2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥ 6 4 5 6 7 8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Het secundair onderwijs
Huiswerkbeleid Iedereen “haat” huiswerk, niemand wil het weg…
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Hoe bouw ik een relatie op met God?
Edushock leerfestival
Doublet deel 1 – de basis.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
De nieuwste uitspraken
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Extra Uitleg: Voorstellen van Billy Brandkraan.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Les 2 De antwoorden na een opening van 1 in een kleur
“Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God.” (Psalm 42:1-2)
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Naar het Jaareinde toe
Structuur secundair onderwijs
1PROFIELKEUZE 4 HAVOOSCAR ROMERO 9 oktober Agenda Opening. Wat valt er te kiezen? De ouder als coach. Gelegenheid voor vragen. Koffie/thee pauze.
Claudia van Kruistum, Ilona de Milliano, Roel van Steensel
1. Salut! a. Nee b. In c. Hoi. 2. vert a. Rood b. Groen c. geel.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Breuken-Vereenvoudigen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Het Heiligdom Een Afbeelding voor Redding 4e Kwartaal 2013 INLEIDING
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Hoofdstuk 3 Assenstelsel.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap

ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 9 Het eerste bijbod 1Contract 1, hoofdstuk 9.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Workshop Nederlands voor bursalen
aangename ont - moeting
Les 3: Verkeer TOETS.
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Verband In Bijbel geen onderscheid tussen 'gewone' en 'bijzondere' verschijnselen van de Geest.
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
Doopdienst 22 juni 2014 Koen Minderhoud
ZijActief Koningslust
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Transcript van de presentatie:

2

3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥ 6

4

5

6

7

8

9 Muloschool Aantal B3-klassen Aantal B4-klassen Totaal aantal B3-leerlingen Totaal aantal B4-leerlingen Totaal aantal B-leerlingen (B3 + B4) Aantal B-leerlingen die met een 6 voor Natuurkunde doorgestroomd zijn 1Savitrischool Calorschool Mulo Schotelweg Shri Laksmischool Totaal aantal

10 Savitrischool Calorschool Mulo Schotelweg Laksmischool

11 Savitrischool Calorschool Mulo Schotelweg Laksmischool

12

13

14 Vraag 2: Waarom ben je de B-richting opgegaan ? (Je mag meer dan 1 optie aanvinken) □ Omdat ik verteld werd dat de B-richting makkelijker was. [2A1] □ Omdat ik verteld werd dat de B-richting minder vakken heeft.[2A2] □ Omdat ik verteld werd dat de B-richting een hogere niveau heeft.[2A3] □ Omdat ik een vrees had voor de A-richting. [2A4] □ Omdat mijn vrienden en vriendinnen ook de B-richting opgingen.[2A5] □ Omdat ik goed was in Natuurkunde.[2A6] □ Omdat ik goed was in Wiskunde.[2A7] □ Omdat ik niet goed was in Bedrijfsrekenen.[2A8] □ Omdat de B-richting vereist is voor de opleiding die ik na het Mulo wil doen.[2A9] Andere redenen: [2A10]

15 Vraag 3: Wat vind je van de Natuurkundelessen van de leerkracht ? o De lessen van de leerkracht zijn goed te volgen.[3A1] o De lessen van de leerkracht zijn moeilijk te volgen.[3A2] o Ik kan de lessen van de leerkracht niet volgen.[3A3] Andere : [3A4]

16 Vraag 4: Hoe vaak maak jij je huiswerk? o Altijd.[4A1] o Meestal.[4A2] o Soms.[4A3] o Nooit.[4A4]

17 Vraag 5: Voor mijn huiswerk vraag ik hulp aan: (Je mag meer dan 1 optie aanvinken) □ mijn ouders/verzorgers. [5A1] □ mijn zussen/broers.[5A2] □ mijn medeleerlingen. [5A3] □ niemand.[5A4] Anderen : [5A5]

18 Vraag 6: Wat is je gemiddeld cijfer voor Natuurkunde ? o Lager dan 4. [6A1] o Tussen 4 en 5.[6A2] o Tussen 5 en 6.[6A3] o Tussen 6 en 7.[6A4] o Hoger dan 7.[6A5]

19 Vraag 7: Volg je bijlessen voor natuurkunde ? O Ja O Nee

20 Vraag 8: Wat denk je na het Mulo te doen? O Ik wil naar Natin[8A1] O Ik wil naar Lyceum[8A2] O Ik wil naar A.M.S.[8A3] O Ik wil naar S.P.I.[8A4] O Ik wil naar HAVO[8A5] O Ik weet nog niet.[8A6] O Ik ga niet verder studeren.[8A7] O Ik ga werken.[8A8] Andere planning: ………………. [8A9]

21 Vraag 9: Heb je ooit de informatiebeurs bezocht ? O Ja O Nee

22 Vraag 10: Ik begin Natuurkunde ……. dagen voor de repetitie te studeren. O 1[10A1] O 2[10A2] O 3[10A3] O 4[10A4] O 5[10A5] O 6[10A6] O 7[10A7] O Altijd [10A8] Anders: [10A9]

23 Vraag 11: Wat denk je dat de oorzaken kunnen zijn, waardoor je niet hoog scoort voor Natuurkunde? (Je mag meer dan 1 optie aanvinken) □ Ik vergeet de les, nadat het uitgelegd is.[11A1] □ Ik oefen te weinig.[11A2] □ Ik kan de sommen niet goed lezen.[11A3] □ Ik begrijp de sommen niet.[11A4] □ Ik kan geen beeld creëren van wat in de sommen gevraagd is. [11A5] Andere oorzaken: …………………………………………[11A6]

24 Vraag 12: Is de B-richting een goede keus geweest? O Ja O Nee

25

26

27 De prestatie van leerlingen in het vak Natuurkunde neemt toe. Het geloof en de bevolkingsgroep van een leerling hebben geen invloed op de prestatie van de leerling. De ouders of verzorgers hebben geringe invloed op de prestatie en keuze van de leerlingen. Leerlingen nemen gering initiatief om hun eigen prestatie te verhogen. Leerkrachten vertonen niet op alle scholen interesse voor het ontwikkelen van de prestatie van de leerlingen en het verhogen van de kwaliteit van het onderwijs. Derden z.a. vrienden en vriendinnen leveren een positieve bijdrage voor de ontwikkeling van prestatie. De doorstromingsgrens van een totaal van 12 punten vertoont geen bezwaar. Leerlingen gaan de B-richting op, omdat ze de A-richting moeilijk of niet interessant vinden. Of omdat de B-richting vereist is voor de vervolgopleiding. De kwaliteit van het onderwijs is slecht.

28 Verder onderzoek kan verricht worden op de middelbare scholen. Leerlingen motiveren voor het ontwikkelen van hun eigen prestatie. Scholen voorzien van demonstratiematerialen.

29