Presentatie Compact diesel: TOP SECRET II
Welke type motoren kennen we : 2 slag motoren ( 2 takt ) 4 slag motoren ( 4 takt )
Welke soorten motoren kennen we : Luchtgekoelde Vloeistofgekoelde
Wat voor brandstof tanken we : Benzine Diesel LPG
Welke soorten remmen kennen we : Schijfremmen Trommelremmen
Een kleine introductie: Wat voor motor zit er in de volgende auto? Een dieselmotor met de volgende technische gegevens: 1899 cc inhoud (1.9ltr) 4 cilinders 2 kleppen per cilinder 100 pk bij 4000tpm
Wat kun je met deze motor? OPVOEREN en in een Compact diesel tractor plaatsen
Techniek, de motor In de Top Secret II is de volgende motor geplaatst: VW 1.9 tdi Deze levert standaard 100pk bij 4000 tpm Het volgende is aangepast: Grotere brandstofpomp Grotere turbo IJs intercooler Het vermogen wordt geschat op 200pk bij 6000 tpm
Techniek, de aandrijflijn Van krukas naar de achterbanden: Centrifugaal koppeling (vd Waal 8” 1-plaats koppeling) BMW 5-bak (318i), normaal rijden we prise direct, de 4e versnelling, ± 50km/uur) Duplex ketting, zo kan eenvoudig gedemonteerd worden Opel C-kadett achteras (breedte ingekort) Planitaire eindvertraging (MF, 1:3) Dick Cepec pullerbanden
Veiligheid Tbv de veiligheid is het volgende verplicht: Goede kleding/schoenen/helm Noodstop (2x) Achteruitrijlicht Start beveiliging Kraan in brandstofleiding Aandrijflijn afscherming
Reglement Enkele reglementaire eisen: Afmetingen, breedte/hoogte Tractor ‘look’ verplicht. Maximaal gewicht van 600kg incl. bestuurder. Rolkooi met 3-punts gordel
Hoe verloopt een trekpoging De bedoeling is dat een sleepwagen wordt getrokken. Degene die de wagen het verst trekt heeft gewonnen.
Hoe verloopt een trekpoging De start De noodstop kabel wordt aangehaakt De tractor wordt aangehaakt met een ketting
Hoe verloopt een trekpoging De start Groen licht: alles gereed! Het gewicht op de sleepwagen rust op de achterwielen Operator kan de noodstop bedienen en rijdt de sleepwagen na de poging terug
Hoe verloopt een trekpoging De trekpoging Na de start is de druk op de ‘plaat’ zo laag dat deze opgetild wordt: Zo kan een hoge snelheid opgebouwd worden, onder de plaat zitten messen
Hoe verloopt een trekpoging De trekpoging Nu wordt het zwaarder, het gewicht drukt op de plaat, de messen worden in de baan gedrukt.
Hoe verloopt een trekpoging De trekpoging Maximale remkracht: Al het gewicht rust op de plaat, de achterwielen worden door een luchtbalg opgetild. Ongeveer 1500kg rust op de plaat
Hoe is de Top Secret II gebouwd Het ontwerp werd gemaakt in AutoCAD
Hoe is de Top Secret II gebouwd De C-Kadett achteras werd ingekort en voorzien van planetaire eindvertraging. De flens dient tevens als remschijf. De versnellingsbakflens werd aangepast. Het koppelingshuis dient van staal te zijn.
Hoe is de Top Secret II gebouwd Uitgangspunt voor het frame is koker 70x20x2
Hoe is de Top Secret II gebouwd De beplating is van aluminium, tank van RVS, frontje van polyester
Foto’s en multimedia
Foto’s en multimedia
Foto’s en multimedia
Foto’s en multimedia
Foto’s en multimedia www.go.to/topsecret www.gardenpulling.nl Informatie over de Top Secret II: www.go.to/topsecret Informatie over alle Nederlandse Compact diesels;incl. multimedia, wedstrijdverslagen, wedstrijdagenda en veel meer. www.gardenpulling.nl
Bedankt voor jullie interesse! Einde presentatie Bedankt voor jullie interesse!