Invalshoek: Niet-Europese invloeden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
3 Matisse tot Malevich Matisse en Picasso
Advertisements


Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Lesmodule: De energietransitie
Kunstproject groep 8.
Waar kijk ik naar? Identiteit.
Harajuku.
HD 5.10 Kunst op Niveau Maak een keuze uit de volgende onderwerpen, waarbij er geen overlap mag zijn:
Liefde en vriendschap Dit is mijn opdracht:
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Waar ben jij heel goed in?
Solomon Ash Grondlegger van de Sociale psychologie
Zoek van het standbeeld “de verwoeste stad” foto’s die vanuit een hoog, een laag een dichtbij en een ver standpunt gemaakt zijn. Waar staat het beeld?
Meer Moderne kunstenaars
Russische Kunst en Ideologie
Isabel Brouwers Artcode 2

Nature / Nurture: Aangeboren ? Aangeleerd ?
Een indrukwekkende kunstenaar
Tekenopdracht Pointillisme Strand.
Het Actuele Debat – Debatgroep 5 Wendy Cassandra Stijn.
De Nijl Door Ioan/Michiel.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Rashida Abdoelkadir & Noureddine El Amiri
En er zijn veel Bergen op Bali
11.1: Uitsluiting of opsluiting HC Opdracht samenvatten Opdracht discriminatie Nakijken / huiswerk.
Pablo Picasso Door Silke.
Pablo Picasso Door Tijs en Lize.
Gemaakt door Suzanne Koene-Jurgens
Kunstproject over Pablo Picasso
Gemaakt door: Sean, Petra, Lize en Söfyan.
Terracotta leger van Xi’an
Welkom bij Project Nim Documentaire didactiek
Godsdienst.
Wat vind jij leuk aan Kerst? Is hier een koningskind geboren?
Kunst.
Accenten binnen het onderwerp:
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
?. ? Picasso ( ) Pablo Ruiz Blasco Geboren: Malaga, 1881 Vader Jong talent Meerdere woonplaatsen  excentrieke vrienden.
Wetenschapsfilosofie
E SCHER IN HET PALEIS Tentoonstelling van een geniale kunstenaar.
Carlijn v/d Berg Sophie Ehling
Ouderavond (datum) uitgevoerd door: in opdracht van: (logo school)
 a. wilskracht, keuzes  b. hel, welvaartsdenken  c. Ubermensch, machteloosheid.
definitie massacultuur Hoge en lage cultuur Opdracht
Kunst algemeen.
Gespreksvaardigheden V2
BAVARIA ZO. FESTIVAL 22 september Wie? Wat? Waar?  Bavaria presenteert 1 e editie Zo. Festival 2012  Lieshout 22 september 2012  Meer dan 3000.

Pablo Picasso (1881 – 1973).
Moderne kunst In de 20e eeuw.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Media en creativiteit Herfst les 3.
Aboriginal dot painting
Prestatieverhoging door gedragsverandering
Schaduw is niet een aspect maar een effect van licht.
Lifestyle Voeding.
Stage draait door Paul, Lieke, Niels en Anna
gemaakt door Ruben en Wout
Cinematografie / stopmotion
Les overzicht Opfrisser ; hoe edit je op geluid? Welke beeldtaal past bij de muziek die je uitgekozen hebt? Voorbeelden ; muziekvideo’s van eboman en metropolis,
Herhaling 2 Kubisme, Futurisme, De Stijl, Constructivisme, Functionalisme, Bauhaus, Dada, Surrealisme, Nieuwe zakelijkheid,/ Magisch realisme.
Vergelijk het schilderij van Claude Monet met het Schilderij vanPaul Cezanne Claude Monet Boulevard de Capucine, Paul Cezanne Baai van Marsaille.
Ku(ns)tgeschiedenis.
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Expressionisme schilderkunst ( )
Metamorfose in de kunst
Pablo Picasso.
Transcript van de presentatie:

Invalshoek: Niet-Europese invloeden Kijkwijzer Picasso Invalshoek: Niet-Europese invloeden

Picasso http://www.youtube.com/watch?v=7vgAYTC9bRY Blauwe Periode Roze Periode Negerperiode

Picasso Kubisme Surrealisme

Kijkwijzer De leerling bewust maken van het feit dat kunstenaars zich lieten inspireren door inheemse kunst. De leerlingen analyseren hoe de kunstenaar inheemse kunst op eigen wijze weergeeft in een beeld. De leerlingen vergelijken verschillende kunstenaars die zich laten inspireren door inheemse kunst. De leerlingen voelen zich in de kunstenaar en bedenken waarom hij inheemse kunst heeft ingezet in zijn beelden. De leerlingen onderzoeken waarom een schilderij in een bepaalde tijd maatschappelijk schokkend kan zijn.

Vragen