Vliegtuigen die een revolutie gaan brengen in de luchtvaart. NASA, Boeing, Airbus ... storten zich de volgende decenia op het ontwerpen van nieuwe luchtvaartconcepten.
Wie weet ? Misschien vlieg je in 2025 aan boord van dit concept van de laatste generatie, ontworpen door de ingenieurs van Boeing.
In dit nieuwe concept van Lockheed Martin in 2010 hebben de ingenieurs slechts één straalmotor geplaatst aan de staart van het vliegtuig, niet aan de vleugels.
Het Massachussetts Institute of Technology onthulde dit nieuwe concept dat “Double bubble D8” genoemd werd. Het zal aan mach 0,74 (906 km/uur) vliegen en 180 passagiers vervoeren. Het zal tussen 2030 en 2035 in dienst worden genomen.
In dit kleine toestel kunnen 20 passagiers plaatsnemen In dit kleine toestel kunnen 20 passagiers plaatsnemen. In tegenstelling tot andere toestellen met die capaciteit is het veel lichter en aerodynamischer waardoor het verbruik en geluid sterk naar beneden gebracht werd.
nota : dit is geen realistische afbeelding Het wetenschappelijk team van Northrop Grumman Systems Corporation heeft een vliegtuig van de laatste generatie op punt gesteld, de SELECT of de Silent Efficient Low Emissions Commercial Transport. Dit toestel heeft niets nieuw in het design maar, als je wat dichterbij gaat kijken dan zie je dat het bestaat uit ultralichte composietmaterialen zoals keramiek en veel nanotechnologie. De SELECT is ontworpen om zo weinig mogelijk geluid te produceren tijdens een vlucht aan mach 0,75 (918 km/uur). Er kunnen 120 passagiers plaats nemen aan boord. nota : dit is geen realistische afbeelding
De SUGAR of Subsonic Ultra Green Aircraft Research beweegt zich voort met een hybridesysteem van een aandrijving met een gasturbine gecombineerd met batterijen.
Lockheed Martin Corporation heeft een ongelooflijk supersonisch concept uitgewerkt. Het doel van dit project was een vliegtuig te bouwen dat sneller vloog dan het geluid maar waarbij het “boem”-effect op de grond sterk verminderd werd.
Boeing werkt ook aan een supersonisch toestel Boeing werkt ook aan een supersonisch toestel. Dit kreeg de naam “Icon-it”. Zijn vorm leidt tot een niet onbeduidende vermindering van het brandstofverbruik.
Samen met de serie-D is deze serie-H de laatste spruit van de MIT-modellen. Deze laatste is uitermate geschikt voor intercontinentale vluchten en kan meer dan 350 passagiers vervoeren.
Dit NASA-concept is veeleer niet-conventioneel voor een vliegtuig Dit NASA-concept is veeleer niet-conventioneel voor een vliegtuig. Dit “zonnezeil” gaat lichtenergie als brandstof gebruiken en gaat zich met een vleugslag voortbewegen.
Deze vliegende schotel werd in opdracht van Greener Air Travel door Etnel Straatsma ontworpen aan de universiteit van Delft (Nederland). Dit atypisch vliegtuig zou per passagier en per km vlucht maar 50% CO2 mogen uitstotende ten overstaan van actuele vliegtuigen.
Icon Aircraft is gespecialiseerd in amfibievliegtuigen Icon Aircraft is gespecialiseerd in amfibievliegtuigen. Het laatste ontwerp, de Icon A5,kan zowel van op het land als van op het water opstijgen en landen.
De Aerocraft ML 866 is uitzonderlijk door zijn binnenoppervlakte van 1 De Aerocraft ML 866 is uitzonderlijk door zijn binnenoppervlakte van 1.500 m². Hij kan ook vertikaal opstijgen en landen en voor een lange periode stationair in de lucht blijven hangen. Hij vliegt aan een snelheid van 220 km/uur op een gemiddelde hoogte van 2.500 m.
De ingenieurs van Airbus hebben met het vernuft gewedijverd om hun vliegtuig tegen 2050 op punt te stellen. Alle specialisten hebben zich op het concept geworpen om een toestel te ontwerpen dat minder brandstof verbruikt, meer comfort biedt en geluidsarmer is.
Dit waanzinnige concept komt regelrecht uit de geest van ontwerper Luigi Colani voor Japan Airlines. Eens zien of dit toestel in 2025 het licht zal zien. Meer powxerpoint op Funnysite KLICK HERE