ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz Project AACG Academiejaar 2008-2009 ZombieNation Sam Vanderstraeten Sibrand Staessens Bernard Spitz Arno Barzan Jan Anthonissen
Inleiding Concept Vereisten Extra’s Demo
Concept Inspiratie: Boxhead Third-person shooter (TPS) Speler(s) vechten tegen zombies Twee spelmodi: Survival Escape
Vereisten Autonome objecten -> AI Micropather: A* Server verzorgt AI Interpolatie van zombies tussen posities
Vereisten Animatie Zowel speler als zombies hebben loop-, sterf- en aanvalanimaties Helikopter vliegt door de wereld en dropt packets Wapens op de grond draaien rond Crates “verkleinen”
Vereisten Interactie omgeving Nieuwe objecten Schieten op zombies Crates opnemen, verplaatsen Ontsnappen in de helikopter Nieuwe objecten Helikopter dropt nieuwe crates Spelers kunnen deze vrij plaatsen
Vereisten Level of detail Pathfinding Network packets 1-to-1 ipv broadcast naar alle clients waar mogelijk => beperken netwerk belasting (client&server) Level of detail in de Ogre library => beperken rendering belasting (client)
Vereisten Multiplayer RakNet Co-op spel Afspreken in lobby Mogelijkheid tot chat in lobby en in de wereld
Extra’s Geluid OpenAL Achtergrond muziek Schiet-, loop- en sterfgeluiden
Extra’s Level editor Data uit files Server met GUI Qt Sneller mappen maken Data uit files Server met GUI
DEMO