Google versus Bing Gigantenstrijd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Het Web als een graaf Mathematical Institute LAPP-Top C-I We kunnen het (Surface) Web zien als een gerichte graaf: •Iedere webpagina is een knoop… •Er.
SURFnet Search Engine NG Opzet en uitgangspunten Utrecht, 09 juni 2004 Henny Bekker.
Philosopher’s Index Zoekresultaten beperken op jaar, taal en/of soort publicatie Klik met muis = verder gaan.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Efficiënt zoeken Informatie zoeken op verschillende manieren Je hebt een URL of hyperlink bij de hand VVVVb. W W W W W WWWW WWWW.... SSSS IIII TTTT.
Metasearch wat is het probleem bij de oplossing? welke oplossing bij welk probleem?
To retrieve or not to retrieve, that's the question retrieval van wetenschappelijke informatie eric sieverts.
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
Bibliotheekinstructie Zoeken naar Literatuur
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 9 juni 2009 Wageningen.
1 RSS en weblogs zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 14 april 2008 Leiden.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden webzoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 16 mei 2011 Wageningen.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden webzoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 16 november 2009 Wageningen.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden zoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 4 juni 2009 Wageningen.
1 Bijblijven met het web: attenderingen en spionnen Jeroen Bosman VOGIN, 21 november 2013 Wageningen.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden webzoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 16 november 2010 Wageningen.
1 Nieuwe (on)mogelijkheden webzoekmachines Jeroen Bosman VOGIN, 18 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
Literatuur zoeken Workshop Literatuur Zoeken vrijdag 12 september 2014.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Module 1 Welke soorten informatiebronnen zijn er en hoe ze te gebruiken?
Module 1 Welke soorten informatiebronnen zijn er en hoe ze te gebruiken?
Google Cum presentatie Rudiger. Wat betekent Google De naam 'Google' is een variatie op het woord 'googol', dat is verzonnen door Milton Sirotta, het.
WIKI’s met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers. Korte overview MOSS 2007 WIKI’s in MOSS 2007 Wat is een WIKI Geschiedenis Voordelen Geschiedenis van een WIKI.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Bibliotheek vredespaleis digitale bibliotheek
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken, tijdschriften  Databanken:artikels.
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken, tijdschriften  Databanken:artikels.
Introductie bibliotheek sociale wetenschappen: Master Toerisme   Praktische informatie   Toegang tot de catalogus (boeken, tijdschriften in gedrukte.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
PERIODE 2 Checkpoints Door: Achraf Chouhabi H4E. * Het ordenen van gegevens is heel belangrijk, omdat zonder het ordenen van de gegevens je niks meer.
Online informatie zoeken via de bibliotheekwebsite Demo Nyenrode bibliotheek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
realtime & social: blogs & tweets
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
De InternetG!DS ‘ interessante links’ als speelveld Grietje Smit Landelijk Servicemanager G!DS.
Online marketing Expert (in een week)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
Behoefte onderzoek Dennis Schapendonk Nancy de Leeuw Marit Pelk
DMK – week 2.
Mediamonitoring Oplossingen. Duizenden klanten in meer dan 100 Landen.
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, 19 november 2015 Wageningen.
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij 10 do’s en dont’s Windkracht62 1 WINDKRACHT (0) Ian Muller.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Hoofdonderwerp. Onderwerp 1 algemeen geschiedenis natuur steden record.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hom Com Ledenvergadering 26/03/2012. Google de-amazone-met-google-street-view
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Voor bibliotheken. Training AquaBrowser Zoetermeer, 20 mei 2010.
Surfen op het internet Basisbegrippen
SEO Hoger in Google.
Vertelkast Sam Dielemans
Uw website bovenaan in Google!
Online Marketing Basis
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Google versus Bing Gigantenstrijd

Onderwerpen Geschiedenis Google Geschiedenis Bing Technologie basis Technologie Google Technologie Bing Verschillen Conclusie

Geschiedenis Google Larry Page en Sergey Brin 1997: Bedacht 1998: Gelanceerd Revolutionair vanwege PageRank

Geschiedenis Bing Microsoft 1998: Microsoft MSN Search 2004: Eigen webcrawler “MSNbot” 2009: Herintroductie als “Bing” “Decision Engine” i.p.v. “Search engine”

Technologie basis Googlebot Links op pagina’s harvesten Bing Googlebot Links op pagina’s harvesten Leest en waardeerd content Indexeert alle pagina’s MSNbot Links op pagina’s harvesten Leest en waardeerd content Indexeert alleen pagina’s die aan eisen voldoen

Technologie Google PageRank technologie Hypertext-matching analyse Het leven van een query PageRank technologie Hypertext-matching analyse Googlebot: Webbrowser Duizenden aanvragen tegelijk Expres vertraagd

Technologie Bing Bing Indexer MSNbot Bing Ranking Algorythm

Verschillen Kaart in zoekresultaten Zoeken naar: Snel Google Bing Kaart in zoekresultaten Zoeken naar: Boeken Financiën Wetenschappelijke artikelen Blogs Snel Resultaten op relevantie Reviews van derden in zoekresultaten Langzamer Resultaten gecatagoriseerd

Conclusie “Hoe werken Google Search en Microsoft Bing en hoeveel verschillen deze van elkaar?” Google: zeer geavanceerd, snel, met relevante zoekresultaten Bing: alleen pagina’s die voldoen aan eisen, zoekresultaten gecatagoriseerd, reviews in resultaten Bij Google sneller relevante pagina, bij Bing sneller een goed restaurant gghhdfs