Voorbeeldwebles 5 ASO + gebruik van interactieve oefeningen en simulatoren Bart Van Bossuyt & Adrien Van den Bossche, Don Boscocollege Zwijnaarde.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 4 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Advertisements

Grafisch werken in ICT: Photoshop
Groepstaak: het Amazonewoud
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Elektronisch werkboek & gebruik internet Mening studenten Beeld elektronische cursussen Stellingen en overwegingen Vragen en discussiepunten Vraag: In.
Innovatief leren met behulp van ICT
Begeleid zelfstandig leren
Feedback Wat Soorten Door wie
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Aardrijkskunde.
Taalles via het web: Beland op een eiland? Hilde De Vaere – DIDASCALIA-symposium – 23 november 2001.
MEDMEC Les 2 Presentaties opdracht 1.1 =mindmap (of anders) onderwerp IK. 3 min. P.P. Startformulering HoeKanIk > bedenk = keuze. Uitleg research.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Portfolio
ICT-voorstelling: geogebra en interactieve webbladen Maandag 9 maart 2009 Vakgroep wiskunde.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
KNAG-onderwijsdag 10 december Haal meer uit de ICT van buiteNLand Hub Stohr en Maarten Boddaert
HOM COM Ledenvergadering 8 juli Nieuwe begrippen Vroeger spraken we van –Software –Freeware –Shareware Nu horen we –Apps en webapps –Uit de webshop.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Google WEB Services 6 oktober Wat zijn WEB services ? Google WEB Services Applicaties via het WEB Ruimte beschikbaar stellen op het WEB Communicatie.
November 2001 Powerpoint-presentaties: Gebruiksmogelijkheden  Transparanten  Computerondersteunde presentaties  Autonome toepassingen.
Powerpoint-presentaties: Gebruiksmogelijkheden  Transparanten November 2010  Computerondersteunde presentaties  Autonome toepassingen.
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Zelf interactieve aardrijkskundelessen maken met simulatoren, feedback en zelfevaluatie © Bart Van Bossuyt (Don Boscocollege Zwijnaarde) 2006
TOPklas ICT presentatieavond 24 mei 2007 Hartelijk welkom op de presentatie- avond van de TOPklas ICT Het programma is als volgt: 1.Film door het Onderwijsmuseum.
Les 13 Presenteer je zelf (1)
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
Don Bosco in beeld en woord
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Oefenen.nl als basis voor trajecten en materialen
Taalontwikkelend Lesgeven in de eerste graad en tweede graad ASO
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Geïntegreerd werken met de vaardigheden voorbeelden.
LES 1 EIGEN WOORDENLIJST 15 WOORDEN SP/NL INGELEVERD? INTRODUCTIE BOEK Week 37: 7-11 september.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Veranderingen t.o.v. 3e editie
EEN KIJK OP ICT IN HET BASISONDERWIJS “Zij wilde de wereld zien, hij installeerde Google Earth”
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Optische illusies. Draait het rad naar links of rechts? 
La Divina commedia “stad en kunstwerken”
De geschiedenis van ICT
Geïntegreerd werken met de vaardigheden
Leerlingenoverleg Gent
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Kennisclip Web toepassingen
Taalhulp voor een PowerPoint: lay-out
Chemie Overal 5e editie voor de TF
De Do’s en Dont’s van een PowerPoint presentatie door: Jan Vanhecke
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
Don Bosco in beeld en woord
Transcript van de presentatie:

Voorbeeldwebles 5 ASO + gebruik van interactieve oefeningen en simulatoren Bart Van Bossuyt & Adrien Van den Bossche, Don Boscocollege Zwijnaarde

Inhoud Webles? Wat nodig? Oefeningenblokken Zelfsynthese Tijd over en zelfevaluatie Aanraders Afknappers Enkele simulatoren en opdrachten

Webles? Elektronisch werkboek Interactieve simulatoren Google Earth Oefeningen met feedback Video/panoramische foto’s…

Wat nodig? Freeware Studio 8 (= Dreamweaver + Flash) Webdesign met Dreamweaver Animaties met Flash Interactiviteit: Actionscript

Oefeningenblokken Werkblad = leerlingenbundel (!) Systematisch kleurgebruik Duidelijkheid = voortgang (!) Duidelijke en gesloten vragen (!) Feedback Veel visueel materiaal

Zelfsynthese Soms competitief Soms timer

Tijd over en zelfevaluatie Selectie van animaties, video, presentaties… Zat vroeger in les <> tijd (!) Hotpotatoes/EXE/eigen oefeningen

Aanraders Duidelijkheid en gevoel van zekerheid Werkblad = leerlingenbundel (!) Systematisch kleurgebruik (vakken) Feedback Vertaalhulp Stimuleren van competitie: timers, score Zelfevaluatie (mét feedback) Inhoud >> lay-out

Afknappers Onduidelijke vragen in het werkblad Te lange teksten als bronnen Doorklikken nodig Moeilijk te bedienen animaties Géén differentiatie naar tijd Tegenstrijdige bronnen Teveel bronnen Onbenoemde bronnen (

Voorbeelden van simulatoren en opdrachten