Advanced Business Information Solutions Het businessmodel
Advanced Business Information Solutions Het meta businessmodel Juridisch kader Product- innovatie Klantsegment Waardepropositie Kennis en kunde Informatiestrategie Gevoel en Service Vertrouwen en loyaliteit Bronnen Partnernetwerk Activiteiten configuratie Opbrengstmodel Winst/Verlies Kostenmodel Infrastructuur management Klantrelatie Financieel model
Advanced Business Information Solutions Invalshoeken voor businessmodellen Productinnovatie Customer relationship Infrastructuurmanagement Financiën Juridische aspecten
Advanced Business Information Solutions Productinnovatie Verschillende aspecten gerelateerd aan de propositie van het bedrijf Klantsegmenten Propositie Kennis en kunde
Advanced Business Information Solutions Customer relationship Informatiestrategie Gevoel en dienstverlening Vertrouwen Loyaliteit
Advanced Business Information Solutions Infrastructuurmanagement Verschillende bronnen –Tastbaar (gebouwen en machines) –Ontastbaar (copyrights, goodwill, merknamen) Partner netwerk Configuratie van activiteiten
Advanced Business Information Solutions Financiën Revenumodel –Advertenties –Transactiemodel –Float –Licentie of gebruiksmodellen Kostenmodel
Advanced Business Information Solutions Juridische aspecten Elektronische handtekeningen Privacy bescherming Copyrights
Advanced Business Information Solutions Doel van businessmodellen I Modelleren van sociale modellen helpt relevante elementen te onderscheiden en de relaties tussen deze elementen bloot te leggen. Helpt ideeën te delen en hierover te communiceren.
Advanced Business Information Solutions Doel van businessmodellen II Toepassing en gebruik van e-business- modellen als basis voor een discussie ondersteunt veranderingen Een geformaliseerd businessmodel kan de relevante meetwaarden helpen onderscheiden (Balanced Scordecard) Businessmodellen helpen managers bij experimenten met daardoor een laag risico voor de organisatie.