1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management 2002-2003.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

22 February 2013 Randstad. Welcome Who is Who Triple P Bottom Line.
Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Atos, Atos and fish symbol, Atos Origin and fish symbol, Atos Consulting, and the fish itself are registered trademarks of Atos Origin SA. August 2006.
Inleiding: hoe media worden Rick Dolphijn. Paranoimia…
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
Bedrijfs processen overzicht
QAD Reporting & Analytics
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
1 Presenting Borealis 2006 © 2005 Borealis A/S Presenting Borealis A leading, innovative provider of plastics solutions February 2007.
RHODODENDRON.
High quality internet for higher Education and Research 1 TF-LCPM: Exchanging new ideas New ideas within SURFnet Sharing with other NRENs
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
‘strategic communications: key factor for suc6’
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Item Solutions Niels Van der Wildt Rik Van Camp Kristof Renders
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
©Silberschatz, Korth and Sudarshan2.1Database System Concepts Huiswerk lees  delen 2.9, 2.10 van hoofdstuk 2 en  delen 3.1 en 3.6 van hoofdstuk 3. opgaven.
Specialismen Analyse en verificatie van protocollen Analyse van Petri-netten Component-specificatie Web-based information systems (Query)talen voor Web.
Enterprise Application Integration Walter Moerkerken Ilona Wilmont Integratie Software Systemen 8 mei 2006.
Four ways to precedent analysis Ir. Ali Guney 16 March 2005 BK8040.
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
Verkoper of Accountmanager: Sales Force Automation Callcenter- agent Direct: Website Fax Direct: Telefoon Direct: Kiosk Intermediair: Extranet Kantoor/outlet:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Computer-Mediated Communication Master IK, CIW, MMI L.M. Bosveld-de Smet Hoorcollege 1; di. 7 sept. 2004;
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Engenderings. CIW en Erin Manning Communicatie is meer dan wat er gebeurt in taal/the speech act: in vele gevallen onttrekt het zich eraan. Het bestuderen.
In Cyberspace VR meer performance minder theater (representatie, acteren) Hoe VR benaderen? Hoe werkt het? –VR draait om modulatie van modulatie (ook.
Arseus 1st quarter 2009 & outlook for 2009 Turn over growts of 12,6 % Management expects a turnover growth of between 5% and 10%. The recurring EBITDA.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Ontwikkeling van een organisatie door evolutie en revolutie
Motivation One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge is to keep employee motivation consistent with.
1 Over het examen (1): Modus Mondeling met schriftelijke voorbereiding 4 uur, 3 onderdelen: –Modellering (  schriftelijk, dan mondeling) –Queries / relationeel.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Saxion HBS Expeditie innovative solutions for a hospitable society.
Ontstaan van het Rode Kruis 1859Veldslag in Solferino 1863Comité voor verzorging van gewonde soldaten 1864Eerste verdrag van Genève 1867Oprichting Nederlandse.
Maandag 31 maart 2008 Resultaten. 22 Inhoud Onderzoeksvraag Research question Afgelopen 2 weken Last 2 weeks Resultaten Results –Jonge luisteraarsYoung.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Novel Technologies to assess Gut Health Claims for Carbohydrates Lubbert Dijkhuizen & Fons Voragen 14 juni 2011.
© Shopping 2020 TITLE Date Subtitle Logo Gastheer Logo Voorzitter.
Ontbijtsessie 2 juli 2014 Kwaliteitsverbeteringen in Infra Projecten.
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
EML en IMS Learning Design
TRENDS and impact on your Business
Klantkennis Geïndividu- Relatie- Multi
© 2013 Autodesk AutoCAD ® Map + GeoIT Bodem
Usability metrics Gebruiksvriendelijkheid ISO Effectiveness Efficiency Satisfaction Learnability Flexibility En nu? Inleiding Hoe gaan we de gebruiksvriendelijkheid.
WISKUNDIG MODELLEREN KUNST OF KUNDE? 11 november 2009 Jaap Praagman CQM.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
IBM Software A vehicle manufacturer deploys business rules in one hour instead of a week IBM Operational Decision Manager software helps speed new business.
Creative Marketing Project
Kotter's 8-Step Change Model Template
Transcript van de presentatie:

1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management

2 Programmering: 1.Inleiding 2.Wat is CRM? 3.Praktijkvoorbeelden AH en Greenpeace 4.Tip van de week: Marketeer als straat-o-loog 5. Samenvatting

3 DIRECT MARKETING HC1 1. Inleiding Wie is de klant? Wat doet de klant? Hoeveel verdien ik aan de klant? Waarom klantgericht denken?

4 Direct Marketing Hc1 2. Wat is CRM? Een definitie van Marketing (Kotler): Marketing is the process of analysis, planning and executing the concept, price, promotion and distribution of goods, services and ideas to create exchanges that satisfy individual and organisation goals.

5 DIRECT MARKETING HC1 2. Customer Relationship Management Direct Marketing Database Marketing Interactieve Marketing Customer Relation Marketing One to one Marketing

6 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Een definitie is an interactive system of marketing which uses one or more advertising media to effect a measurable response and/or transaction at any location.

7 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Nog een definitie is a form of marketing within one or more product/marketcombinations aimed at establishing and maintaining direct relations between an organization which offers a product or service and the consumer. The marketingactivities are based upon knowledge of the individual (potential) customer. The implementation of marketinginstruments can be directed on the individual customer. Important is the use of direct communication and/or delivery.

8 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Overeenkomsten CRM en algemene marketing: 1. Proces van productontwikkeling 2. Strategisch denken 3. Onderzoeksmethoden en testen Verschillen CRM en algemene marketing: 1. Inhoud van de strategie 2. Communicatie: gebruik massamedia 3. Meten van marketing inspanningen

9 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Drie niveaus: 1. CRM drives the business 2. CRM drives part or all of the marketing strategy 3.CRM is used within the communications mix

10 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Omgevingsfactoren Macro omgeving: * Economische factoren* Technologische factoren * Wettelijke factoren* Sociaal-culturele factoren * Demografische factoren Micro omgeving: * Macht van distributiekanalen * Overvloed aan informatie

11 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Van Massa Marketing naar Interactieve Marketing: Mass  Individuals Unique Selling Points  Unique Buying Reasons Product Life Cycle  Customer Life Cycle Market Share  Customer retention Mass production  Individual products and services Mass media  Database Exchange  Relation Market research  Marketing facts

12 DIRECT MARKETING HC1 2. Wat is CRM? Definitie Verhage: Het gestructureerd en continu verzamelen, opslaan en analyseren van informatie over individuele klanten om daarmee op deze klanten afgestemde marketingactiviteiten te kunnen ontplooien en evalueren.

13 3. Praktijkvoorbeelden AH Bonuskaart Greenpeace Direct Marketing Sponsors

14 4. Tip van de week: Marketeer wordt straat-o-loog

15 5. Samenvatting: prettig weekend en ga de straat op