Welkom! Media & Creativiteit Les 3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Herfst les 2.
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media en creativiteit Herfst les 5. pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Media en creativiteit Identiteit les 1
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Herfst les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Jaar 1 les 4 Het creatieve proces.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media & Creativiteit.
Media en creativiteit Herfst les 3.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Welkom! Media & Creativiteit Les 3

Wat is er in het nieuws?

Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4

Weekoverzicht Les week Onderwerpen Voorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 Kennismaking met creativiteit en het creatieve proces Breed beeld mediaterrein Toelichting op de module Bestuderen modulewijzer Aanschaffen en gebruik Dummy Maken opdracht 2A 2 Inleveren opdracht 2A Creatief denken en proces Gebruik dummy Voorbereiden volgende les 3 Trainen creatieve technieken: startfase en divergerende fase Gebruik Dummy 4 Trainen creatieve technieken: vooronderstellingen 5 Trainen creatieve technieken: ideale situatie 6 Trainen creatieve technieken: Convergerende fase (mindmap) Tussentijds feedback vooronderzoek 7 Tijdens de les opdracht 2B Vooronderzoek 2B inleveren Meenemen gebruiksaanwijzing en benodigheden 8 Uitvoeren gebruiksaanwijzing anderen 9 Inleveren opdracht 1 en 2 Voorbereiden herkansingsopdracht 10 Chaosweek

Dummy Beeldtaal Uitleg startfase Uitleg divergerende fase MEDMEC - Q1- LES 3 Dummy Beeldtaal Uitleg startfase Uitleg divergerende fase

Dummy 2 random dummypresentatie's van klasgenoten Laat zien wat je in je dummy hebt gezet Leg uit waarom je dit in je dummy hebt gezet Opdracht voor volgende week Spit deze week de krant door en knip alle foto's uit die je opvallen. Beschrijf waarom ze je opvallen, wat je van de foto vindt en waarom je dit vindt. Schrijf alle ideeen die je krijgt voor medmec op in je dummy

Beeldtaal

Het Creatieve proces Het creatieve proces bestaat uit 3 fasen Startfase (analyseren, onderzoeken)‏ Divergerende fase (brainstormen, ideeen genereren)‏ Convergerende fase (Oordelen, kiezen, uitwerken)‏ In welke vorm kun je dit weergeven?

Divergeren en convergeren Start ideeën genereren Divergeren Veel ideeën genereren Einde ideeën genereren Start selectie fase convergeren Convergeren Ideeën selecteren Einde selectie fase

Fase 1 - Startfase De startfase is de fase waarin de vraag geanalyseerd wordt Is het onderwerp helder? Stellen we de juiste vraag? Beschikken we over de relevante gegevens? Hebben we voldoende achtergrondinformatie? Wie is de probleemeigenaar? Beschikken we over voldoende tijd?

Startfase - Abstractieladder Door de abstractieladder schakelen we in abstractieniveau rond een specifiek probleem Regels voor de abstractieladder Klimmend vragen we om 'waarom'? Dalen vragen we om 'hoe'? Alles wordt geformuleerd in HKW? Bevordert nieuwe perspectieven Extra ideeën Verruimt je blik Zoomt in Oefening: Wachtrij kassa

Oefening Maak een abstractieladder: Wachtrijen bij kassa’s

Startfase - Startformulering Aan de hand van analyse in startfase stellen we een startformulering op. Formuleer het doel in 1 zin – Wat wil je oplossen? Formuleer het doel niet te breed of te algemeen. Houd focus! Vermeld de probleemeigenaar in de formulering Wie is dat bij jullie? Formuleer het doel uitdagend en aantrekkelijk

Startfase - Associatiebrainstorm Associeer rond de belangrijke woorden uit een startformulering om gelijke de breedte in te gaan Hoe Kunnen We de klanttevredenheid verhogen met betrekking tot wachten bij de kassa

Huiswerk Lees Creativiteit Hoe? Zo! Hoofdstuk 4 & 5 Pas de abstractieladder toe op je handleiding Ga minimaal 4 stappen naar boven en 4 stappen naar onderen Bedenk per stap minimaal 10 oplossingen Beschrijf je ervaringen in je procesverslag