Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Probleem Studenten op een opleidingsschool maken niet altijd even optimaal gebruik van elkaars expertise(praktijkkennis) en van de expertise van de mentoren,
Advertisements

Vervolgbijeenkomst 1 Taken analyseren en ontwerpen
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Observeren en rapporteren
Observeren en rapporteren
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Wie heeft het meeste te zeggen? Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken Huiswerk.
Vereiste in leerplan VV zie AD , AD4.10, AD 5.7 en AD5.8
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Stagebegeleiding Bijeenkomst 4 Blok 2.
Les 5 – Goed doen 2.0.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Observeren en rapporteren
WAT IS HET BBP (2/3)? Les 2.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Kijken naar Kinderen Week 4
Pedagogisch werken in de wijk
Kijken naar Kinderen Week 3
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Kijken naar Kinderen Week 4
Kijken naar Kinderen Week 3
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Kijken naar Kinderen Week 5
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
1 Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 5. week 6 Dorien `t Hart.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Observeren Les 3.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Observeren en rapporteren
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Observeren rapporteren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Programma van vandaag uur ABCD-opdracht (2-tallen)
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Leerling- kenmerken Motivatie
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Les 4: Observeren Les 4:
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Observeren Les 2.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Observeren rapporteren
Observeren Les 2.
Observeren, rapporteren
Workshop videobegeleiding
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2

Doelen De student kan na deze les: het verschil uitleggen tussen observatie en interpretatie. kijkvragen formuleren bij een situatie. observeren met een bepaald doel. van te voren bedenken wat het doel is van je observatie. feiten registreren.

READER oBSERVEREN Bestuur de verschillende observatieformulieren uit bijlage 3 van de Reader Observeren. Wat vind je van de verschillende observatielijsten?

Stappenplan voor het maken van een observatielijst Bepaal de beginsituatie Achtergrondgegevens Doel en doelgroep Observatievragen Registratiemanier kiezen Observatiesituatie kiezen Data en tijdstippen bepalen Rapportagemanier kiezen Maak een vervolgplan Opdracht (10 min): Maak een korte observatielijst voor een les volgens dit stappenplan. Let op max. 2 aspecten van het lesgeven

Oefenen met je observatielijst en nabespreken https://www.leraar24.nl/video/1101

Afronding Neem je lesvoorbereidingsformulier van vakdidactiek mee naar de les