#3Objecten. Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Advertisements

Zelf objecten maken in VBA Ynte Jan Kuindersma, BIRD Automation Nationale Officedag 2009 EDE, 14 Oktober 2009.
Order placed Should be Nederland Netherlands can be removed here, just Scancorner Instead of ‘undefined’ -> ‘geen’ New logo should be displayed here. COUNTS.
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag Gelinkte lijsten Finite State.
Nieuwe wegen in ontwerpen met CAD
© 2004 IBM Corporation Guts Wissema, OpenSource & Linux Sales, IBM Open Document Format.
OOS Object geOrienteerd Software-ontwerp - 4 Codeerperikelen Singleton Specificeren Scheiding GUI en Domein Facade.
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
Instructie grammatica Word order II A comparison.
23 Nov 2006Page 1 Heeft AI een toekomst in Vlaanderen ? Symposium 50 jaar AI.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Directe rede  Indirecte rede
ERIC Combine search terms with Boolean operators Next = click.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Hoorcollege 13 Animatie, game physics. De speler Wordt aangestuurd via toetsenbord Kent verschillende soorten bewegingen Rennen Stilstaan Springen Doodgaan.
Eerste deeltoets Uitwerking. Resultaten Gemiddeld: 6,01 Tips voor de volgende keer: – Werk in klad uit, schrijf duidelijk – Oefenen met loops en tellertjes.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Wat zit allemaal in een level? Startpositie van de speler Waterdruppels Tiles Vijanden Einde van het level Achtergronden.
– Huidige Positie – Persoonlijke Ontwikkeling – Mijn Ervaring.
Methods of Development #3: Objecten. * Staat op USAT weblog.
Project Dream Methods of Development Thinking of Development.
Game design. Tweak regels pas altijd maar 1 waarde aan per keer Tenzij je precies weet wat alles doet en hoe het samen werkt.
#3Software planning. refactor  Vermijdt dubbele code Welke code lijkt veel op elkaar?
ALBRECHT DÜRER'S MAGIC SQUARE ALBRECHT DÜRERS MAGISCH VIERKANT
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
Instructions and warnings. Instructions Om in het Engels een instructie te maken gebruikt men, net als in het Nederlands de Gebiedende Wijs.
HOM - COM Ledenvergadering 08 / 10 / Soluto bootversneller Link software: Link naar filmke:
1 Van Harvard naar MIPS. 2 3 Van Harvard naar MIPS Microprocessor without Interlocked Pipeline Stages Verschillen met de Harvard machine: - 32 Registers.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
JAVA1 H 22. COLLECTIONS FRAMEWORK. 1. INLEIDING. Collections framework Is een verzameling van data structuren, interfaces en algoritmen Meest voorkomende.
KPRES1 : C vervolg Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology Les 2 sheet 1 Wat gaan we doen:  Een (vaste) melodie.
DU2PRES1 : C vervolg Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Beginselen van C opgaves… volgende week: ARM.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag GUI  command line redirection.
Hoofdstuk 9 Objecten en klassen.
Hoorcollege 9 Jewel Jam The revenge. Hierarchie van game objecten Game object (lijst) Game object (grid) Game object (lijst) Game object.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 En Gesprekken voeren[Edu/003]/ Subvaardigheid lezen thema: Would you be prepared to cut off your arm… can-do : kan overtuigend.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Chapter 3 Hot off the press
1 december KC Development Tools Hands-on Oracle HTML DB v2.0.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
MTB ALUMNI
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Kenmerken van een persoonlijke brief
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
Hoorcollege 5 Herhaling, game object interactie. Ball class class Ball { Texture2D colorRed, colorGreen, colorBlue; Texture2D currentColor; Vector2 position,
Variabelen Part deux.. Variabelen week 3 0. Herhaling 1. De NullPointerException (p101) 2. Primitieven 3. Scope en levensduur van variabelen 4. Meerdere.
International Primary Curriculum
The beast has been released! 4 arcade-style games Interviews with famous people in the game industry Develop browsers games for any device (phone, tablet,
Usability metrics Gebruiksvriendelijkheid ISO Effectiveness Efficiency Satisfaction Learnability Flexibility En nu? Inleiding Hoe gaan we de gebruiksvriendelijkheid.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 2 definitie.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
PRESENT PERFECT SIMPLE TENSE WB p , TB p89-91.
Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase.
Transcript van de presentatie:

#3Objecten

Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat.

 Paar voorbeelden

- Encapsulatie - Overerving - (Polymorphisme)

Auto Encapsulatie

Attributen

- Encapsulatie OBJECT Gebouw ATTRIBUTES Naam Prijs IncasseringsPunten Stroomkosten * positie * grootte

- Encapsulatie OBJECT Racer ATTRIBUTES Naam Acceleratie TopSnelheid Wendbaarheid * positie * gefinished

- Encapsulatie OBJECT Bomberman ATTRIBUTES Kleur AantalBommen Powerups * positie * richting * snelheid * explosieGrootte

- Encapsulatie OBJECT Sonic ATTRIBUTES ?

 typedef struct _Actor  {  signed short xpos; // X position (worldspace)  signed short ypos; // Y position (worldspace)  unsigned char size; // Width of the sprite  unsigned char frame; // Current frame in the animation  unsigned char flip; // Enabled when the sprite needs to be mirrored  unsigned char oam; // OAM index, sorted  unsigned short tile; // Tile index  unsigned short startlocation[2]; // Location before moving  unsigned short destination[2]; // Destination when moving  unsigned char speed; // Animation speed;  unsigned char currentevent; // Current event  unsigned char eventstate; // State of the event  unsigned long eventtime; // Event timer  unsigned long signtime; // Sign time  unsigned char initiate; // Whether the actor has to start a new event or not  unsigned char trigger; // Event trigger  unsigned char **idle; // Idle animation  unsigned char idleframes; // Number of frames in idle animation  unsigned char attitude; // Attitude to Brad  unsigned char effectradius; // Visibility radius (to see if an action has effect on others)  unsigned char item; // Current item the actor is using (for dropping)  } Actor;

Objecten Overerving

- Overerving OBJECT Windtrap EXTENDS Gebouw ATTRIBUTES StroomCapaciteit OBJECT Rafinaderij EXTENDS Gebouw ATTRIBUTES SpecieCapaciteit AantalHarvesters OBJECT Gebouw ATTRIBUTES Naam Prijs HitPoints Stroomkosten

- Overerving OBJECT Racer ATTRIBUTES Naam Acceleratie TopSnelheid Wendbaarheid OBJECT Speler EXTENDS Racer ATTRIBUTES ControllerNummer PowerUp AantalMuntjes OBJECT CPU EXTENDS Racer ATTRIBUTES AI_Patroon

- Overerving OBJECT Speler EXTENDS Bomberman ATTRIBUTES ControllerNummer OBJECT CPU EXTENDS Bomberman ATTRIBUTES AI_Patroon MoeilijkheidsGraad OBJECT Bomberman ATTRIBUTES Kleur AantalBommen Powerups

- Overerving OBJECT Sonic ATTRIBUTES ? OBJECT Tails EXTENDS Sonic ATTRIBUTES ? OBJECT Knuckles EXTENDS Sonic ATTRIBUTES ?

Methoden

- Methoden OBJECT Gebouw ATTRIBUTES Naam Prijs HitPoints Stroomkosten METHODS Build Destroy Sell

- Methoden OBJECT Racer ATTRIBUTES Naam Acceleratie TopSnelheid Wendbaarheid METHODS Drift GebruikVoorwerp GlijdtUit

- Methoden OBJECT Bomberman ATTRIBUTES Kleur AantalBommen Powerups METHODS LegBom GebruikPowerUp Sterf

- Methoden OBJECT Sonic ATTRIBUTES ? METHODS ?

Het tentamen gaat over dit college, zorg dus dat je goed onderscheid kan maken tussen attributen en methoden, en dat je begrijpt wat overerving inhoudt. Woensdag 25/11/09

De eindopdracht houdt in dat je mij een link stuurt naar de twee vorige huiswerkopdrachten. Ik verwacht daarbij de volgende uitbreidingen: Opdracht 1: aanvullen met dingen die je gehoord hebt in het college en specificeren met welke andere discipline je het meest denkt samen te werken. Opdracht 2: naast een procedurele tekening (gebruikmakend van ‘repeat’) verwacht ik ook een doelgerichte (zie slide met sneeuwpop, alien, etc). (deadline vrijdag 4 december)