Service Stamgegevens Overzicht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Advertisements

Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Debetnota creëren SAP Best Practices Baseline Package (België)
Chargebeheer SAP Best Practices Baseline Package (België)
Intern onderhoud SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In het bedrijfsscenario wordt.
Inventarisatie/ voorraad tellen en aanpassen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
SAP Best Practices Pasklare branchespecifieke en brancheoverkoepelende expertise Beschikbaar heid voor klanten en partners van SAP.
SAP Best Practices for CRM Nieuwe functies. © SAP 2010 / Pagina 2 SAP Best Practices for Customer Relationship Management omvat voorgeconfigureerde bedrijfsscenario's.
Inventarisatie SAP Best Practices Baseline Package (België)
Oppportunity beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interaction Center-marketing SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Online splitsen (segmentatie) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serviceorderbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Offerte voor aankoop SAP Best Practices Baseline Package (België)
Lean-campagnebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Gebiedbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Administratie werkelijke overheadkosten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Segment Rapportage SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interne O&O-order (R&D) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Nabewerkingsafhandeling (goederen in bewerking) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne projecten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Crediteuren boekhouding SAP Best Practices Baseline Package (België)
Cost-of-sales accounting SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  U kunt met cost-of-sales.
Vereenvoudigd magazijnbeheer
Tijdregistratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het urenformulier (CATS) wordt.
Geavanceerd chargebeheer (229) SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overheadplanning
Creditnotaverwerking SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het creditnotaproces.
Opbrengstplanning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Pipeline Performance beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Services Overzicht van Stamgegevens
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Serviceaanvraagbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
O&O-orders plannen (R&D) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overhead planning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Voorwaarden en veronderstellingen voor het schatten van inspanningen
Reisadministratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalulatie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Intern onderhoud SAP Best Practices Baseline Package (België)
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Klantofferte SAP Best Practices Baseline Package (België)
Kansenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Service met facturatie op basis van tijd en materiaal
Klantofferte SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het proces beschrijven voor een.
Interne projecten SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In een professioneel dienstverlenend.
Periodeafsluiting projecten
Uitgebreide verwerking van klantorders met verkoopondersteuning en dynamisch productvoorstel SAP Best Practices.
Serienummerbeheer SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bedrijfsproces in detail.
Nabewerkingsverwerking (uit voorraad geproduceerd artikel) SAP Best Practices.
Kwartaalplan – Prognose van verkoophoeveelheid met CO-PA SAP Best Practices.
Tijdregistratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
E-service: Oplossingsondersteuning SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Voorraadverwerking: uitval en geblokkeerde voorraad
Offerte voor verwerving
Documentsplitsing activeren SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Documentsplitsing.
Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Serienummerbeheer SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Reisadministratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bieden van geheel geïntegreerd.
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Verwerving van resources van derden SAP Best Practices.
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalculatie SAP Best Practices.
Transcript van de presentatie:

Service Stamgegevens Overzicht SAP Best Practices Baseline Package – V1.605

Producthiërarchie Logistics Deze gegevens zijn gecreëerd in BB 104 Producthiërarchie Logistics Niveau 1 00001 Top Level Niveau 2 00001B0001 Products A (Manufact./Trade) 00001B0002 Products B (Services) Niveau 3 00001B000100000001 Products A.01 (MTO) 00001B000100000002 Products A.02 (MTS) 00001B000100000003 Parts A.03 00001B000200000001 Products B.01 00001B000200000002 Products B.02 Alle artikelstamrecords die zijn toegewezen aan producthiërarchieniveau 3 CO-PA SOP Interface Product Hierarchy Level 3 Product Group Level 2

Productgroep Services Deze gegevens zijn gecreëerd in BB 192 Niveau 1 Material Group YBSV01 Material Group YBSVM1 NIveau 2 Plant 1000 Service Materiaals Service Master Spare Parts Material*: D100 S300 Material*: 4000000 Material*: H100 H200 * Alle gebruikte artikelen zijn aan een artikelgroep toegewezen.

Service Materiaal Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 192 & 213 D300 Service Materiaal, (DIEN) Gebruikt in consultancyscenario voor Layer 1 Niveau 1 Niveau 2 D101 Service Materiaal, (DIEN) D102 Service Materiaal, (DIEN) D103 Service Materiaal, (DIEN) D200 Service Materiaal, (DIEN) Gebruikt in servicescenario's voor Layer 2 D201 Service Materiaal, (DIEN) D301 Service Materiaal, (DIEN) D302 Service Materiaal, (DIEN) Gebruikt in consultancyscenario's voor Layer 2 D303 Service Materiaal, (DIEN)

Werknemer/verkoopmedewerker Services en productie Gecreëerd in BB 192 – Layer 1 Foundation SRV 999101 – 999103 Medewerker Activity Type 8 (Consulting) Cost Center 1321 Gebruikt in alle serviceconsultancyscenario' s: 194 Layer 1 195-197 Layer 2 Gecreëerd in BB 192 – Layer 1 Foundation SRV 999201 – 999203 Medewerker Activity Type 101 (Service Standaard) Cost Center 1321 Gebruikt in alle (IT-) servicescenario' s: 193 laag 1 198-200, 212, 217 laag 2 Gecreëerd in BB 191 – Layer 1 Foundation SRV & Library for MF 999401 Medewerker no Activity Type Cost Center 1101 (gen) Gebruikt in reisadministratiescenario: 191 Layer 1 (ook alle andere werknemers-ID's kunnen worden gebruikt) Stamgegevens-uitbreiding in BB 122 – Layer 2 Gecreëerd in BB 122 – Layer 2 Library for MF 999301 Medewerker Activity Type 9 (Development) Cost Center 1602 999301 Sales Representative Gebruikt in productiescenario: Batch Recall 122 Layer 2 Gecreëerd in BB 210 – Layer 2 Library for MF 999302 Activity Type 9 (Development) Cost Center 1501 Gebruikt in productiescenario: PLM- Internal Product Development 210 Layer 2

Stamgegevens projectsysteem Structuur van WBS-elementen Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 196 & 197 S-EXT-10 Fase 1, Project Study S-EXT Standaard WBS Element, External Service Project Gebruikt in serviceconsultancy-scenario: 196 Layer 2 S-EXT-20 Fase 2, Development S-INT-10 Fase 1, Project Study Gebruikt in serviceconsultancy-scenario: 197 Layer 2 S-INT Standaard WBS Element, Internal Service Project S-INT-20 Fase 2, Development

Stamgegevens projectsysteem Standaardnetwerk Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 196 Standaard Network S-10 Fase 1, Project Study Gebruikt in servicecon-sultancyscenario: 196 Layer 2 Standaard Network S-20 Fase 2, Development

Stamgegevens projectsysteem Verdeelartikelen voor standaardnetwerk Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 196 S-EXT-10 Fase 1, Project Study D303 Materiaal (DIEN) S-10 Standaard Network Fase 1, Project Study S-EXT Standaard WBS Element, External Service Project Gebruikt in servicecon-sultancyscenario: 196 Layer 2 S-EXT-20 Fase 2, Ontwikkeling D304 Materiaal (DIEN) S-20 Standarad Network Fase 2, Development

Trading Goods Services Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 213 – Layer 2 H100 Trading Good, Bought In (HAWA) Gebruikt in servicescenario's voor Layer 2 H200 Trading Good, Third Party (HAWA) Gebruikt in servicescenario's met derde voor Layer 2

Semifinished Product Services Productstructuure Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 217 – Layer 2 S300 Semi finished Product, (SEMI) SN Alleen gebruikt in servicescenario 217 voor Layer 2 SN Serienummers

Service Master Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 215 – Layer 2 Alleen gebruikt in servicescenario 212 voor Layer 2 4000000 Service Master, (SERV Service: purchasing)

Taaklijst Taaklijststructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 215 – Layer 2 100000 Taaklijst, General Maintenance 1 Group Counter 100000 Taaklijst, General Maintenance 2 Group Counter Gebruikt in servicescenario's voor Layer 2 100000 Taaklijst, General Maintenance 3 Group Counter