introduction multimedia
convergence standards retrieval applications & technology
inleiding multimedia Q105, di week 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 5/4/05: inleiding en bespreking practicum 12/4/05: special session: the art of editing 19/4/05: digital convergence Ch 1,2 26/4/05: codecs and standards Ch 3 3/5/05: information retrieval Ch 4,5,6 10/5/05: gelegenheid tot het stellen van vragen do 2/6/05: tentamen wo 31/8/05: herkansing
De begeleiding is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de presentaties. disclaimer
Annotated Tour in Amsterdam
Aan de hand van een routebeschrijving door Amsterdam dient een presentatie gemaakt te worden waarbij informatie aangeboden wordt over de locaties die zich op die route bevinden. De informatie moet vanuit een duidelijk bepaald perspectief te begrijpen zijn, zoals bijvoorbeeld een historisch perspectief (een blik op de locatie langs een tijds-dimensie), een bouwkundig perspectief (een blik op de locatie waarin de nadruk ligt op architectuur-stijl elementen), of een cultureel perspectief (waarin bijvoorbeeld de relatie tot levende of dode kunstenaars centraal staat).
bepaling van concept -- dwz route, perspectief en (globale) inhoud uitwerking draaiboek -- keuze beeld materiaal, scenes en transities technische realizatie -- uitwerking scenes en beeld karakteristieken oplevering -- afwerking en omzetting naar shockwave formaat verantwoording -- een korte beschrijving van de presentatie met uitleg fasering max. 800x600, shockwave (dcr) of flash (swf) formaat zie online practicum handleiding deadlines
digitale convergentie en de toekomst van mobile multimedia the art of editing multimedia standards -- MPEG4 multimedia technology -- the DirectX toolbox multimedia information retrieval -- images, video and sound presentation technology -- desktop VR home -- Windows Media Center media art -- merging technology and aesthetics my multimedia -- what I use on a daily/regular basis alternatief essay tentamen do 2/6/05: tentamen tentamen
other multimedia courses introduction multimedia multimedia authoring I -- Web3D/VRML multimedia authoring II -- Virtual Environments multimedia casus visual design multimedia projects game programming with DirectX mobile games with Java individual assignments advanced multimedia technologies xml-based VU