Vakdidactiek Informatica bij vragen: het gebruikte materiaal: Tijl De Backer
Huis pu setxy 50 –150 setfc [ ] bitblock
Voegen for [i ] [voegX :i] rt 90 for [i ] [voegY :i] VoegXVoegY setxy :x –150 pd fd 150 pu setxy -150 :y pd fd 300 pu
De FOR-lus for (i = 0; i <= 6; i += 2) {...} for [i 0 6 2] [...] for [i 0 6] [...] for [i 6 0] [...]
Voegen for [i ] [voegX :i] rt 90 for [i ] [voegY :i]
Raam setfc [ ] setxy bitblock
Deur setxy setfc [ ] bitblock
Deur
setxy setpc [0 0 0] setfc [0 0 0] pd circle 5 fill pu
Dak setxy setpc [0 0 0] pd fd 300 lt 125 fd 100 pu make "old pos
Dak setxy setpc [0 0 0] pd fd 300 lt 125 fd 100 pu make "old pos setfc [0 0 0] setxy 0 10 fill setxy rt 70 pd fd 100 make "current pos rt 55 fd ((item 1 :old)-(item 1 :current)+1) pu
Dak
Samenvatting 1. for-lus 2. bitblock 3. circle
Deel Volgende is 1 bij de vorige tellen
Recursie Definitie: rij getallen xi waarbij elk getal, op n na, uit te drukken is in functie van de n voorgaande. Die n getallen bepalen welke rij gegenereerd wordt. Bv: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 44, 65, 109,... of 1, 0, 1, 2, 1, 0, 1, 2, 1, 0, 1, 2, 1, 0, 1, 2,...
Recursie Kite
Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Kit e
ht make "step1 :x / :num make "step2 :tail / :num cs rt 45 recur.diam :x :tail lt 45 aframe :x :tail Kit e
Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Recur.Di am
Kite tops :x bot :x :tail pu rt 90 fd :step1 lt 45 pd if :x = :step1 [stop] recur.diam :x - :step1 :tail Recur.di am
Kite Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Top s
Kite Top s make "shortside (sqrt 2)*:x fd :shortside rt 90 fd :shortside
Kite Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Bot
Kite Bo t make "longside sqrt((:x * :x)+(:tail * :tail)) make "angle arctan(:x / :tail) rt 45 + :angle fd :longside rt * :angle fd :longside rt :angle
Kite Recur.Di am Top s Bot Aframe hoofdprogra mma tekent de ribben bovenste helft onderste helft tekent het kruis Aframe
Kite Afra me fd :x bk (:x + :tail) fd :tail rt 90 fd :x bk (2 * :x) lt 45
Recursie Kite
Recursie Multitriangle Driehoek tekenen als deeldriehoekjes tot de zijden klein genoeg zijn