Digital Cities “A new vision of the relationship between citizens and Local Government”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Help, ik moet naar Office 2007!?. Wat horen wij bij klanten Training “New UI will cause too big of a loss in productivity” Training “New UI will cause.
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
Internet College 2 Architecturen. Architectuur van netwerktoepassingen •Peer to peer –Windows werkgroep •File- en printer sharing •Internet connection.
Checklist voor de Cloud
AUTHENTICATION SOLUTIONS
Customer confidential
Providing your knowledge, skills and business contacts Whitepaper Marketing 5 gouden tips uit de praktijk In 30 minuten.
Copyright © 2008 Tele Atlas. All rights reserved. Zet uw Business Data op de kaart: Locaties in eTOM ®
QAD Reporting & Analytics
Frédérique Harmsze - Macaw 22 juni Wie ben ik?  Frédérique Harmsze  Information Worker Consultant bij Macaw sinds 2004  Intranet-projecten met.
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
Business Productivity Online Suite
Samen vissen naar business succes in Core Infra Frank Muller Specialist Sales Manager Core Infra 4 februari 2010.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
High quality internet for higher Education and Research 1 TF-LCPM: Exchanging new ideas New ideas within SURFnet Sharing with other NRENs
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
VVW Toervaren. Onderwerpen Type AIS transponders Verplichting / Toelating gebruik Praktijk voorbeelden van op het schip Praktijk voorbeelden vanop de.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Rob Elsinga Business Group Lead Information Worker Microsoft Nederland Samenwerken op Afstand.
Social Technology How to get the end-user involved Carl Bik Capgemini Nederland bv.
Identification Documents Port of Ghent All documents in this leaflet are copies of identification/legitimation documents that authorise persons to access.
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Specialismen Analyse en verificatie van protocollen Analyse van Petri-netten Component-specificatie Web-based information systems (Query)talen voor Web.
Enterprise Application Integration Walter Moerkerken Ilona Wilmont Integratie Software Systemen 8 mei 2006.
Integratie Software Systemen Alonso, Casati, Kunu & Machiraju Web Services - Concepts, Architectures and Applications Hoofdstuk 5 – Webservices Danny Romme.
College 8 College MCI 6 maart 2002 Hoofdstuk 13: Groupware systems Hoofdstuk 14: CSCW and Social Issues.
VOGIN 2013, Wageningen Boyd Hendriks. kosten opbrengsten.
ISV Royalty License Agreement
SPLA Service Provider License Agreement
© 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied,
WinFX Overview Martin Tirion Senior Consultant Microsoft Services.
Dag van de lokale overheid. March 9th Microsoft Belux Paul Faes Business Development Manager Lokale Overheid.
Hans Delporte Business Productivity Advisor Healthcare
27 januari 2011 Sessie: Cloud scenario’s. Hoe te starten met cloud bij uw organsiatie? Irwin Hunter Solution Specialist UC en Cloud Computing
27 januari Werkplek Strategie Van Dromen naar Werkelijkheid Rob Elsinga Enterprise Strategy Business Microsoft Nederland.
Interoperabiliteit Microsoft Nederland National Technology Officer.
Microsoft Partner Programma
Het. Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart
Rob Elsinga Business Group Lead Information Worker Microsoft Nederland 18 maart 2009 Infrastructuur voor Het Nieuwe Werken.
CEBP Danny Burlage.
ONDERWIJS Voettekst: aanpassen via Beeld (Office 2003 of eerder) of Invoegen (Office 2007 of later), vervolgens 'Koptekst en voettekst'
IOP and Vrije Universiteit1 Example of bad interface  Windows: Use Start to Stop.
Verkoper of Accountmanager: Sales Force Automation Callcenter- agent Direct: Website Fax Direct: Telefoon Direct: Kiosk Intermediair: Extranet Kantoor/outlet:
Pakketgebruik Winston Evans.
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Visual Basic.Net - Overzicht
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Titel Spreker Datalekken in Cyberspace Hans Henseler FLITS bijeenkomst NVvIR 13 oktober 2011, Den Haag.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Introductie Cloud Computing Ruud Ramakers 19 April 2012 The best way to predict the future is to create it. Peter Drucker
TechNet & MSDN 2002 Problemen van vandaag oplossen en vooruitkijken!
Microsoft Operations Manager & Scripting
Web Applicaties Bouwen met Visual Studio .NET
Windows 2000 Update & Windows.NET Server Family Preview Arthur de Meij Solution Specialist Business Infrastructure Enterprise & Partner Group Microsoft.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
EML en IMS Learning Design
Klantkennis Geïndividu- Relatie- Multi
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
inleiding tot cloud computing
TransGrid – Decreases data recovery time, optimizes storage management
IBM Software A vehicle manufacturer deploys business rules in one hour instead of a week IBM Operational Decision Manager software helps speed new business.
Transcript van de presentatie:

Digital Cities “A new vision of the relationship between citizens and Local Government”

Toenemende reguleringen Vergrijzing Technologie als motor van verandering Financiering Teveel/tekort aan mankracht Lokale overheden Financiële middelen staan onder druk “Klant is koning” Situering van de problematiek Digitale Kloof “Net-Gen meets Baby-Boom”

eGovernment voor lokale & regionale overheden Uitdagingen & randvoorwaarden van een eGovernment oplossing voor lokale & regionale overheden:  De unieke en algemeen geldende oplossing bestaat niet  Dé oplossing moet bovendien uiterst evolutief zijn  Dergelijke oplossing zou economisch niet leefbaar zijn  Valoriseren van gedane investeringen  Veel basisfunctionaliteiten zijn echter wel identiek (cfr netwerkbeheer, content management, user interface,…)  Ook veel basisvoorwaarden voor een eGovernment platform (cfr beveiliging, stabiliteit, betrouwbaarheid, integratiemogelijkheden…) zijn algemeen geldend  (Menselijke) middelen op technologisch vlak zijn beperkt

Our vision. Digital Cities Accelerator

Wat is “Digital Cities” ?  “Digital Cities” is een initiatief dat streeft naar een flexibel en economisch haalbaar platform met een breed spectrum van functionele mogelijkheden, waarbij lokale partners een cruciale rol spelen in het realiseren van eGovernment voor lokale overheden  “Digital Cities Accelerator” is een: 1. Out-of-the-box oplossing voor een basisportaal, gebaseerd op standaarden 2. Complete catalogus van gestandardiseerde software services die toelaat om extra kernfunctionaliteiten op korte tijd op te bouwen, en die gemakkelijk aanpasbaar zijn aan de lokale situatie 3. Open platform: lokale partners kunnen bestaande oplossingen enten op dit platform en nieuwe diensten toevoegen aan de portal 4. Evolutief & schaalbaar in functie van toekomstige behoeften

Wat is “Digital Cities” ?  “Digital Cities” is een portal die een aantal diensten integreert:  Diensten voor de Burger  Diensten voor de Ambtenaren (intranet)  Diensten voor de Verenigingen en/of Industrie  Diensten voor het Toerisme

Basisprincipe van een ‘Portal’ Opvolging, analyse, rapportering, inzicht Communiceren, delegeren, proces flow Vinden, lezen, begrijpen, beslissen, handelen Centrale toegangspoort tot die informatie die voor een welbepaalde persoon op een welbepaald moment relevant is, in zijn juiste contekst

CRM... Citizen Relationship Management  Ken uw burgers en uw ondernemingen  Ken hun behoeftes  Ken hun prioriteiten  Ken hun profiel  Marketing campagnes (mailings…)  Onderzoeken, enquetes  Monitoring & tracering  Trend analyse en data consolidatie  Klachtenbehandeling  Eenvormige database van burgers, ondernemingen, leveranciers, …

Citizen Intranet (Web) Extranet (Web) Businesses Civil Servant (Front-office and Back-office) Integration Hub Database Portal CRM Contact Center Internet (Web) Internet ( ) Telephone Present Fax Mail Kiosk Building Permits Records Management Public Libraries Sport Facilities Taxes Channel Management Interaction Management Information and Process Management Civil Servant (Content Management) Civil Servant (Attendance) Messaging Instant Messaging Instant Messaging Architectuur

Wat is “Digital Cities” ?  “Digital Cities Accelerator” is een geavanceerde oplossing voor lokale overheden gebouwd op open standaarden en gebruik makende van basis bouwstenen van het Microsoft platform  Office 2003  Windows XP  Windows Server 2003  Exchange Server 2003  Sharepoint Portal Server 2003  Microsoft Dynamics CRM 3.0  BizTalk Server 2006

Overzicht van Digital Cities functionaliteiten

Basic Services. Citizen Portal  Institutional Web presence by means of an easily-configurable Internet portal with preconfigured templates  Citizenship participation:  Forums  Online surveys  Complaints, suggestions, consultations  Directory of Services and Companies  News service  National and local  Street map and georeferenced searches  Listings of city events  Integrated search service and content management  Data analysis: Portal statistics  Citizen folder  My inbox  My taxes  Downloading and delivery of Applications  My City Hall:  Composition  Directory, Contacts  Proceedings and Services  Multidevice and multichannel

Basic Services. Public Employee Portal  Easily-configurable Intranet portal with preconfigured templates  Employee participation service with:  Area of collaboration  Instant messaging  Shared agenda  Online surveys  Complaints, suggestions, consultations  Directory of services  Integrated search and content management service  Data analysis: Portal statistics  Public employee folder  My Inbox, my  My pending tasks  Alerts  My City Council:  Composition by department  Directory, Contact  Procedures and services  News  Document libraries  Multidevice and multichannel

Basic Services. Businesses Portal  Institutional Web presence by means of an easily-configured Internet portal with preconfigured templates for:  Information on products and services  Technical information  Prices  Pictures  Promotional information  Product reservation  Complaints, suggestions, consultations  Directory of Services, products and companies  Corporate news service  Local  Nacional  Street map and georeferenced searches  Listing of opening times, business hours and promotions  Integrated search and content management service  Data analysis: Portal statistics  Small and Medium Bussiness folder  My inbox  My taxes  Download and delivery of Applications  Multidevice and multichannel

Advanced Services. Citizen Portal  E-Government  Procedures management  Census  Tourism:  3D virtual flights  Online reservations  Route notebook  Routes generator  Appointments request service  Sport facilities  Public libraries  Mobile notifications service  Public key infraestructure service  Integrated secure notifications service  Integrated payment gateway  Payment by mobile  Integrated record management service  Knowledge management

Advanced Services. Citizen Portal (cont.)  Learning initiatives  Learning software: Intel PC Basics  E-learning service  Microsoft training courses  Training courses based in XML  Backoffice integration  Mobility services  City council activities and agenda  Facilities reservation  Micro-payments  Alerts for under ages school attendance  Localization services  People  Vehicles (police, ambulances)  Call Center  Massive sending of SMS to citizens

Basic Services. Public Employee Portal  CRM solution to:  Better know citizens and companies  Know their needs  Know their preferences  Know their profile  Mobile notifications service  Backoffice integration

Advanced Services. Public Employee Portal. CRM Integration  An Inconsistent relationship  From the government to the citizen  Fragmented view of the citizen  Not processes focused  Lack of relationship “memory”  From the citizen to the government  Independent contact channels  Reactive departments versus proactive agencies  A Customer Led Approach  Consistent citizen relationship  Single view of the citizen  A quality service offered to the citizenship – Memory of the relationship  Several unified channels of contact  Proactive relations  Consistent process of interaction  Cost reductions in service delivery Problems and expectations

Advanced Services. Public Employee Portal. CRM Integration  CRM solution to:  Better know citizens and businesses  Know their needs  Know their priorities  Know their profile  Implement marketing campaigns  Mailings  Surveys  Monitoring and tracing  Trend analysis and data consolidation  Issues management  Unified database of citizens, businesses, providers, …

Advanced Services. Tourism Portal  Route notebook  Routes generator  Booking platform  Mobile alerts  Geographic searches  Trip planner  3D virtual flights  Touch-screen and mobile technology  Interest points  Suggestions

Advanced Services. Communications Portal  Advanced communication services  Private IP telephony network between municipalities  Private service of video telephony between municpalities  WIFI spots:  IP telephony over mobile terminals  PDA terminal to access voice and data over IP  Video vigilance over IP wireless networks  Distributed IP Call Center  Application integration wiiçth IP telephones (Integrated contact directory, portal services, ect.)

Advanced Services. Multidevice access  Mobile access  Selected content  Same content  Same WebParts  Devices  SmartPhone  PDA  PC  Mobile phone

Conclusie

Wat is “Digital Cities” ?  “Digital Cities Accelerator” is een geavanceerde oplossing voor lokale overheden gebouwd op open standaarden en gebruik makende van basis bouwstenen van het Microsoft platform  Office 2003  Windows XP  Windows Server 2003  Exchange Server 2003  Sharepoint Portal Server 2003  Microsoft Dynamics CRM 3.0  BizTalk Server 2006

Digital Cities “A new vision of the relationship between citizens and Local Government”

Informaticaproject Aalter Informaticaproject Aalter 9 maart 2006 Hans Van den BrandeICC Gent

Aalter…. de Burger Centraal

Aalter…. in illo tempore ? ? ? ? ?

Front Office Back Office Aalter, na de Reorganisatie ? ISO 9001:2000

Burger / Vereniging Front Office Back Office DIGITAalterOrchestrator Protos ProtosISO9001:2000 Remmicom Schaubroeck Proces Automatisering/ Workflow Proces Automatisering/ Workflow Portaal Proces-extractie Webservices

Remmicom Bedrijven Burgers Schaubroeck CEVI Ambtenaar Toerisme Internet PortaalIntegratie Platform Portaal : Microsoft Digital Cities

Burger / Vereniging Front Office Back Office DIGITAalterOrchestrator Protos ProtosISO Remmicom Schaubroeck Proces Automatisering / Workflow Proces Automatisering / Workflow Proces-extractie Webservices