Kill Kyle. Gamesmaken.startpagina.nl www.wouterbaars.net.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Games voor de Culturele Sector
Advertisements

BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
Doublet deel 1 – de basis.
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Elektrotechniek Elektrotechniek is een heel breed vakgebied.
Bloggen is Net werken WELKOM bij de opleiding Sanoma Academy Ndl 1.
Leer de namen van de noten 1
A H M F K EB C x 8 Afwenden bij A en C. 1e secties C, 2e secties A. Vanaf 10 m splitsen en grote volte.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
Gamesmaken.startpagina.nl je eigen videogame Wouter Baars Demozone 2005.
Workshop creatief brainstormen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
COMPETITIEREGLEMENT  De wedstrijden worden gespeeld op zaterdagmiddag van 13:00 uur – 17:30 uur  Iedereen wordt 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Utrecht, 29 maart 2006 nieuwe technische ontwikkelingen m.b.t. eduroam eduroam voorwaarts! Paul.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Leer de namen van de noten 2
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
Games Maken NFF & SBA Wouter Baars Zelf games maken
Leren programmeren door spelletjes te maken
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Blok 2 les 1.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Neurale Netwerken Kunstmatige Intelligentie Rijksuniversiteit Groningen April 2005.
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
Thema HACCP
Richard J. Boucherie – Het antwoord of de vraag10 mei Het antwoord of de vraag.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Ik ben Marie En dit is mijn oom Tom.
Vermelding onderdeel organisatie 1 16 december 2004 Open source software Een hype met een toekomst? Najaarsvergadering NVvIR, Roei- en zeilvereniging “De.
A H M F K EB C x 89 Sigarenbox : Afwenden bij M en K,over- zijde H en F splitsen. Daarna dames rechts.
C op de rechterhand M F het binnenste peloton buigt af en rijdt een volte op de andere hand. telkens een.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
Welkom De techniek van websites
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Heeft u in uw woning een mooie parketvloer liggen
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
PASSEND WONEN For me it’s a great honor to be on this international stage, and that I have the opportunity to present for this interesting audience my.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
English and IPC How to teach content through English.
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
P1 Kennismaken Bedrijfseconomie. P1 Kennismaken Bedrijfseconomie.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.
25 november 2009 Een alcohol- en drugsbeleid tegen 1 april sentral helpt u hierbij. An Hacour.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Applied Sciences Teacher of the year Genomineerden
Gaming Console Gip.
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Transcript van de presentatie:

Kill Kyle

Gamesmaken.startpagina.nl

 Graphics:  3D modelling  Textures  2d Artwork  Animaties  Fonts, enz. Gamesmaken.startpagina.nl Software: – 3Dmax – Maya – Photoshop Of open source: – Blender – Gimp

Programmeren: - C (++) - Scripting - Speciale platforms (bv webgames) Gamesmaken.startpagina.nl Property schipangle,radius,richting,snelheid --later energy en dergelijke toevoegen on getpropertyDescriptionList me list = [] addProp list, #richting,[#comment "richting in hoek",#format #float,#default0.05] addProp list, #snelheid,[#comment "snelheid",#format #integer,#default5] return list end on exitframe me -- verplaatsing schotel radius = sqrt(power(abs(sprite(me.spritenum).loch- sprite(2).loch),2) + power(abs(sprite(me.spritenum).locv- sprite(2).locv),2))

Concept design:  Verhaallijn  Storyboard  Level design  Spelregels Gamesmaken.startpagina.nl

Audio:  Midi  Audio Gamesmaken.startpagina.nl Software: Logic Cubase Protools

 Graphics  Programmeren  Concept  Audio  Projectleiding  AI, Physics engine’s Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Programmeren in C of in een scripttaal? Gamesmaken.startpagina.nl

typedef struct { double x,y,z;} XYZ; /* Rotate a point p by angle theta around an arbitrary axis r Return the rotated point. Positive angles are anticlockwise looking down the axis towards the origin. Assume right hand coordinate system. */ XYZ ArbitraryRotate(XYZ p,double theta,XYZ r) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta); Gamesmaken.startpagina.nl

q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; return(q); } Gamesmaken.startpagina.nl

XYZ ArbitraryRotate2(XYZ p,double theta,XYZ p1,XYZ p2) { XYZ q = {0.0,0.0,0.0}; double costheta,sintheta; XYZ r; r.x = p2.x - p1.x; r.y = p2.y - p1.y; r.z = p2.z - p1.z; p.x -= p1.x; p.y -= p1.y; p.z -= p1.z; Normalise(&r); costheta = cos(theta); sintheta = sin(theta); Gamesmaken.startpagina.nl

q.x += (costheta + (1 - costheta) * r.x * r.x) * p.x; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.y - r.z * sintheta) * p.y; q.x += ((1 - costheta) * r.x * r.z + r.y * sintheta) * p.z; q.y += ((1 - costheta) * r.x * r.y + r.z * sintheta) * p.x; q.y += (costheta + (1 - costheta) * r.y * r.y) * p.y; q.y += ((1 - costheta) * r.y * r.z - r.x * sintheta) * p.z; q.z += ((1 - costheta) * r.x * r.z - r.y * sintheta) * p.x; q.z += ((1 - costheta) * r.y * r.z + r.x * sintheta) * p.y; q.z += (costheta + (1 - costheta) * r.z * r.z) * p.z; q.x += p1.x; q.y += p1.y; q.z += p1.z; return(q); } Gamesmaken.startpagina.nl

In scripttaal: Rotate (“kubus”, axis, degrees) Gamesmaken.startpagina.nl

 Zie: Bv. Gamemaker Macromedia director Darkbasic Pygame Torque Blender gamekit e.v.a Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

 No1: Uitdaging  No2: Doel duidelijk?  No3: Interactie goed?  No4: Easy to master, hard to learn  No5: Balans in je game ... De spelregels zijn het belangrijkste! Gamesmaken.startpagina.nl

 Niet 2d of 3d  Niet de schoonheid van de graphics  Niet de verhaalcontext (b.v. fanatasy of space) Gamesmaken.startpagina.nl

“Een game is als een mooie vrouw: een mooi uiterlijk is meegenomen maar als ze geen interessant karakter heeft, is de lol er snel vanaf” Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 O-O 8. h3 Bb7 9. d3 d6 10. a3 Na5 11. Ba2 c5 12. Nbd2 Nc6 13. c3 Qd7 14. Nf1 d5 15. Bg5 dxe4 16. dxe4 c4 17. Ne3 Rfd8 18. Nf5 Qe6 19. Qe2 Bf8 20. Bb1 h6 1/2-1/2 Gamesmaken.startpagina.nl

“Contest Arena Would someone please tell me how to play this game? And why does the instructions have to be like 10 pages long?...(enz. enz.) ” Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

 Vermijdt een (geschreven/gesproken) uitleg  De drempel om met een game te beginnen moet niet te hoog zijn (besturing)  Zorg dat het interessant blijft (steeds iets moeilijker/verrassingen) Gamesmaken.startpagina.nl

 Zijn de handelingen duidelijk die je moet verrichten?  Reageert de computer (snel genoeg) op je acties?  Krijg je de juiste feedback?  Enz. (zie diverse artikelen op het web/boeken over interactie of ergonomie) Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

Gamesmaken.startpagina.nl

 Welke discipline(s) wil je je in bekwamen?  Welke instrumenten ga je gebruiken?  Hoeveel tijd heb je?  Alleen of in een groep?  Inhoud is belangrijker dan de vorm! Gamesmaken.startpagina.nl

Voor bronnen en startpunten zie: Nadere info/vragen/opmerkingen: via Gamesmaken.startpagina.nl