Vereenvoudigd magazijnbeheer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Advertisements

Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
E-service: Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Debetnota creëren SAP Best Practices Baseline Package (België)
Chargebeheer SAP Best Practices Baseline Package (België)
Intern onderhoud SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In het bedrijfsscenario wordt.
Inventarisatie/ voorraad tellen en aanpassen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
SAP Best Practices Pasklare branchespecifieke en brancheoverkoepelende expertise Beschikbaar heid voor klanten en partners van SAP.
SAP Best Practices for CRM Nieuwe functies. © SAP 2010 / Pagina 2 SAP Best Practices for Customer Relationship Management omvat voorgeconfigureerde bedrijfsscenario's.
Inventarisatie SAP Best Practices Baseline Package (België)
Oppportunity beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interaction Center-marketing SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Online splitsen (segmentatie) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serviceorderbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Lean-campagnebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Gebiedbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Pijplijnprestatiebeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Administratie werkelijke overheadkosten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Segment Rapportage SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interaction Center-service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Activiteitenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Nabewerkingsafhandeling (goederen in bewerking) SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Interne projecten SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Vereenvoudigd (lean) WMS SAP Best Practices Baseline Package (België)
Cost-of-sales accounting SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  U kunt met cost-of-sales.
Tijdregistratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het urenformulier (CATS) wordt.
Geavanceerd chargebeheer (229) SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overheadplanning
Creditnotaverwerking SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het creditnotaproces.
Opbrengstplanning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Pipeline Performance beheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Services Overzicht van Stamgegevens
E-service: Serviceaanvraagbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interne order voor marketing en andere overhead planning SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Voorwaarden en veronderstellingen voor het schatten van inspanningen
Reisadministratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Model- en simulatiecalulatie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Intern onderhoud SAP Best Practices Baseline Package (België)
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenario-overzicht – 1 Doel en voordelen: Doel Voordelen
Klantofferte SAP Best Practices Baseline Package (België)
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kansenbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerbeheer SAP Best Practices. ©2013 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bedrijfsproces in detail.
Klantofferte SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het proces beschrijven voor een.
Interne projecten SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  In een professioneel dienstverlenend.
Nabewerkingsverwerking (uit voorraad geproduceerd artikel)
Tijdregistratie SAP Best Practices.
Serienummerbeheer SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bedrijfsproces in detail.
Nabewerkingsverwerking (uit voorraad geproduceerd artikel) SAP Best Practices.
Vereenvoudigd magazijnbeheer
Kwartaalplan – Prognose van verkoophoeveelheid met CO-PA SAP Best Practices.
Tijdregistratie SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Kwartaalplan – Prognose van verkoophoeveelheid met CO-PA
E-service: Oplossingsondersteuning SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Voorraadverwerking: uitval en geblokkeerde voorraad
Documentsplitsing activeren SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Documentsplitsing.
Klachten- en retourenbeheer SAP Best Practices for CRM
Serienummerbeheer SAP Best Practices Baseline Package (België) SAP Best Practices.
Externe verwerving van services SAP Best Practices.
Activaverwerving voor geproduceerde activa SAP Best Practices.
Reisadministratie SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het bieden van geheel geïntegreerd.
Model- en simulatiecalculatie SAP Best Practices.
Account- en contactpersoonbeheer SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Klantofferte SAP Best Practices. ©2013 SAP AG. All rights reserved.2 Doel, Voordelen en Belangrijke Processtappen Doel  Het proces beschrijven voor een.
Transcript van de presentatie:

Vereenvoudigd magazijnbeheer SAP Best Practices

Doel en Belangrijke Processtappen Door Lean Warehouse Management krijgt u een pickdocument in het verzendproces. Een pickdocument wordt afgedrukt als een levering is gecreëerd voor een opslagplaats die toegewezen is aan een magazijn. Dit gebeurt automatisch. Een gebruiker hoeft dus geen transportorders te verwerken van het magazijnbeheer. Belangrijke Processtappen Een pickdocument automatisch afdrukken als een levering is gecreëerd voor een opslagplaats die relevant is voor Warehouse Management.

Vereiste SAP Toepassingen en Gebruikersrollen SAP enhancement package 5 voor SAP ERP 6.0 Gebruikersrollen Magazijnmedewerker

Gedetailleerde Procesbeschrijving Minimaal magazijnbeheer De SAP Best Practices Baseline package omvat functionaliteiten van Lean Warehouse Management (Lean WM) om goederenontvangst en goederenafgifte te verwerken (voorraadbeheer gebeurt alleen op opslagplaatsniveau en niet op magazijnlocatieniveau). Met Lean WM verwerkt u de magazijnbewegingen in principe op dezelfde manier als met het Warehouse Management-systeem: U werkt met leveringen en u creëert transportorders voor deze leveringen. Deze transportorders dienen als picklijsten.

Gedetailleerde Procesbeschrijving Magazijn creëren en toewijzen Controleparameters voor magazijnnummer definiëren Spoolparameters voor afdrukken transportorder Profiel voor sortering tijdens afdrukverwerking transportorder Positie-afdruktekens transportorder Afdrukprogramma per magazijnnummer Nummerreeksen definiëren Nummerreeksen voor WM definiëren OpslagDefiniëren Verschiltekens definiëren Types magazijnproces definiëren Bewegingssoorten definiëren Pickmagazijnlocaties lean-WM toewijzen Conditie-uitvoerrecords: verzending creëren

Minimaal magazijnbeheer Procesflowdiagram Minimaal magazijnbeheer Gebeur-tenis Start End Magazijn-medewerker Pickdocument afdrukken

Bestaande versie/ gegevens Systeem-beslis-sing geslaagd/mislukt Legenda Symbool Omschrijving Opmerkingen over gebruik Bereik: Identificeert een gebruikersrol, zoals Accounts Payable Clerk of Sales Representative. Dit bereik kan ook een organisatorische eenheid of groep identificeren, in plaats van een specifieke rol. De andere procesflowsymbolen in deze tabel horen in deze rijen. U hebt net zoveel rijen als nodig zijn voor alle rollen in het scenario. Rolbereik bevat taken die bij deze rol horen. Externe events: bevat events die het scenario starten of beëindigen, of de volgorde van events in het scenario beïnvloeden. Flowlijn (ononderbroken): lijn geeft de normale volgorde weer van de stappen en de richting van de flow in het scenario. Flowlijn (onderbroken): lijn geeft de flow weer van zelden gebruikte of conditionele taken in een scenario. Lijn kan ook verwijzen naar documenten die bij de procesflow horen. Verbindt twee taken in een scenarioproces of een event buiten de stappen. Bedrijfsactiviteit/event: identificeert een actie die naar binnen of buiten het scenario leidt of een extern proces dat tijdens het scenario plaatsvindt. Komt niet overeen met een taakstap in het document. Eenheidsproces: identificeert een taak die stap voor stap wordt beschreven in het scenario. Komt overeen met een taakstap in het document. Procesreferentie: als het scenario verwijst naar een ander scenario in zijn geheel, vul dan hier het scenarionummer en de scenarionaam in. Subprocesreferentie: als het scenario verwijst naar een deel van een ander scenario, vul dan hier het nummer, de naam en de stapnummers van dat scenario in. Procesbeslissing: identificeert een beslissing/vertakkingspunt waarvoor de eindgebruiker een keuze moet maken. Lijnen geven verschillende keuzes weer die afkomstig zijn van verschillende delen van de diamant. Komt normaal niet overeen met een taakstap in het document, maar geeft een keuze weer die na de uitvoering van de stap moet worden gemaakt. Symbool Omschrijving Opmerkingen over gebruik Naar volgend/van vorig diagram: leidt naar de volgende/vorige pagina van het diagram. Stroomschema wordt vervolgd op de volgende/vorige pagina. Afdruk/document: identificeert een afgedrukt document, rapport of formulier. Komt niet overeen met een taakstap in een document. In plaats daarvan wordt het gebruikt om een document weer te geven dat door een taakstap is gegenereerd. Deze vorm heeft geen uitgaande flowlijnen. Werkelijke financiën: geeft een financieel boekingsdocument weer. Budgetplanning: geeft een budgetplanningsdocument weer. Handmatig proces: een taak die handmatig wordt uitgevoerd. Komt normaal gezien niet overeen met een taakstap in een document. Het wordt in plaats daarvan gebruikt om een taak weer te geven die handmatig wordt uitgevoerd, zoals het uitladen van een vrachtwagen in een magazijn, en die de processtroom beïnvloedt. Bestaande versie/gegevens: dit blok geeft gegevens weer die vanuit een extern proces komen. Komt normaal gezien niet overeen met een taakstap in een document. In plaats daarvan geeft deze vorm gegevens weer die afkomstig zijn van externe bron. Deze stap bevat geen inkomende flowlijnen. Systeembeslissing geslaagd/mislukt: dit blok geeft een automatische beslissing van de software weer. Komt normaal gezien niet overeen met een taakstap in het document. In plaats daarvan wordt het gebruikt voor het weergeven van een automatische beslissing die is genomen nadat een stap is uitgevoerd. Diagramverbinding <Functie> Afdruk/docu-ment Extern naar SAP Werkelijke financiën Bedrijfsactivi-teit/event Budgetplan-ning Processo unità Handma-tig proces Eenheidspro-ces Bestaande versie/ gegevens Subproces-referentie Proces-beslis-sing Systeem-beslis-sing geslaagd/mislukt