Thank You!!!!
14:30 - Inloop 15:00 - Terugblik Arjan Oude Kotte 15:15 - Markt Inzichten NLHarco van Polen 15:30 - FY12 Partner & Marketing StrategieBart & Hubert 16:00 - Uitreiking / Q&ABart 16:15 - Borrel
Business Update FY11
digitalwpc.com5 © Microsoft Corporation. Confidential – All rights reserved Microsoft Worldwide Partner Conference July 10 – 14, Los Angeles Gelukkig Nieuwjaar
OVERALL MARKT
ERP MARKT
CRM MARKT
MBS TEAM
50% licentie groei realiseren in “Managed” Nummer 1 35% ERP market share in MKB Nummer 1 CRM (OL) speler
Markt inzichten Harco van Polen Industry Marketing Manager Microsoft Business Solutions
Dashboard (ERP en CRM)
ERP SMB (NAV) Strategische focus op Public Sector (Care/Cure/LRG/Central gov)
ERP Upper (AX) Strategische focus op Public Sector (Care/Cure/LRG/Central gov)
CRM Strategische focus op Public Sector (Care/Cure/LRG/Central gov)
Sell
Bart & Hubert
Doel = meer licentie omzet Sales Motion SSP met focus op business development Meer samenwerking met MS accountmanagers & services Partner Motion Focus op een select aantal Dynamics AX partners vanuit Partner accountmanagement Readiness Doelgroep = named accounts
Doel = terug naar groei Sales Motion SSP op strategische deals Partner Motion Focus op Dynamics partners met een duidelijke Customer Add & business development ambitie Verticalisatie Readiness
Sales Motion Managed Huidige sales aanpak voortzetten Partner Motion Focus op CRM (OL) capaciteit CRM OL Readiness
Stage 1: On-boarding Stage 3: Maintenance Stage 2: Accelerate V Hoe verbeteren wij de samenwerking met partner kanaal? Optimaliseer voor wat nodig is Re-focus priorities Increase investment Stage 0: Recruitment Strategic/CRMOL Partner Recruiter Volume/Value PAM bus.dev. Volume/Value PAM sales dev. Business Manager Resources PTA + Tech Architect + IMDM SSP + TS (Deal Based) QBR & Executive Touch
Betere partnership, gezamelijke aanpak Relatie, contact met PAM MPN veranderingen Waarom positiever MPN veranderingen meer/ negatievere impact voor kleinere partners Niet geheel duidelijk wat de benefits van het nieuwe MPN zijn Waarom negatiever Meer verdiepen in de markt/ klanten van de partners Vindbaarheid van informatie op Microsoft websites/ portals Duidelijkheid in licentiebeleid Meer duidelijkheid in de cloud strategie van Microsoft en de rol van de partner Verbeterpunten NSAT (tevredenheidsniveau met Microsoft) Opbouw NSAT
Goed nieuws 23% meer budget
WatDoelMS ContactWannee r CY Lancering AX 2012 (Virtueel / Fysiek) Virtueel / fysiek / inzet Pers / PR etc 1.Enterprise Proven Awareness 2.Leads Q3 Creëren & inzetten van referentie cases Enterprise Proven Awareness Hele jaar door Inzet MS kantoor voor bijv. roundtables / seminar’s samen met partners Leadgen Uw PAM Hele jaar door Inzet Inside Sales Team (2 FTE) Leadgen Hele jaar door Meer samenwerken met Microsoft Industry Marketing Managers Leadgen 8 September = WW Virtual Launch Event AX2012
WatDoel = stimuleren Customer Adds! MS ContactWanneer CY “(Online) Lead Gen Engine” – in ontwikkeling Denk bijv. aan TM, SEO & SEA, Always on, Vertical Media, Inzet Social etc Leadgen naar partners Doelstelling = 500+ leads Zij zal contact opnemen met partners Hele jaar door (start in aug / sept) ERP Master Classes Focus = top segment MKB Leadgen Hele jaar door Drijven van Promo’s Denk bijv. aan 3 voor 1, 0% fin etc… Uw PAM Kwartaal gedreven Budget gereserveerd voor partners met duidelijk Customer Add / bus development ambitie in FY12 Leadgen / CA’s Uw PAM Starten in sep
externe impressies geleverd impressies vanuit de Microsoft websites en nieuwsbrieven unieke bezoekers herhalingsbezoeken 9 video’s keer bekeken 5 radiospotjes 277 keer beluisterd. 382 keer meer info gedownload 105 clicks op de button ‘Maak nu een afspraak Branche Campagnes: 500+ leads
WatDoelMS ContactWanneer CY Trials aanjagen Via SEO & SEA, Always on, Inzet Social etc > trials aprox. 200 klanten 300% groei tov FY11 Hele jaar door (start in aug/sept) SMB Segment (5 tot 250 PC’s) – potentieel van circa seats WatDoelMS ContactWanneer CY CRM Events CRM in One Day, CRM Hospitality etc.. Leads / Up & Cross sell Q Inzet Inside Sales Team (2 FTE) Leadgen Uw PAM Hele jaar door Meer samenwerken met Microsoft Industry Marketing Managers Leadgen Hele jaar door Creëren & inzetten van referentie cases Enterprise Proven Awareness (>10 cases) Hele jaar door Managed Segment
Q1 PAM afspraken CPE onderzoek MPN data
1 Juli 2011 Industry certification:: nieuwe partner services plannen 1 Oktober 2011: ERP SPA: 1 Methodology certificate, 2 personen die de technische certificaten hebben behaald CRM CSA/SPA: 1 Methodology certificate, 1 Sales Assesment, 2 personen die de technische certificaten hebben behaald (1 voor CRM Online) MPN, ERP en CRM competencies: Sales, Presales Assesments en Methodology examen worden verplicht. Bij re-enrollen in MPN wordt hier dus ook op getoetst 1 januari 2012: Nieuwe licentie incentives gaan van start: Basis percentages en groei incentives Nieuwe BREP (business ready enhancement plan) incentives gaan van start Nu al te zien in Voice
Q&A
© 2011 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Microsoft Dynamics, the Microsoft Dynamics logo are trademarks of the Microsoft group of companies. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED, OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.