Services Overzicht van Stamgegevens

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Advertisements

Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Debetnota creëren SAP Best Practices Baseline Package (België)
Chargebeheer SAP Best Practices Baseline Package (België)
Intern onderhoud SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In het bedrijfsscenario wordt.
Inventarisatie/ voorraad tellen en aanpassen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
SAP Best Practices Pasklare branchespecifieke en brancheoverkoepelende expertise Beschikbaar heid voor klanten en partners van SAP.
SAP Best Practices for CRM Nieuwe functies. © SAP 2010 / Pagina 2 SAP Best Practices for Customer Relationship Management omvat voorgeconfigureerde bedrijfsscenario's.
Inventarisatie SAP Best Practices Baseline Package (België)
Oppportunity beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interaction Center-marketing SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Online splitsen (segmentatie) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serviceorderbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Offerte voor aankoop SAP Best Practices Baseline Package (België)
Lean-campagnebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Gebiedbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Pijplijnprestatiebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Administratie werkelijke overheadkosten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Segment Rapportage SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interne O&O-order (R&D) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Nabewerkingsafhandeling (goederen in bewerking) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne projecten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Leadbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Crediteuren boekhouding SAP Best Practices Baseline Package (België)
Vereenvoudigd magazijnbeheer
Tijdregistratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het urenformulier (CATS) wordt.
Geavanceerd chargebeheer (229) SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overheadplanning
Creditnotaverwerking SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het creditnotaproces.
Opbrengstplanning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Pipeline Performance beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Serviceaanvraagbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
O&O-orders plannen (R&D) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overhead planning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Voorwaarden en veronderstellingen voor het schatten van inspanningen
Reisadministratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalulatie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Intern onderhoud SAP Best Practices Baseline Package (België)
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Klantofferte SAP Best Practices Baseline Package (België)
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kansenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Klantofferte SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het proces beschrijven voor een.
Interne projecten SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In een professioneel dienstverlenend.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Service Stamgegevens Overzicht
© 2013 Autodesk AutoCAD ® Map + GeoIT Bodem
Serienummerbeheer SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bedrijfsproces in detail.
Nabewerkingsverwerking (uit voorraad geproduceerd artikel) SAP Best Practices.
Kwartaalplan – Prognose van verkoophoeveelheid met CO-PA SAP Best Practices.
Tijdregistratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
E-service: Oplossingsondersteuning SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Voorraadverwerking: uitval en geblokkeerde voorraad
Documentsplitsing activeren SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Documentsplitsing.
Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Serienummerbeheer SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Reisadministratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bieden van geheel geïntegreerd.
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalculatie SAP Best Practices.
Transcript van de presentatie:

Services Overzicht van Stamgegevens SAP Best Practices Baseline V1.604 (Belgium) SAP Best Practices

Productgroep Services Deze gegevens zijn gecreëerd in BB 192 Niveau 1 Material Group YBSV01 Material Group YBSVM1 Niveau 2 Service Materials Service Master Spare Parts Plant 1000 Material*: D100 S300 Material*: 4000000 Material*: H100 H200 * Alle gebruikte artikelen zijn aan een artikelgroep toegewezen.

Service Material Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 192 & 213 Layer 1 D300 Service Material, (DIEN) Gebruikt in consultancyscenario voor Layer 1 Layer 2 D101 Service Material, (DIEN) D102 Service Material, (DIEN) D103 Service Material, (DIEN) D200 Service Material, (DIEN) Gebruikt in servicescenario's voor Layer 2 D201 Service Material, (DIEN) D301 Service Material, (DIEN) D302 Service Material, (DIEN) Gebruikt in consultancyscenario's voor Layer 2 D303 Service Material, (DIEN)

Werknemer/verkoopmedewerker Services en productie Gecreëerd in BB 192 – Layer 1 Foundation SRV 999101 – 999103 Employee Activity Type 8 (Consulting) Cost Center 1321 Gebruikt in alle serviceconsultancyscenario' s: 194 Layer 1 195-197 Layer 2 Gecreëerd in BB 192 – Layer 1 Foundation SRV 999201 – 999203 Employee Activity Type 101 (Service Standard) Cost Center 1321 Gebruikt in alle (IT-) servicescenario' s: 193 laag 1 198-200, 212, 217 laag 2 Gecreëerd in BB 191 – Layer 1 Foundation SRV & Library for MF 999401 Employee no Activity Type Cost Center 1101 (gen) Gebruikt in reisadministratiescenario: 191 Layer 1 (ook alle andere werknemers-ID's kunnen worden gebruikt) Stamgegevens-uitbreiding in BB 122 – Layer 2 Gecreëerd in BB 122 – Layer 2 Library for MF 999301 Employee Activity Type 9 (Development) Cost Center 1602 999301 Sales Representative Gebruikt in productiescenario: Batch Recall 122 Layer 2 Gecreëerd in BB 210 – Layer 2 Library for MF 999302 Activity Type 9 (Development) Cost Center 1501 Gebruikt in productiescenario: PLM- Internal Product Development 210 Layer 2

Stamgegevens projectsysteem Structuur van WBS-elementen Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 196 & 197 S-EXT-10 Phase 1, Project Study S-EXT Standard WBS Element, External Service Project Gebruikt in serviceconsultancyscenario: 196 Layer 2 S-EXT-20 Phase 2, Development S-INT-10 Phase 1, Project Study Gebruikt in serviceconsultancyscenario: 197 Layer 2 S-INT Standard WBS Element, Internal Service Project S-INT-20 Phase 2, Development

Stamgegevens projectsysteem Standaardnetwerken Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 196 Standard Network S-10 Phase 1, Project Study Gebruikt in serviceconsultancyscenario: 196 Layer 2 Standard Network S-20 Phase 2, Development

Stamgegevens projectsysteem Verdeelartikelen voor standaardnetwerk Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 196 S-EXT-10 Phase 1, Project Study D300 Material (DIEN) S-10 Standard Network Phase 1, Project Study S-EXT Standard WBS Element, External Service Project Gebruikt in servicecon-sultancyscenario: 196 Layer 2 S-EXT-20 Phase 2, Development D301 Material (DIEN) S-20 Standard Network Phase 2, Development

Trading Goods Services Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 213 – Layer 2 H100 Trading Good, Bought In (HAWA) Gebruikt in servicescenario's voor Layer 2 H200 Trading Good, Third Party (HAWA) Gebruikt in servicescenario's met derde voor Layer 2

Semifinished Product Services Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 217 – Layer 2 S300 Semi finished Product, (SEMI) SN Alleen gebruikt in servicescenario 217 voor Layer 2 SN Serienummers

Service Master Productstructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 215 – Layer 2 4000000 Service Master, (SERV Service: purchasing) Alleen gebruikt in servicescenario 212 voor Layer 2

Taaklijst Taaklijststructuur Deze stamgegevens zijn gecreëerd in BB 215 – Layer 2 100000 Task List, General Maintenance 1 Group Counter 100000 Task List, General Maintenance 2 Group Counter Gebruikt in servicescenario's voor Layer 2 100000 Task List, General Maintenance 3 Group Counter

BP V1.600 DM Werkplekhiërarchie TOT_PLNT Plant - Top Level 0001 PVRSN_MF Process / REM Manufacutring - Top Level 0001 (Cap 001/002) DISCR_MF Discrete Manufacturing - Top Level 0001 (Cap 001/002) MIXING Mixing Liquid 0008 (Cap 001/002) PACK01 Packing Line 0001 (Cap 001) SERV01 Plant Maintenance 0005 Bottling Bottling Liquid 0008 (Cap: 001/002) PACK02 Hand Packing Work Center 0001 (Cap: 002) Packing Packing Liquid 0008 (Cap: 001/002) ASSEMBLY Capacity Machine 0001 (Cap 001) Winding Winding REM 0007 (Cap 001) TESTING Capacity Machine 0001 (Cap 001) TECHNIC CNC processing 0001 (Cap 001) WORK Work Machine / Person 0001 (Cap: 001/002)

© 2010 SAP AG. All rights reserved. No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, Clear Enterprise, SAP BusinessObjects Explorer, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP France in the United States and in other countries. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.