Comparative Education Contextualiseren van onderwijsvernieuwing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Professionaliseren van professionals tot de registratie erop volgt
ICT in STEM education online teaching materials Course: Bètadidactisch ontwerpen Eindhoven School of Education Ruurd Taconis, Ton Marée, Linda Le Grand.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
Reinder Vrielink, February 2009 A comparative research among Dutch students in middle and higher vocational education with the Technology Acceptance Model.
Notebooks in het onderwijs 15 februari 2008 Duco Bannink & Chris Breuer Gebruik notebooks bij Governance of European Social Policies.
Creating a global learning environment drs. J.H.W. Didderen Fontys Profiks.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Saxion HBS Expeditie.
CBS Microdatamiddag 8 november 2007 Voorburg 1 Martin Luppes Speerpuntprogramma Internationale Economische Relaties (SIER) Integratie van microdata uit.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
Het vakmanschap van de docent VO-raad regio noord, Heerenveen
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Study Visit Letland ‘Inclusive school? Just doe it!’,
Plus proche, pour aller plus loin dans LA VIE ACTIVE Dichterbij, om nog verder te gaan in HET ACTIEVE LEVEN WELCOME TO BRUSSELS Diverse partnerships: a.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
The Learning School S. Mellink, K. Bobeldijk en J. Wallaard.
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
F LLL EX LL FLLLEX Radar A self-asessment instrument for Lifelong Learning in profession oriented Higher Education Margriet de Jong Irène Hermans Klaas.
Introducing SURFnet to CAUDIT Walter van Dijk Head Account Advising Department 6 October 2006.
Goed onderwijs? Pisa-ranking en andere lijstjes Onderwijs van wie is het eigenlijk?
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
Waarom een HS de ECTS-label niet heeft aangevraagd op 01/11/03 ? Case: KATHO A.M. Van den dries Socrates ontmoetingsdagen Oostende 16 juni 2004.
26 mei 2009 INTERVISIE IInternationalisering. 26 mei 2009 Intervisie op verplaatsing - Internationalisering 2 Programma 1. Verwelkoming 2. Inleiding 3.
Innovatie in Nederland: een vergelijking met andere landen
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Welkom ABAV studienamiddag Akoestiekonderwijs 24 november Gent.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
Choose HEALTH WISEly Erik Buskens Hoogleraar Medical Technology Assessment Programma directeur Healthy Ageing Universitair Medisch Centrum Groningen.
ERIC Combine search terms with Boolean operators Next = click.
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Extending science Prof.dr.ir. Taeke M. de Jong TUDelft Faculty of Architecture Dep. Urbanism Chairs: Technical Ecology Regional Design assignment methodology.
ONDERWIJS Voettekst: aanpassen via Beeld (Office 2003 of eerder) of Invoegen (Office 2007 of later), vervolgens 'Koptekst en voettekst'
Detecteren en Bevorderen van Adaptive Expertise bij Studenten Wilfred van Dellen University College Maastricht Brief introduction: tell the audience.
Coping with inclusion in primary schools Innovation in practical training.
CLICK THE END EINDE THE END May peace be with you EINDE Moge de vrede met jou zijn Next time I’ll present you the alphabet Volgende keer bied ik je het.
Een ontmoeting tussen mbo en ho
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
SURF NET E XPERTISE C ENTRUM SURFnet - Het netwerk voor hoger onderwijs en onderzoek in Nederland Klaas Wierenga SURFnet ExpertiseCentrum bv oktober 1999.
The European eduroam confederation Klaas Wierenga 10º Encontro de Centros de Informática Universidade do Porto, 8 de Março 2007.
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Ontwikkeling van een organisatie door evolutie en revolutie
Swot analyse
Welkom bij het Centrum voor Geo-informatie (CGI) Arnold Bregt 16 Januari 2007.
Het opleidingsprofiel:
AOPA KNVvL 1 Safety Management System (SMS) The Basics Paul van den Berk AOPA KNVvL Lelystad.
1992 IQ: Afstandsonderwijs Nederlands NTC-online schooljaar Peuterprogramma € 690,- Kleuterprogramma (groep.
Dogme Lotte Clijsters, Delphine Desmet, Pieter Logie, Nico Puype, Katrin Verlende.
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
Presentatie Juni 2012 ASHOKA. De wereld… -Snelle veranderingen (lokaal, globaal) -Hierarchie en regels kunnen niet meer volgen -War for talent… NOOD AAN.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
International Primary Curriculum
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
Brian P. Godor, MA Leaning and Innovation Center Avans University of Applied Sciences What Motivates Our Students?
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
Onderwijsvernieuwingen: onderwijskunde, innovatietheorie en maatschappelijke context LA
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
LIO-dag aardrijkskunde
Jeroen van den Berg Hanze University Groningen, The Netherlands
The Energy Infrastructure of the 21st century
Participatory Action Research
Mrs. Moore 6th Grade Social Studies
Dertien factoren beïnvloeden de implementatie van Zill
Transcript van de presentatie:

Comparative Education Contextualiseren van onderwijsvernieuwing

“… effective reform requires strong local roots and the broad participation of those with a stake in outcomes, including not only officials, but also students, parents, teacher and communities”. (Samoff 1999) Samoff, J. (1999). Institutionalizing International Influence. Comparative Education, The Dialectic of the Global and the Local. R. F. Arnove and C. A. Torres. Lanham, Boulder, New York, Oxford, Rowman and Littlefield Publishers: “… effective reform requires strong local roots and the broad participation of those with a stake in outcomes, including not only officials, but also students, parents, teacher and communities”. (Samoff 1999) Samoff, J. (1999). Institutionalizing International Influence. Comparative Education, The Dialectic of the Global and the Local. R. F. Arnove and C. A. Torres. Lanham, Boulder, New York, Oxford, Rowman and Littlefield Publishers:

Meso Micro Macro Een Framework voor analyse

Societal Sub-Systems: Economical – Menselijk Kapitaal – Behoeften van de arbeidsmarkt Political – Natievorming – Onderwijsbeleid Technological – Overbrengen van nieuwe technologie – ICT en onderwijs Sociological – Culturele normen en waarden bepalen pedagogiek in de klas – Onderwijs brengt (nieuwe) normen en waarden over Het MACRO niveau

5 Educational Sub-System: Policies – Bestaand onderwijsbeleid – Beleidsimplementatie op national / regionaal niveau Institutes – Ministeriele departementen (curriculum / PI’s / etc) – Regulerende macht (inspectie) Associations – Arbeidsmarkt – Vakbonden / ouderraden / studentenraden Het MESO niveau

School Sub-System: Content – Curriculum – Lesmaterialen Method – Het curriculum in praktijk – Pedagogische concepten – Didactische concepten Teaching – Lesgeven in praktijk – Pedagogische handelingen – Didactische handelingen Learning – Leerlingen in de klas – Leeromgeving Het MICRO niveau

7 Plaats de gele en de groene kaartjes met de “contextual issues” in het lege framework Het Framework in praktijk

8 Identificeer voor elk analyse niveau de relevante positieve en negatieve factoren en actoren binnen uw eigen (Surinaamse) onderwijs context. Het Framework in praktijk