Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
Agenda 01 juni 2011 Abstractieladder en Startformulering, zonodig nog eens extra toelichten. Werken in klas, werk tot nu toe toelichten, is planning helder? Hoe gaan jullie fase 2 invullen? Wie welke creatieve techniek? Nu zoveel mogelijk ideeën, schetsen genereren, uitstel van oordeel, blokkeer jezelf niet! Huiswerk volgende keer Aan eind van de les de startformulering doorgeven.
Startformulering pag. 81 t/m 84 concreet over het probleem en de probleemeigenaar uitdagend en inspirerend en positief gericht /persoonlijke- effectiviteit/creatief- denken/startfase.htmlhttp:// /persoonlijke- effectiviteit/creatief- denken/startfase.html Begin met “Hoe” (manier waarop) of “Bedenk” (eindresultaat gericht)
idee- en conceptontwikkeling Divergerend: ideeën genereren, hoe: tekst, beeld, enz gebruik van creatieve technieken, welke Convergerend: selectie van ideeën (welke technieken gebruik je,waarom?) concept bepalen opnieuw ideeën genereren en selecteren productvoorstel schrijven Tussenproducten: conceptbeschrijving Productvoorstel in schetsfase
Huiswerk 08 juni Eigen planning nog steeds in orde? Alle ideeën, schetsen van iedereen mee naar school (grote berg) het divergerende deel (blauw) wordt afgesloten. In de les wordt n.a.v. al die ideeën besloten wat jullie concept gaat worden. Dummy inleveren! Procesverslag telkens bijhouden