Identiteit CMDMEC01-2 les 2 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet – module.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
22 september MedMec01 DT les 2
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit Mail:
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Huiswerk voor vandaag les 4
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 1 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet –
Identiteit MedMec02 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Pia Terstroet (Terpm) les 7, 19 dec Mail: Wiki: Media en creativiteit.
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Identiteit MedMec02 les 4 (6) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
12 jan MedMec01/02 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Pia Terstroet
29 oktober MedMec01 les 8 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MedMec01-2 Les schema per week
Identiteit MedMec 03/04 les 2 Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
7dec. MedMec les 6 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
21dec. MedMec les 7 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Transcript van de presentatie:

Identiteit CMDMEC01-2 les 2 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet – module Identiteit (Wiki: vakgroep: Media en creativiteit jaar 1 VT, modulewijzer Docentpagina: alle slides van de afgelopen les + huiswerk volgende les onder mijn naam Aanwezig: dinsdag en woensdag postvakjes Wijnhaven e etage

Huiswerk voor vandaag Bestuderen modulewijzer, formuleer evt. vragen Vooronderzoek 2.1 – duo-onderzoek identiteit algemeen (mindmap) Onderzoek eigen identiteit behandel de facetten zoals genoemd op pag. 8. en verwerk in een zeer uitgebreide mindmap. Vooronderzoek 2.3 – mogelijkheden verschillende media (tenminste 4 media en van elk minimaal drie voor- en nadelen benoemen ), je mag ook met een eigen voorstel komen, verwerk je bevindingen in PowerPointpresentatie (onderzoek 2.2 komt te vervallen). Wat wil je deze module specifiek leren? Zou een argument kunnen zijn om voor een bepaald medium te kiezen. Beginnen met dummy Meenemen: laptop, opnameapparatuur en fototoestel. Je gaat foto’s maken en met de foto’s aan de slag in de les

Vandaag Vragen modulewijzer Toelichten verschil tussen concept en idee Toelichting opdracht 2.4 Creatieve onderzoeksmethode Purse Diary Werken in les aan Purse Diary Toelichting huiswerk volgende week

concept idee

Wat is een concept? Achter ieder ontwerp (idee, product, uitwerking) gaat een concept schuil. Een concept beschrijft de waarde van een ontwerp of product. Een concept geeft betekenis aan een ontwerp of product

citroen

ZUUR Het concept (algemene kenmerken) van citroen

Algemeen (concept) en Specifiek (idee) Specifieke kenmerken: Gelden alleen voor deze citroen: Beetje puntig Groen plekje Bruin plekje Algemene kenmerken: Gelden voor alle citroenen Rond Geel zuur

concept De Algemene Kenmerken geven betekenis aan een idee of product

Kunnen de algemene kenmerken van het concept citroen: rond, geel en zuur ook aan een ander idee betekenis geven? ?

citroenjenever

opdracht Ideeën genereren

opdracht idee Ideeën genereren

opdracht idee Ideeën genereren Ideeen selecteren

opdracht idee Ideeën genereren Ideeen selecteren concept

opdracht idee Ideeën genereren Ideeen selecteren concept idee Ideeën genereren

opdracht idee Ideeën genereren Ideeen selecteren concept idee Ideeën genereren Ideeen selecteren

opdracht idee Ideeën genereren Ideeën selecteren concept idee Ideeën genereren Ideeën selecteren uitwerking

Conclusie Een concept beschrijft een ontwerp, product of idee op betekenisniveau. Uit één concept kunnen meerdere ideeën gegenereerd worden. Hiervan kunnen we gebruik maken in een creatief proces.

Het concept van Bennetton?

Het concept van Dove?

Onderzoeksmethode Purse Diary Overzichtsfoto Fotoset Laddering Interview Statementcards

1.Overzichtsfoto met tas en ALLES wat er in zit

1. Overzichtsfoto Van de tas met inhoud Één beeld waarop je alle spullen ziet en waarbij je hebt aangegeven wat wat is Probeer er een mooi helder beeld van te maken (voorbeeld heeft nog teveel geroezemoes: verwarming, stoel,iets aan wand)

2. Foto Set

3.Fotoset Elk los attribuut apart zo esthetisch mogelijk fotograferen, hiermee ga je het laddering interview houden. Maak de foto’s zo sec mogelijk, het gaat om het voorwerp, niets mag afleiden, zij dienen als basis voor je interview.

4.Laddering interview Diepte interview om erachter te komen wat de diepere waarde is achter een attribuut, een motivatie, een beweegreden. Laddering voer je uit door directe vragen te stellen aan de taseigenaar, gebaseerd op de ‘waarom’-vraag, blijf doorvragen waarom, waarom, waarom zodat je uiteindelijk op een abstracter niveau, de diepere waarde uitkomt. Laddering legt een relatie tussen concrete attributen en waarden: datgene dat mensen belangrijk vinden. Eindwaarden zijn waarden die mensen belangrijk vinden in hun leven, zoals geluk, vriendschap en liefde. Elk attribuut bespreken! Neem het interview op.

Voorbeeld statementcard Voorwerp? Koptelefoon Waarom belangrijk? Goede geluidskwaliteit Betekenis? Ik kan dan goed ontspannen! Eindewaarde? Ik voel me goed en houd van het leven Ga in je interview op zoek naar de meest betekenisvolle voorwerpen, schrijf die uitspraken waaruit je een eindwaarde voor de taseigenaar kunt concluderen, volledig en letterlijk uit

5.Statementcards (6 in totaal)

Statementcards Je maakt 6 statementcards van de 6 attributen waarvan jij denkt dat ze het meeste zeggen over de taseigenaar. De statementcards geven inzicht in de eindwaarden (human values) van de taseigenaar. Statementcards volgens format in kleur vormgeven (modulewijzer pag. 11) Mailen aan taseigenaar die de conclusies verwerkt in zijn/haar eigen mindmap

Huiswerk voor na de vakantie Opdracht 2.4 Creatieve onderzoeksmethode purse diary afmaken: statement cards volgens format! (zie pag. 11 modulewijzer) en mailen naar de taseigenaar. Beantwoord de vragenlijst over je persoonlijke missie en verwerk ook deze uitkomsten in je grote mindmap. Vooronderzoek wordt in de les overlegd en beoordeeld als voldoende, onvoldoende of goed. Het bestaat uit: 2.1 identiteit algemeen begrip identiteit (in les, duo) eigen identiteit – testen internet, uitkomsten kwaliteitenspel, conclusie persoonlijke missie, uitkomsten van jouw eigen purse diary, g d door je collega, 4 andere facetten (zie modulewijzer) een of meerdere creatieve technieken om je creativiteit te prikkelen. Dit alles komt in één grote mindmap. 2.3 Onderzoek ten minste 4 verschillende media, zet je bevindingen in PowerPoint, ga bij je onderzoek van je eigen persoonlijke voor- en nadelen uit zie modulewijzer.