Opg.1a: substring } String substring(int a) { int t; for (t=a; t<this.length(); t++) { return res; String res; res = ""; } char c; c = this.charAt(t);

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties

Advertisements


Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Operatoren, Arrays, Command-line tools.

EVMINX4 Week 3 Algoritmen en Datastructuren (ALDAT)
Gestructureerd programmeren in C
Van domeinklasse tot implementatie
Hogere-ordefuncties nEen lijst langs lopen en met elk element iets doen nEen lijst langs lopen en sommige elementen selecteren map filter.
Enumerate typedef struct union functiepointers 1.
Hoofdstuk 10.2 Rekenmachine-casus.
AAHA (voor intern gebruik)
Modula vs Java MODULE Show; CONST PI = ; TYPE PointRc = RECORD x,y : INTEGER; speed : REAL; angle : REAL; END; VAR a,b : PointRc; BEGIN.
Hogere-orde functies: herhaald patroon? Parametrizeer! product :: [Int]  Int product [ ]= product (x:xs)= 1 product xs x * and :: [Bool]  Bool and [
Java C++ zVeilig zMachine- onafhankelijk zVeel libraries, ook voor Internet-I/O zSnel zNative executables zLibraries optimaal voor specifiek OS.
Algoritmiek Arrays: wat zijn dat en wat kun je ermee? Loops: hoe hou je ze in bedwang? Hoorcollege 6 - Ma. 9 okt L.M. Bosveld-de Smet.
Frank Stalpers en Ad Baars
Inleidend probleem Data structuur (hiërarchie van classes)
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
Algoritmen en Datastructuren (ALDAT) EVMINX4 Week 6.
MICPRG Les 11 Microcontroller Programmeren in C. 112 Datastructuren in C Werkgeheugen (PC en microcontroller): Statische datastructuren (vaste grootte):
Opgave 1a: afronden int n=5; double a, b, c, d; a = n * 1.5; b = n * 3 / 2; c = n / 2 * 3; d = 3 / 2 * n; a b c d
Array nDeclaratie nCreatie nOpvragen nWijzigen nLengte String [ ] a; a = new String[10]; ……a[5]…… a[5] = ……; …a.Length… …is eigenlijk overbodig! List a;
Eerste deeltoets Uitwerking. Resultaten Gemiddeld: 6,01 Tips voor de volgende keer: – Werk in klad uit, schrijf duidelijk – Oefenen met loops en tellertjes.
Bluetooth Communicatie tussen computer en Brick Computer zet de connectie op, Brick wacht Enkel communicatie van de Brick naar de computer Lejos API: NXTConnecion.
JAVA -- H51 CONSTRUCTOR –- COPY-CONSTRUCTOR 1Constructor: Dezelfde naam als de klasse Wordt uitgevoerd d.m.v. new Initialisatie van de (private) attributen.
Oefeningen Hoofdstuk 3.
Algoritmiek Strings & Stringmanipulaties; Controle Structuren; Floating-point notation. Hoorcollege 4 - Ma. 25 sept L.M. Bosveld-de Smet.
Algoritmiek Software Development O-O Design Hoorcollege 11 - Ma. 13 nov L.M. Bosveld-de Smet.
1 Hoofdstuk 11: Strings en karakters Inleiding In dit hoofdstuk bespreken we de mogelijkheden van de klassen : String StringBuffer Character StringTokenizer.
Hogeschool HZ Zeeland 19 augustus 2003augustus 2003 Data Structuren & Algoritmen Week 4.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag Het ARM bord met wat library functies.
Opgave 1a: void nvoid staat in de header van een methode die geen resultaatwaarde heeft nde aanroep van een void-methode is dan een opdracht i.p.v. een.
Arrays.
Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen (vervolg)
Deel XIV Eerste echte e-commerce applicatie Implementatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 15: Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 7 onze.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 2 definitie.
Tircms03-p les 6 Templates. Functietemplates void verwissel(int &x, int &y); { int w=x;x=y;y=w;} Dezelfde functie voor meerdere types heet een functietemplate.
Overloading My name is overloading, cause we are many.
Variabelen Part deux.. Variabelen week 3 0. Herhaling 1. De NullPointerException (p101) 2. Primitieven 3. Scope en levensduur van variabelen 4. Meerdere.
DU2PRES1 : C vervolg Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Arrays en pointers lichtkrant op het ARM bordje.
Tircms02-p les 3 Functies Strings Structuren. Functies 1. main() 2. { int k; k = 10 ; printf(“%d\n”,fac(k)); } 3. int fac(n) int n; 4. { int f; f= 1;
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 3 redirection,
Hoofdstuk 8.5 Subklassen. versie-management problematiek Voortborduren op eerder gedaan werk nEerste poging: “knip&plak” class Twee { int x, y; int oud.
Hoofdstuk 14.1 Algoritmen: Zoeken in een netwerk.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag User-defined characters op de.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag top-down decompositie Opdrachten:
Hoofdstuk 10.3 Tekst-editor: MDI-interface Dialogen Files lezen Abstracte klassen.
AWK A Pattern scanning and processing language made by Aho Weinberger Kernighan and explained by Albert Montijn.
Tircms03-p les 1 C++ voor C-kenners Voor Technische Informatica.
Inlezen en uitlezen van txt bestanden
Programma zonder window commandline interface. Commandline programma public static void main (String [ ] params) { System. out. println (“Hoi allemaal!”);
Opgave 1a ncompiler: vertaalt broncode naar machine-uitvoerbare code ninterpreter: voert broncode direct uit.
1 PI1 week 9 Complexiteit Sorteren Zoeken. 2 Complexiteit van algoritmen Hoeveel werk kost het uitvoeren van een algoritme (efficiëntie)? –tel het aantal.
Loops en errors Array's Random try catch for loop while loop do while loop.
Bestanden Lezen Schrijven Afbeeldingen. Bestandstypen.txt.png eigen.
Informatie beoordelen If else Switch En Wiskunde.
Objectgeoriënteerd Programmeren (2)
Gameprogrammeren: Lists en interfaces
Hoofdstuk 9.2 Strings.
Letterfrequentie turven
Gameprogrammeren: Expressies
Gameprogrammeren: Tiles in Tick Tick
Gameprogrammeren: Herhalingen
Arjan Egges Paul Bergervoet Wouter van Toll
Gameprogrammeren: Tiles en File I/O in Tick Tick
Game: omgaan met tijd (Jewel-Jam)
Object Communication (Jewel Jam)
Gameprogrammeren: Arrays
Python – For loop + strings
Transcript van de presentatie:

Opg.1a: substring } String substring(int a) { int t; for (t=a; t<this.length(); t++) { return res; String res; res = ""; } char c; c = this.charAt(t); res = res + c;

Opg.1b: substring } String substring(int a, int b) { c = this.charAt(t); int t; for (t=a; t<b; t++) { return res; String res; res = ""; } res = res + c; char c;

Opg.1c: indexOf } String indexOf(char c) { if ( this.charAt(t) == c) int t; for (t=0; t<this.length(); t++) { return res; int res; res = -1; } return t;

Opg.2: add class Hallo extends Applet { void init() {b = new Button(“hoi”); this.add(b); t = new TextField(50); this.add(t); } nthis is een Hallo-object, die dus ook de methoden van Applet erft, die op zijn beurt indirect de methoden van Container erft, waaronder add. nadd vraagt een Component als parameter. Button en TextField zijn subklassen van Component, en dus ook acceptabel als parameter.

Opg.2c: add class Hallo extends Applet { void init() {b = new Button(“hoi”); this.add(b); t = new TextField(50); this.add(t); z = new Zelfgemaakt(4); this.add(z); b.addActionListener(z); } class Zelfgemaakt extends Component { implements ActionListener © Zelfgemaakt(int n) {…} void actionPerformed(ActionEvent e) {…}

Opg.3: staafdiagram final double [ ] cijfers = {10, 8, 9, 6.5, 9, … }; public void paint(Graphics g) { } for (int t=0; t<=10; t++) { int y = 30+20*t; g.drawString(“”+t, 30, y); g.fillRect(50, y-10, b[t], 15); } int [] b = new int[11]; for (int k=0; k<cijfers.length; k++) { b[ (int) cijfers[k] ] ++ ; }

Opg.4: layout neen TextArea(3,30) n25 stuks Button(“OK”)… ntwee Scrollbar(…) n…toegevoegd aan een Panel()… nhet geheel heeft een BorderLayout() n…met een GridLayout(5,5,0,0) nmet componenten in het NORTH, CENTER, EAST en SOUTH

Opgave 5

class Vijver extends Applet { } void init() { } void mousePressed(MouseEv e) { } void actionPerformed(ActionEv e) { } Opgave 5 n = 0;this.repaint(); x[n] = e.getX(); y[n] = e.getY(); n++; this.repaint(); Button leeg = new Button(“leeg”); this.add(leeg); leeg.addActionListener(this); this.addMouseListener(this); implements ActionLnr, MouseLnr x = new int[20]; y = new int[20]; a = new int[20]; int n=0; int [] x, y, a; if (n<20) { } a[n] = 1; void paint(Graphics g) { } for (int t=0; t<n; t++) for (int r=0; r<a[t]; r++) g.drawOval( x[n], y[n], 10*r, 10*r); -5*r t=new Thread(this); t.start();, Runnable void run ( ) { } while (true) { } Thread.sleep(1000); for (t=…) a[t]++;