ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Introductie GameEngine. Inhoud  De Game Package  Speelveld aanmaken  GameObjecten met plaatjes neerzetten  De Game-loop  Besturing door de speler.
Advertisements

Informatica PowerPoint. Vereiste voorkennis: • PC-initiatie • Word • Internet.
Minecraft.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Windows 7.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Nieuwe Spelregels.
escape GREAT Ontsnap naar een betere plaats Escape to a better place
Magento Speed Analysis
‘ Manager Public Affairs ‘Ondernemersbelangen behartigen zodat zij beter kunnen ondernemen en functioneren in een snel veranderende wereld’
Blackboard bijeenkomst 25 april Network Load Balancing & ISA Server (2006) J.G.A. Jans Hogeschool INHOLLAND
Hangjongeren OMLO J. Hangjongeren Aanspreken, niet uitsluiten. In: Pedagogiek in praktijk, jg. 14, nr. 45, 2008.
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een inleiding. Alice - Een Inleiding2 Wat is ALICE? Een moderne programmeeromgeving –Visuele voorstelling, opgebouwd uit drie-
Als het je even niet zo goed gaat, als je woedend of ongelukkig bent.
Flight Gear Multiplayer Engine Project Jeroen Boogaard & Leon Otte
EII6RTb.  Matthijs Langenberg  Niels Hendriks  Siet Toorman  Wiebe van Schie  Job Vermeulen.
EII6RTb.  Matthijs Langenberg  Niels Hendriks  Siet Toorman  Wiebe van Schie  Job Vermeulen.
Inleiding (Casper) Projectopdracht (Sander) Game Concept (Jonathan & Melvin) Uitbreidingsmogelijkheden (Alvin & Gabriël) Lesmateriaal (Casper & Sander)
Game Architectuur Case. Game Architectuur Case - Requirements Hardware  het spel moet op een PC draaien met verschillende hardware; Input  het spel.
VOP groep 4 Rik Bauwens Alexander Cosman Wouter De Meester Maarten Vandeperre KaraokeTube.
GaPhAn Projectleden: Peter Frank Jos Mario Projectleden: Peter Frank Jos Mario.
JGraph JAxis (tekent JPlot.horizontalAxis) JAxis JPlot (zie volgende slide) JPlotScrollBar (tekent JPlot.verticalAxis) Title panel.
Hovercraft Universe Groep 6: Dirk D., Kristof O., Nick D., Olivier B., Pieter-Jan P, Tobias V.B.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Nederland e Ron Feuler, Joris Akkerman, Niels-Peter Foppen,
Thema 6: Regeling Basisstof 4.
Team Awesome.  Ouderejaars  Realistisch beeld van verkeer  Maken van ‘groene golven’
The GREAT escape De grote ontsnapping Geketend aan de wereld Chained to the world.
Sprint 3 SuperPC JEF 02 Corbin van Amelsfoort Geoffrey Hofstede
Eagle Crisismanagement Suite
Delft3D GIS integratie Jan Mooiman 18 mei SIMONA gebruikersdag2 Inhoud Waarom GIS? Gebruikerseisen Ontwikkelingen Demo.
Filesharing via P2P Andreas Verhoeven Technische Informatica.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Ik doe mijn presentatie over het spel halo 3,omdat ik het zelf heb en ik ken er veel van.
Sander in 't Zandt CE1A.
hcc!pc Werkgroep netwerken
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Rajiv Krijnen DVTG  Behoefte aan communicatie.
Ik doe mijn presentatie over…
Object geOrienteerd Software-ontwerp - 6
{.  De game  Feitjes  Eigen ervaring  Conclusie Wat is de succesfactor van World Of Warcraft?
Trogdor The burninator Ruben Middel Raymond Siudak.
Call of Duty Black ops.
Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels.
App voor rijschool.
GAMEDESIGN MARIJKE JANSEN 1GA1. Players  Makkelijk te begrijpen: weinig uitleg nodig  Makkelijk om te spelen  Daarom doelgroep kinderen 6 t/m 10 en.
Wat was je verwachting vooraf?  Veel vechten, vechten staat centraal  Grafisch niet heel erg spectaculair  Een vage verhaallijn  Verslavend  Onduidelijk.
Federated Authentication Benchmarking Framework
Presentatie Nick Visser, Steve Zonneveld, Jeffrey Beckers, Desirée van den Berk & Christel Wortman.
Het schrijven van een verhaal
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
7 e nationale conferentie (12 nov 2015) School Wide Positive Behavior Support De School en de Straat DR. JAN DIRK DE JONG, CRIMINOLOOG LECTOR AANPAK JEUGDCRIMINALITEIT,
Automatische builds vanuit ClearCase UCM 1 Visual & Integrated Build Engine Automatische builds vanuit ClearCase en UCM Download ClearVibe Light Download.
Node.js en NPM. Node.js Open source, crossplatform runtime omgeving voor server-side javascript applicaties, primair bedoel snelle, schaalbare netwerk.
EMSE 20 oktober 2015 Verlichting, het Internet of Things en ARM mbed 3.0 Klaas de Waal.
Het chaotische samenwerk spel! Bram Adriaensen Mathieu Maas Martijn Wiendels Jonique Raemakers.
Bespreking testpracticum.  Javaconventies! ◦ KlasseNamen beginnen met Hoofdletter ◦ objectNamen/methodeNamen met kleine letter  Aanspreken GUI ◦ Zie.
Dé banner voor je school. Programma 00:00 Kennismaking 00:05 Filmpje ‘De kracht van woorden’ 00:07 Inspiratie 00:15 Film Bevrijde Wereld 00:25 Brainstorm.
Internet of Things (IoT)
Het schrijven van een verhaal
PI-HOLE: NETWORK-WIDE, HARDWARE AD BLOCKING
MOBILITY OF THE FUTURE 12 – 14 oktober m² 3 dagen Brussels Kart Expo (Groot – Bijgaarden) Studenten, professionals, beleidsmakers, onderzoekers.
TOR NETWERK.
Beeldcommunicatie in de GGZ
Kodu Visueel programmeren.
Het 24 spel.
Workshop 2D Spelontwikkeling
Software Development fundamentals
FSC_LES_201904B_AircraftFiles
Transcript van de presentatie:

ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz Project AACG Academiejaar 2008-2009 ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz Arno Barzan Jan Anthonissen

Inleiding Concept Vereisten Extra’s Demo

Concept Inspiratie: Boxhead Third-person shooter (TPS) Speler(s) vechten tegen zombies Twee spelmodi: Survival Escape

Vereisten Autonome objecten -> AI Micropather: A* Server verzorgt AI Interpolatie van zombies tussen posities

Vereisten Animatie Zowel speler als zombies hebben loop-, sterf- en aanvalanimaties Helikopter vliegt door de wereld en dropt packets Wapens op de grond draaien rond Crates “verkleinen”

Vereisten Interactie omgeving Nieuwe objecten Schieten op zombies Crates opnemen, verplaatsen Ontsnappen in de helikopter Nieuwe objecten Helikopter dropt nieuwe crates Spelers kunnen deze vrij plaatsen

Vereisten Level of detail Pathfinding Network packets 1-to-1 ipv broadcast naar alle clients waar mogelijk => beperken netwerk belasting (client&server) Level of detail in de Ogre library => beperken rendering belasting (client)

Vereisten Multiplayer RakNet Co-op spel Afspreken in lobby Mogelijkheid tot chat in lobby en in de wereld

Extra’s Geluid OpenAL Achtergrond muziek Schiet-, loop- en sterfgeluiden

Extra’s Level editor Data uit files Server met GUI Qt Sneller mappen maken Data uit files Server met GUI

DEMO