Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te kunnen co-creëren. Onderscheid te maken tussen een idee, een visie, een concept. Via co-creatie te komen tot een visie, een concept en productvoorstel. Te reflecteren op het eigen werk en op het werk van anderen en feedback te vertalen in concrete vervolgstappen in het creatieve proces. Uitstel van oordeel toe te passen, ‘anders’ waar te nemen en innovatieve ideeën en oplossingen te genereren door zelfstandig toepassen van creatieve technieken.
Herkansing MedMec Q3 co creatie. Idee Het beeld dat de geest zich van iets heeft gevormd (Visualisering van) gedachten hoe je iets zou kunnen realiseren. Visie Vooruitzien waarnaar je op weg bent, vanuit de huidige inzichten, omstandigheden en verwachtingen Een voorstelling (vision boards) hoe iets zou kunnen zijn Wat (welke waarden en criteria) is belangrijk? Concept Bij het concept achter een product of idee beschrijft het concept de inhoudelijke en betekenisgevende aspecten (algemene en specifieke kenmerken) erachter. Product voorstel en/of prototype Een opzet, ontwerp of schets van een product. Inhoud/ uitstraling: idee, visie en concept
Deel 1- individueel 9.00 – uur 3 meegebrachte voorwerpen met elkaar verbinden met behulp van “huid” Tape, textielrepen etc.
Idee
Deel 2 – team – uur
schetsen
Deel 3 – individueel – uur Kiezen uit 3 onderwerpen Caracter in visionboard
Visie
Deel 4 - individueel Visionboard doorgeven aan een ander. Analyseren Bespreken, vragen stellen.
huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65
concept
Deel 5 – individueel 9.00 – uur Conceptpresentaties Onderzoek: Ppt F.v.d.Velde, etc. Feedback en evaluatie: Idee > visie > idee >Concept > idee > productvoorstel
Deel 6 – team – uur Productvoorstel: schetsen, beeld,tekst
productvoorstel
Deel 7 – team – uur Presentatie productvoorstellen