2 jaar onderzoek en innovatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Er zit een gat in m’n emmer 1
Advertisements

Netwerkbijeenkomst sterke vrouwen in het koninkrijk Microkrediet en budgettering - 8 oktober ‘08 Presentator: Melissa Marks-Salmon Geboorteplaats: Curaçao.
= 1 uur vóór zonsondergang uur
Toelichting Jeugdroeien Philippe De Waele Marc De Waele Ciska Anken Chris De Wit.
•Terugblik (2011) •Werkprogramma 2012 •Erik Doves 14/12/2011 RAAK-mkb/publiek.
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
24 april 2013 Zichtbaar ondernemen door kleinere (thuis)zorgorganisaties.
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
VOORBEELD Waarderingsrapport Doe-het-zelf Merken Voorjaar 2009
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Naar het Jaareinde toe
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Volkoren Wat (w)eet de consument?
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Gebieden als Powerpoint shapes
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Nationale Workshop Energiebesparing Introductie van E-BAG.
WISKUNDIGE FORMULES.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Blok 2 les 1.
CEBP Danny Burlage.
15 maart 2012 Symposium Samenwerken in de Eerste Lijn Verbinding, actuele ontwikkelingen en samenwerkingsvraagstukken.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
TISO NIOC 18 april 2007 Jacob Brunekreef (HvA), Arie Dekker (HR), Frans Mofers & Anda Counotte (OUNL) 1 TISO Onderwijs en onderzoek met authentieke dossiers.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
DANS is een instituut van KNAW en NWO Data Archiving and Networked Services DAI & NARCIS Chris Baars 14 Maart 2013 DANS is een instituut van KNAW en NWO.
Welkom namens collega’s en studenten. Hermien Miltenburg Wageningen University and Research Centre.
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Plaats voor een heading WELKOM Startbijeenkomst GPR 22 januari 2009.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
1 GfK Retail and TechnologyThe Netherlands20 September 2014 Judith Manenschijn Consultant Media & Leisure GfK Retail and Technology Judiths Weather Forecast.
Waar staat PIM voor ? Themasessies Special eventsKennis Werkgroepen Netwerken Innovatie Rene Repko, Marketeer of the Year 2008.
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
JAARPROGRAMMA 2012 KBO GELDROP. JAARVERGADERING VAN KBO GELDROP OP 19 APRIL OP DONDERDAG 19 APRIL ZAL IN GEMEENSCHAPSHUIS ZESGEHUCHTEN ONZE JAARVERGADERING.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Wat verwacht de klant? 15e NCCC 31 maart 2011 Prof. dr. Gaby Odekerken-Schröder
1. 2 Communicatie producten voor ISP's en ICT-resellers kennisoverdracht, support en logistieke oplossingen  Actief sinds 1993  Internet, security en.
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Algemene Ondernemersvaardigheden
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Jaarbijeenkomst 2014.
Donderdag 2 april 2015 Roosterwijzigingen Corvee rooster week 43 (25 okt. t/m 29 okt.): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 3HB Melkweg en.
Klankbordgroep III 2 okt 2008
2016 JAAR OVERZICHT Woensdag 8 februari 2017 Jan Feb Maart April Mei
Routes vrachtverkeer voor aanvoer materiaal
Transcript van de presentatie:

2 jaar onderzoek en innovatie Fitness in Beweging, 2 jaar onderzoek en innovatie 25 november 2010

fib fitness in beweging project opzet start project: medio feb 2008 vraag Fitvak ontmoet toegepast onderzoek HU initiatiefnemer Jacques Witteman fib fitness in beweging

fib fitness in beweging Wat zijn de motieven van klanten om te fitnessen ... wat is hun beleving van servicekwaliteit .... Problematiek branche: veel verloop onder klanten fib fitness in beweging De onderzoeksvraag van het FIB project: ... en welke diensten en marketingconcepten zijn op basis hiervan te ontwerpen. fib fitness in beweging

fib fitness in beweging project organisatie projectoragnisatie fib fitness in beweging

fib fitness in beweging project organisatie Innovatie groep: Agnes Verhulst I Family Fitness Utrecht, Laren, Rhenen Bastiaan Booij I Wellnesselande Barendrecht Bram Stille en Rob Vos I AMSFIT Daniëlle van Bart-Leunk I Fitness First Utrecht Danny van der Burg I WellFit Deventer Harry Laheij I Cardio Fitness Westervoort Jan Post en Peter Vooren I Club Wellness Soesterberg Kees Broertjes I Broertjes Sport & Health Menno Kijkuit en Chris Konijn I Sport Instituut Galgenwaard (SIG) Michel Veldkamp I Health Club Fit2Move Petra de Jong en Linda van Leeuwen I Sportcentrum Oudenrijn Raijmond Rison I Fit Vianen Roald Rebel I Club Rebel Richard van Riel I Fitness First Utrecht Benelux Rolf Karstanje en Gerben Dorrestijn I SRO Health Club Soest Theo Hendriks I Sports and Leisure Group (SLG) Werkgroep: Beatrice van de Bijl I communicatie- en marketing adviseur Fred Montijn I projectleider Context Innovatie, lectoraat PD&E, FNT Frits Schreuder I onderzoeker Lectoraat MMI Gerrita van der Veen, lector Marketing, Marktonderzoek en Innovatie Gilbert Sylvius, lector Marketing, Marktonderzoek en Innovatie Jan Willem Lokerman (LMS) I projectleider innovatie Fitness in Beweging Martin de Boer I onderzoeker Lectoraat MMI Stuurgroep: Hans Monpellier | Directeur Instituut Marketing and Commerce Ronald Wouters | Directeur Branche organisatie Fit!vak Willem Schroeijers | Adviseur Syntens innovatie mkb Marcel Temminghof | Adviseur Marktonderzoeksbureau GfK Harry Laheij | Cardio Fitness Westervoort Victor Meertens | Wellnesselande Barendrecht Remko van der lugt | Lector Product Design & Engineering (FNT) Gerrita van der Veen | Lector Business en ICT (FEM); programmamanager fib fitness in beweging

fib fitness in beweging project organisatie project aanpak Onderzoek kwaliteit servicebeleving Onderzoek klantsegmenten Innovatie concepten Marketing plannen fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Onderzoek naar sport bij studenten sept 2008 – jan 2009 Literatuuronderzoek Onderzoek naar sport bij studenten x 1077 april – juni 2009 Testen vragenlijst x 98 jan – juni 2010 Online onderzoek en 20 rapportages x 5000 Bench mark Servicekwaliteit juni 2010 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Resultaten onderzoek service kwaliteit Theoretisch model en vragenlijst voor klantinzicht Database met 5.000 verwerkte vragenlijsten Onderzoeksrapporten voor 20 fitnesscentra Benchmark servicekwaliteit + klantgroepen Resultaten onderzoek service kwaliteit fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Kwalitatief onderzoek: context mapping april-juni 2009 Kwalitatief onderzoek: context mapping x 14 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Kwalitatief onderzoek: context mapping april-juni 2009 Kwalitatief onderzoek: context mapping x 14 okt 2009 Samenstellen 8 klantprofielen Congres: Kent u uw nieuwe klant? okt 2009 x 78 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Kwalitatief onderzoek: context mapping april-juni 2009 Kwalitatief onderzoek: context mapping x 14 okt 2009 Samenstellen 8 klantprofielen Congres: Kent u uw nieuwe klant? okt 2009 x 78 april – juni 2009 Samenstellen 4 klantsegmenten jan – juni 2010 Benchmark klantsegmenten x 5000 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

klantsegmenten 7 persona's motivatie model 4 klantsegmenten Resultaten onderzoek klantsegmenten april-juni 2009 Kwalitatief onderzoek: context mapping x 14 7 persona's motivatie model 4 klantsegmenten benchmark klantsegmenten okt 2009 Samenstellen 8 klantprofielen Congres: Kent u uw nieuwe klant? okt 2009 x 78 april – juni 2009 Samenstellen 4 klantsegmenten jan – juni 2010 Benchmark klantsegmenten x 5000 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Kick-off bijeenkomst x 16 maart 2009 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Kick-off bijeenkomst Innovatie workshop x 16 x 9 x 21 maart 2009 april 2009 Innovatie workshop x 21 x 9 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Selecteren kansrijke innovatie trajecten maart 2009 Kick-off bijeenkomst x 16 april 2009 Innovatie workshop x 21 x 9 mei 2009 Selecteren kansrijke innovatie trajecten x 13 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Selecteren kansrijke innovatie trajecten maart 2009 Kick-off bijeenkomst x 16 april 2009 Innovatie workshop x 21 x 9 mei 2009 Selecteren kansrijke innovatie trajecten x 13 sept 2009 – jan 2010 Uitvoeren 8 innovatie projecten x 24 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Selecteren kansrijke innovatie trajecten maart 2009 Kick-off bijeenkomst x 16 april 2009 Innovatie workshop x 9 x 21 mei 2009 Selecteren kansrijke innovatie trajecten x 13 sept 2009 – jan 2010 Uitvoeren 8 innovatie projecten x 24 april 2010 4 Co-creatie brainstorm sessies x 7 x 15 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Selecteren kansrijke innovatie trajecten maart 2009 Kick-off bijeenkomst x 16 april 2009 Innovatie workshop x 21 x 9 mei 2009 Selecteren kansrijke innovatie trajecten x 13 sept 2009 – jan 2010 Uitvoeren 8 innovatie projecten x 24 april 2010 4 Co-creatie brainstorm sessies x 7 x 15 april 2010 Selecteren kansrijke concepten x 15 juni 2010 – sept 2010 Uitwerken 7 innovatie projecten x 15 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

innovatie projecten 12 zoekvelden 61 ideeen 21 concepten Resultaten innovatie projecten maart 2009 Kick-off bijeenkomst x 16 12 zoekvelden 61 ideeen 21 concepten 15 innovatie projecten april 2009 Innovatie workshop x 9 x 21 mei 2009 Selecteren kansrijke innovatie trajecten x 13 sept 2009 – jan 2010 Uitvoeren 8 innovatie projecten x 24 april 2010 4 Co-creatie brainstorm sessies x 7 x 15 april 2010 Selecteren kansrijke concepten x 15 juni 2010 – sept 2010 Uitwerken 7 innovatie projecten x 15 fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

marketingplannen voor 4 fitnesscentra juni 2010 marketingplannen voor 4 fitnesscentra x 18 sept –okt 2010 Marketingplannen voor 11 fitnesscentra x 47 okt 2010 Marketingsessies met 3 fitnesscentra fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

Marketing plannen 15 marketingplannen 3 markting sessies + output Resultaten Marketing plannen juni 2010 marketingplannen voor 4 fitnesscentra x 18 15 marketingplannen 3 markting sessies + output sept –okt 2010 Marketingplannen voor 11 fitnesscentra x 47 okt 2010 Marketingsessies met 3 fitnesscentra fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen

fib fitness in beweging Kwaliteit servicebeleving Klantsegmenten Innovatie concepten Markteting plannen Finish

fib fitness in beweging