS – SOFT VS HARD 7

8 versie A versie B welke versie leidde tot 13,6% meer bookings?  pas op voor te harde labels die te vroeg commitment vragen

LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 9 welke versie wordt 25% vaker ingevuld? versie Aversie B

LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 10

LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 11  probeer het persoonlijk te maken: spreek vanuit het standpunt van de bezoeker, dus my... i.p.v. your...; get my... i.p.v. download...; ‘personalize’ impliceert bezit en dus betrokkenheid

LABELS – WOORDKEUZE 12 versie Aversie B welke versie leidde tot de meeste reserveringen?

LABELS – WOORDKEUZE 13  gebruik termen die het dichste aansluiten bij de denkwereld van de gebruiker

LABELS – WOORDKEUZE 14  gebruik de juiste termen (een zak is voor na het winkelen, een winkelwagentje of mandje voor tijdens het winkelen)

ICONEN 15 versie A welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen?

ICONEN 16 versie B welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen?

ICONEN 17

ICONEN 18 versie A versie B welke versie leidde tot de meeste zoekopdrachten?

ICONEN 19

ICONEN 20

ICONEN 21 variant op verkeerd gebruik van iconen: verwachten dat de gebruiker op de afbeelding klikt om details te bekijken -> een CTA is altijd een tekst!

ICONEN 22 voordelen van iconen in een GUI -plaatsbesparend -makkelijk aanklikbaar -snel herkenbaar -visueel aangenaam nadelen: -universele iconen zijn zeldzaam -steunen op herkenning en zijn dus minder geschikt voor eerder sporadisch gebruikte toepassingen als websites

ICONEN 23 als je ze gebruikt: -voorzie iconen van tekstlabels -hou ze grafisch simpel; beperk details -zie ze vooral als grafisch extraatje, niet als afdoende navigatiemiddel -> een woord zegt meer dan 1000 beelden

TITELS 24 welke versie leidde tot de meeste ingevulde formulieren? versie A versie B

TITELS 25  regels voor labels (specificiteit, persoonlijke benadering...) gelden ook voor titels

SLAGZIN 26 ook tagline genoemd; vat je core business kort en krachtig samen maximaal twee zinnen en 10 woordentwee zinnen en 10 woorden indien meer nodig: overweeg een bijkomende korte tekst eronder

OVERTUIGING 27 getuigenis ‘design for persuasion’ sociale druk competitie tijdsdruk...

OVERTUIGING 28 sociale identificatie competitie tijdsdruk

OVERTUIGING 29 welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen? versie A versie B

OVERTUIGING 30