Figuur maken met coördinaten in vier kwadranten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Eigenschappen van parabolen
havo A Samenvatting Hoofdstuk 2
Gelijkmatige toename en afname
Omrekenen van oppervlakte- , en inhoudsmaten
Assenstelsels en coördinaten
Samenstellen van twee krachten
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 8 Regels Ontdekken Sebnem YAPAR.
Inlijsten van figuren Kees Vleeming [bew gk].
Autheur: Peter Zijsling
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
vwo A/C Samenvatting Hoofdstuk 2
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 2
vwo B Samenvatting Hoofdstuk 7
vwo C Samenvatting Hoofdstuk 14
In punt P werken drie krachten: Fspan in de richting van het touw Fveer 15 N schuin links omhoog Gewicht recht naar beneden Hoofdstuk 3 som 20.
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Assenstelsels en het plotten van Functies in LOGO
havo A Samenvatting Hoofdstuk 3
havo/vwo D Samenvatting Hoofdstuk 5
Natuurkunde Paragraaf 3.4 & 3.5
Hoofdstuk 3 Assenstelsel.
Opdracht: Ontbind de kracht F in twee krachten F 1 en F 2. Krachtenschaal: In de tekening stelt 1 cm steeds 15 N voor.
Lineaire formules Voorbeelden “non”-voorbeelden.
Voorbeeld Bereken de diepte van het water. Aanpak
Lineaire Verbanden Hoofdstuk 3.
Hoofdstuk 1 Roosterpapier, hoekpunten, zijden, diagonalen
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Vergelijkingen oplossen
Wat is digitale didaktiek?
Verbanden JTC’07.
Regels voor het vermenigvuldigen
Hoofdstuk 6 Allerlei verbanden.
Assenstelsel tekenen.
Snijpunt bepalen. Lijn p en lijn q snijden elkaar. Wat zijn de coördinaten van het snijpunt ?
5L week : ‘Herhaling’ Meetkunde 5L week 8: ‘Herhaling’
Rekenen & Tekenen sciencmc2.nl.
Carnaval Raamfiguren Teken de figuur na. Volg de pijl. Klik op elke clown.
Meetkunde 5L week 15: Driehoeken tekenen vierhoeken vlakke figuren
Meetkunde 5L herhalingsweek: 5L : ‘herhalingsweek’
Meetkunde 5de leerjaar.
Cirkeldiagram en sectoren
Inlijsten van figuren Kees Vleeming [bew gk].
Portret in beeld THTEX.
Loodrechte lijnen tekenen
Carnaval Raamfiguren.
TF GRAFIEKEN TEKENEN : Oefening
2 VMBO-T/HAVO deel Driehoeken tekenen Drie zijden gegeven VMBO-T
Twee zijden en de hoek ertussen gegeven VMBO-T
Toegepast rekenen HEO Lijnen.
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
Evenwichten 1. Het zwaartepunt. 2. Werklijn en arm van een kracht.
Welke diagrammen er zijn
Grafieken en formules 1-1 puntgrafiek, horizontale en verticale lijnen
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 6
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
2 vmbo-t/havo Samenvatting Hoofdstuk 1 (vmbo-T)
Kan je zelf een geschikte schaalverdeling maken
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
M7 2 Verschuivingen herkennen en tekenen M A R T X I © André Snijers W
M9 2 Draaiingen herkennen en tekenen M A R T X I © André Snijers W K U
Lente Raamfiguren.
Piraten Raamfiguren.
M4 2 Spiegelingen herkennen en tekenen M A R T X I © André Snijers W K
Een klaslokaalexperiment
De natuurlijke getallen op een getallenas en in een assenstelsel
Hoofdstuk 20 Grafieken en tabellen. Hoofdstuk 20 Grafieken en tabellen.
Transcript van de presentatie:

Figuur maken met coördinaten in vier kwadranten Hoofdstuk 4, klas 1 Kees Vleeming

Tweede kwadrant Eerste kwadrant Derde Kwadrant Vierde kwadrant 4 3 2 1 Tweede kwadrant Eerste kwadrant (-2, 1) -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 -1 -2 -3 -4 Derde Kwadrant (-3, -1) Vierde kwadrant (3, -2½)

Teken een assenstelsel De horizontale as moet van -8 t/m 8 zijn De verticale as van 7 t/m -4 zijn Zorg dat er tussen de stapjes 1 cm (!!) zit.

Coördinaten invullen en verbinden Je krijgt steeds een coördinaat van een punt Teken deze punten Zet de letter van het punt erbij! Verbind elk punt met het volgende punt Gebruik hierbij je geodriehoek!

De gegeven coördinaten: B(½, -1½) C(0, -3) D(1½, -3) E(1½, 1) F(3, ½) G(4½, 1) H(5, -1) I(4½, -3) J(6, -3) K(6, ½) L(7, 3½) M(5, 5½) N(1½, 5) O(2, 3½) A(0, 1½) P(-½, 2½) Q(-2½, 2) R(-3½, 1) S(-3½, 0) T(-2½, -2) U(-3, -2½) V(-4½, 0) W(-4, 2½) X(-3, 5) Y(-1, 6) N(1½, 5) Teken een bij Z(-2, 3½)

Klik voor oplossing