Social media bij impulsis Huib Koeleman, augustus 2010
2 Ontslag na tweet
3
4 Twitteren negatief Twitter kost tijd Twitter haalt je uit je echte werk Zonder strategie is het gewoon dom typen Twitter is buggy en niet goed genoeg voor bedrijfsmatig werken Twitter is voor technonerds. Twitter vervangt niet Twitter zorgt ervoor dat de organisatie kwetsbaar wordt
5 Twitteren positief Twitter maakt het mogelijk snel bijeenkomsten te organiseren Twitter is geweldig voor opiniepeilingen Twitter maakt leuke, goede dingen snel zichtbaar Twitter zorgt voor dirtecte feed-back bij bijeenkomsten Twitter is sneller met nieuws dan andere kanalen Twitter brengt kennisdelers samen Twitter biedt een forum
6 ‘Social media’, waar hebben we het over? Media met de mogelijkheid tot interactie Iedereen kan eraan deelnemen Gebruikers zijn zender en ontvanger Geen tussenkomst van een redactie Van lineair model interactiemodel
7 Waarvoor gebruik je social media?
8 2009: alles is social media
9 Wie vertrouwt men?
10 Eigenschappen
11 De participatieladder
12 Niveau’s van participatie 1/10/100
13 Een paar constateringen 1. Social media zijn geen hype meer die voorbij waait 2. Veel communicatiemensen zien de toegevoegde waarde 3. De eerste wetenschappelijke onderzoeken verschijnen 4. De vraag is nu: welke voeren we in, en vooral Hoe krijgen we de organisatie aan social media
14 Van marketing naar social engagement
15 4 elementen van een community
16
17 Lessen van de “tipping point”
18
19 Voorbeelden
20 Delen van kennis is macht