THE SACK OF LOUVAIN How to use in education?. Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Kwalificaties op EQF niveau 5
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Inleiding: hoe media worden Rick Dolphijn. Paranoimia…
Boek reviews Esra ISGUZAR.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Mars, known as the Red Planet, it’s about to appear in spectacular fashion! So mark your calender (August 27, 2006 )to watch throughout the month of August,
Saxion HBS Expeditie.
Scaling up testing and counselling as it looks from treatment data monitoring perspectives: The applied research outcomes and the policy implications it.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Process Mining: Discovery and Analysis of process-aware environments using event logs Eindhoven University of Technology Department of Computer Science.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
Blackboard + Weblog Ik gebruik ik een weblog naast Blackboard. –Waarom ? –Hoe ? –Wat levert het op [=meerwaarde] ?
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
Applets as didactical tools for the learning of algebra
Software Engineering Sommerville, Ian (2001) Software Engineering, 6 th edition Ch.1-3
Enterprise Application Integration Walter Moerkerken Ilona Wilmont Integratie Software Systemen 8 mei 2006.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
July 28, BSR: Big Software on the Run Alexandru Iosup Parallel and Distributed Systems Group Delft University of Technology The Netherlands TU.
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August 2014 The multicoloured Kalachakra Mandala, made entirely from coloured sand, was painstakingly created over.
DE UNIVERSITEIT VAN DE 21STE EEUW ZAL OPEN ZIJN OF NIET ZIJN Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division – OECD/EDU.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
25 juni 2003SPINE ontwerpaspecten1 SPINE: design aspects Willibrord Huisman, IOWO what is SPINE? types of usersSPINE?users 3 communitiescommunities MapMap.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Saxion HBS Expeditie innovative solutions for a hospitable society.
Maandag 31 maart 2008 Resultaten. 22 Inhoud Onderzoeksvraag Research question Afgelopen 2 weken Last 2 weeks Resultaten Results –Jonge luisteraarsYoung.
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
© Shopping 2020 TITLE Date Subtitle Logo Gastheer Logo Voorzitter.
Combining pattern-based and machine learning methods to detect definitions for eLearning purposes Eline Westerhout & Paola Monachesi.
EML en IMS Learning Design
TRENDS and impact on your Business
Mining Dutch History: researching public debate in the nineteenth century Dr José de Kruif Researcher Research Institute for History and Culture Utrecht.
Usability metrics Gebruiksvriendelijkheid ISO Effectiveness Efficiency Satisfaction Learnability Flexibility En nu? Inleiding Hoe gaan we de gebruiksvriendelijkheid.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
WISKUNDIG MODELLEREN KUNST OF KUNDE? 11 november 2009 Jaap Praagman CQM.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
SDI from a technological perspective: Architecture
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Reading for Understanding Analysis and Evaluation (National 5)
Tempoquiz rekenen Als de sommen verschijnen heb je 1 minuut(tijd kun je zelf bepalen) om de antwoorden op te schrijven. Na de minuut verstreken is gaan.
Professional Growth: Conferences and Workshops
The student will be able to:
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Gifted and Talented Deer /Mt. Judea 2019.
Transcript van de presentatie:

THE SACK OF LOUVAIN How to use in education?

Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative design Historical criticism

Flexibility: Usable in different levels Various time investment Component parts: Three possibilities: 50’: discussion of the documentary 100’: document study 150’: historical criticism Two sets of documents with different levels of difficulty and authenticity Summary of the content PowerPoint with pictures

Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document- study Creative design Historical criticism

Image analysis See, Think, Wonder. Oude Markt Town hall - Oude markt

Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document- study Creative design Historical criticism

Demand driven and cooperative learning FOUR GROUPS: Looking for answers to your questions GROUP 1 Causes: Which circumstances explain the cruel behaviour of the Germans? GROUP 2 Occasion: Which incident incites the Germans to the arson? (Various versions!) GROUP 3 Events: What happened between August 25 and September 1? Create a Timeline. GROUP 4 Consequences: What was destroyed? How many people died? What were the reactions of the press and the other countries

Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co Operative learning Document study Creative design Historical criticism

Document study “Uit het gezamenlijk verslag blijkt dat de opstand van de francs-tireurs lang op voorhand voorbereid was. Dit is bewezen door de ontdekking van groote hoeveelheden wapens. Buitendien was er een groot aantal jonge lieden - soldaten in burgerkleding - naar Leuven gekomen. In de brandende huizen ontploften de voorraden kardoezen en ontploffingsmiddelen die de bewoners er verborgen hielden. De leiding van deze vreeselijke hinderlaag lag ongetwijfeld in de handen van een hoogstaande autoriteit.” (Duitse Witboek) “Volgens de Belgische versie was niet de bevolking de gewelddaden begonnen. Als er al geschoten werd, dan gebeurde dat door Duitse troepen die in een bewust gecreëerde chaos op elkaar waren beginnen vuren. Tot deze conclusie kwam de Belgische onderzoekscommissie die al tijdens de eerste oorlogsdagen was aangesteld en die alle mogelijke getuigenverklaringen van vluchtelingen verzamelde.” (Belgisch historica, Hilde Verboven)

Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document- study Creative design Historical criticism

Creative design The students summarize the conclusions on a poster. Clear-cut product Flexible approach: Summarizing and classifying Forming an opinion and substantiating Schematizing and mind mapping Style elements Digital tools

Concept and principles Flexibility Image analysis Demand driven Co operative learning Document study Creative design Historical criticism

Historical Criticism Situating the "Sac de Louvain" in international propaganda war. Difference between fact and opinion. Difference between primary and secondary sources. Contextualizing of perspectives.

University library beforeafter