Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Advertisements

Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
22 september MedMec01 DT les 2
06 oktober MedMec01 les 3 Mail:
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit Mail:
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Identiteit CMDMEC01-2 les 2 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet – module.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 1 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet –
Identiteit MedMec02 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Identiteit MedMec02 les 4 (6) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
Identiteit MedMec0304 les 1 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Identiteit MedMec0304 les 4 Mail: Wiki:
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
12 jan MedMec01/02 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit Pia Terstroet
29 oktober MedMec01 les 8 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Identiteit CMDMEC01-2 les 4 (5) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Identiteit MedMec 03/04 les 2 Mail: Wiki: vakgroep:
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
7dec. MedMec les 6 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
21dec. MedMec les 7 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Transcript van de presentatie:

Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4) Mail: p.m.terstroet@ho.nl Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet – module Identiteit (Wiki: http://startpagina.cmd.hro.nl) vakgroep: Media en creativiteit jaar 1 VT, modulewijzer Docentpagina: alle slides van de afgelopen les + huiswerk volgende les onder mijn naam Aanwezig: dinsdag en woensdag postvakjes Wijnhaven 107 - 5e etage

Huiswerk voor vandaag Opdracht 2.4 Creatieve onderzoeksmethode purse diary afmaken: statement cards volgens format! (zie pag. 11 modulewijzer) Vooronderzoek wordt in de les overlegd en beoordeeld als voldoende, onvoldoende of goed 2.1 identiteit algemeen begrip (mindmap in duo-vorm gemaakt) eigen identiteit – testen internet, uitkomsten kwaliteitenspel, persoonlijke missie, 4 andere facetten (zie modulewijzer) een of meerdere creatieve technieken om je creativiteit te prikkelen. Dit alles wordt in één grote mindmap gepresenteerd. 2.3 Onderzoek ten minste 4 verschillende media, zet bevindingen in powerPoint Attentie: 2.2 komt door mijn afwezigheid te vervallen!

3. Statementcards

Statementcards Je maakt 6 statementcards van de 6 attributen waarvan jij denkt dat ze het meeste zeggen over de taseigenaar. De staementcards geven inzicht in de human values (eindwaarden) van de taseigenaar. Statementcards volgens format vormgeven (zie modulewijzer pag. 11) Uitprinten 1/1 in kleur en overhandigen aan taseigenaar

Wat is een concept? Achter ieder ontwerp (idee, product, uitwerking) gaat een concept schuil. Een concept beschrijft de waarde van een ontwerp of product. Een concept geeft betekenis aan een ontwerp of product Denk aan Diary Purse: jezelf zeker voelen ligt ten grondslag aan het rolletje pepermunt dat in je tas zat.

Algemeen (concept) en Specifiek (idee) Algemene kenmerken: Gelden voor alle citroenen Rond Geel zuur Specifieke kenmerken: Gelden alleen voor deze citroen: Beetje puntig Groen plekje Bruin plekje

citroenjenever

Vandaag in klas: Concept rondom jouw identiteit ontdekken, ideeen hieraan koppelen, medium keuze Analyseer de opdrachten van vooronderzoek Formuleer hieruit conclusies over je eigen identiteit. Vanuit de conclusies ga je een concept ontwikkelen, je beschrijft de algemene kenmerken van je concept (de betekenis gevende waardes van je identiteit) Welke specifieke kenmerken (ideeën) kan je daaraan koppelen. Welk medium is het meest geschikt om jouw identiteit vast te leggen? Vandaag vastleggen!

opdracht Ideeën genereren idee idee idee Ideeën selecteren concept idee idee idee Ideeën genereren Ideeën selecteren uitwerking

Conclusie Een concept beschrijft een ontwerp, product of idee op betekenisniveau. Uit één concept kunnen meerdere ideeën gegenereerd worden. Hiervan kunnen we gebruik maken in een creatief proces.

Vandaag individueel beoordelen Vooronderzoek 2.1 – V/O alles in mindmap verwerkt: Duo-onderzoek identiteit algemeen: (mindmap) Onderzoek eigen identiteit: bronnen internet verwerkt in mindmap Uitkomsten kwaliteitenspel verwerkt in mindmap Persoonlijke missie verwerkt in mindmap 4 andere facetten (bijv. onlinegedrag, kledingkast, boekenkast) verwerkt in mindmap. Welke documenten over jezelf verzameld (diploma’s, fotoalbum etc) Vooronderzoek 2.3 – V/O mogelijkheden verschillende media (tenminste 4 media en van elk minimaal drie voor- en nadelen benoemen ), je mag ook met een eigen voorstel komen, verwerk je bevindingen in PowerPointpresentatie

Huiswerk volgende week Opdracht onderzoek van gekozen medium te verwerken in Power Point Verzamel Verzamel minimaal 3 heel diverse voorbeelden die jou inspiratie geven (denk aan de verhouding 80/20) Analyse Analyse van de overeenkomsten tussen de voorbeelden Analyse van de verschillen tussen de voorbeelden Uitproberen Maak een proefje om feeling met het medium te krijgen, een proeffilmpje, een proeftijdschriftje bijv. een vouwmodel, een proef pop/up pagina etc. Zoek tutorials over je medium op het internet