Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

MEDMEC Les 1 Toelichting module
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
VORM- en BETEKENISGEVING
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les o Werken volgens ontwerp procedure o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec 1 Herfst Les 5. Werken aan gebruiksaanwijzing Docent komt langs voor individuele feedback – Over je dummie – Over je gebruiksaanwijzing probleemformulering.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Medmec 1 herfst Les 4.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
Presentatie productvoorstellen
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Het einde is in zicht. De Criteria Nulmeting - Linkaudit.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Deel 2 personalizen van de objecten – uur.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit Herfst les 3.
Medmec04 les 1 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
7dec. MedMec les 6 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Transcript van de presentatie:

Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te kunnen co-creëren. Onderscheid te maken tussen een idee, een visie, een concept. Via co-creatie te komen tot een visie, een concept en productvoorstel. Te reflecteren op het eigen werk en op het werk van anderen en feedback te vertalen in concrete vervolgstappen in het creatieve proces. Uitstel van oordeel toe te passen, ‘anders’ waar te nemen en innovatieve ideeën en oplossingen te genereren door zelfstandig toepassen van creatieve technieken.

Herkansing MedMec Q3 co creatie. Idee Het beeld dat de geest zich van iets heeft gevormd (Visualisering van) gedachten hoe je iets zou kunnen realiseren. Visie Vooruitzien waarnaar je op weg bent, vanuit de huidige inzichten, omstandigheden en verwachtingen Een voorstelling (vision boards) hoe iets zou kunnen zijn Wat (welke waarden en criteria) is belangrijk? Concept Bij het concept achter een product of idee beschrijft het concept de inhoudelijke en betekenisgevende aspecten (algemene en specifieke kenmerken) erachter. Product voorstel en/of prototype Een opzet, ontwerp of schets van een product. Inhoud/ uitstraling: idee, visie en concept

Deel 1- individueel 9.00 – uur 3 meegebrachte voorwerpen met elkaar verbinden met behulp van “huid” Tape, textielrepen etc.

Idee

Deel 2 – team – uur

schetsen

Deel 3 – individueel – uur Kiezen uit 3 onderwerpen Caracter in visionboard

Visie

Deel 4 - individueel Visionboard doorgeven aan een ander. Analyseren Bespreken, vragen stellen.

huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65

concept

Deel 5 – individueel 9.00 – uur Conceptpresentaties Onderzoek: Ppt F.v.d.Velde, etc. Feedback en evaluatie: Idee > visie > idee >Concept > idee > productvoorstel

Deel 6 – team – uur Productvoorstel: schetsen, beeld,tekst

productvoorstel

Deel 7 – team – uur Presentatie productvoorstellen