Evaluatie en toetsing: examens met open vragen (corrigeren/scoringssleutels) PSY ZAP-dag III 06 04 11.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Doublet deel 1 – de basis.
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Leer de namen van de noten 1
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Verandering Schooltijden
30 maart 2014 Rotterdam 1. 2 Romeinen 4 17 (...) van die God Voor het aangezicht van die God, in wie hij geloofde, die de doden levend maakt en het niet.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Plan van Aanpak Onderzoek naar een duurzame school. Door Arjan de Groot Bas van der Vliet.
Welkom 1.
Mag ik u voorstellen ....
27 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Streeft dan naar de hoogste gaven. En ik wijs u een weg, die nog veel verder omhoog voert. 2.
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
1.Uitgangspunten gelijke behandeling bij examens 2.Formele structuur: wie beslist?
MONITORING PILOT MDO BEDRIJFSECONOMISCH (BUREAU INFINITE)
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
VAKPRESENTATIE 25 NOVEMBER
H 7 Krachten Deel 3 krachten meten.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
Ik ben Marie En dit is mijn oom Tom.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Sociale stijging in Velve-Lindenhof
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Een plant op de kaart zetten
Het Heiligdom Een Afbeelding voor Redding 4e Kwartaal 2013 INLEIDING
Al doende leren training docenten
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
INFORMATIE AVOND VWO 6 MAANDAG 9 SEPTEMBER. WELKOM INFORMATIE EXAMENJAAR INFORMATIE VERVOLGONDERWIJS.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 11 oktober 2010.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Leren lezen op de Wijngaard : kern 2 door juf Martine
Met handen en voeten geloven 1
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Informatieavond leerjaar 4
aangename ont - moeting
01. Hier word ik bijna wakker 02. Ik doe net alsof ik slaap.
Enquête Vliegbrief 1 OKTOBER– 26 NOVEMBER 2010 RESPONDENTEN 674 volwassenen, 636 ontdubbeld 440 kinderen, 424 ontdubbeld.
Wiskunde kan helpen begrijpen hoe de wereld in elkaar zit.
Skillstoetsing Van vele korte praktijktoetsen naar een aantal langduriger assesments.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Projectgroep “andere tijden” (MR, ouders, team, directie)
Strijd tegen de zonde?.
ZijActief Koningslust
Vijf bemoedigingen voor je geloof Hebreeën 6:9-20.
D GVBS Heiende Lokeren Christelijk opvoedingsproject 1.
Dare to discover, … de wereld om je heen! Dare to be you, … durf jezelf te zijn! Dare to be a winner, … zet je talenten in! 1.
De gezouten waarheid.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Transcript van de presentatie:

evaluatie en toetsing: examens met open vragen (corrigeren/scoringssleutels) PSY ZAP-dag III

vooraf ‘een’ voorbeeld als voer voor discussie (betrouwbaar(der)?) input scoringssleutels met dank aan patricia b. !

vooraf waarom scoringssleutels? 1. ‘objectief’corrigeren (‘gelijke kam’) 2. inzage achteraf (verantwoording) ad 2 : twee types –9/20: waarom (net) niet voldoende? °tolerantieswat ontbreekt (bij voorkeur iets van de essentie)? cf. °toleranties –16/20: waarom geen 18/20? wat had je nog kunnen antwoorden, wat had je nog extra punten opgeleverd (en toch niet te ver gezocht)?

vooraf een vraag (~syllabus, doelstellingen) een scoringssleutel [v1.0] opstellen –essentie, kern(items), wat wil ik zeker in een antwoord? (5/10) –slimste mens (2/3) toetsen scoringssleutel bij 20tal kopijen –(bijna) iedereen 8,9, of 10/10 –(bijna) iedereen 5/10 of lager –gemiddelde: 12-13/20 (< 14/20) * (aanpassen scoringssleutel [v2.0]) alle honderden kopijen… * CAVE-1 -- wat zegt ‘n gemiddelde CAVE-2 -- door de jaren heen…

vooraf twee voorbeelden Psychologische behandelingen (P0P97a) Psychologische begeleiding, counseling en consultatie m.i.v. training van basisvaardigheden (P0M44a) vraag scoringssleutel tweetal studenten als voorbeeld

Psychologische behandelingen

resultaat N = 165 min = 0.5 max = 9.5 M = 6.27 (mediaan = 6) SD = %50/165 < 5/10 (30.3%) r tot =.77 (p <.001), r collega’s =.44,.29,.42 (ps <.001) alpha =.65

Psychologische begeleiding

resultaat N = 351 min = 0 max = 10 M = 6.59 (mediaan = 6.5) SD = %41/351 < 5/10 (11.7%) r tot =.66 (p <.001), r collega’s =.30,.37,.18 (ps <.001) alpha =.59

conclusie 5/10, 10/20 mag die passeren of niet? essentie/kern scoringssleutel zo dat… [cf. dsm] < 5/10: niet de essentie/kern ≥ 5/10: wel de essentie/kern M < 14/20 (lijkt me ook belangrijk, maar…)