13-07-2011. Thank You!!!! 14:30 - Inloop 15:00 - Terugblik Arjan Oude Kotte 15:15 - Markt Inzichten NLHarco van Polen 15:30 - FY12 Partner & Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Advertisements

Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten.
Atos, Atos and fish symbol, Atos Origin and fish symbol, Atos Consulting, and the fish itself are registered trademarks of Atos Origin SA. August 2006.
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Meer klanten, meer conversie door “User centric mobile identity management” Mario Houthooft LIN.K nv Rotterdam
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
18 september 2012 CH 4 H 2 / E-gas in ICE, CNG/LNG Een vandaag haalbare milieuvriendelijke brandstof als opstap naar de toekomst, nieuwe technologieën.
Sex, drugs and rock n' roll 2.0: Wat kunnen we leren van evenementen? Dr. Walther Ploos van Amstel Vrije Universiteit/TNO Mobility.
Providing your knowledge, skills and business contacts Whitepaper Marketing 5 gouden tips uit de praktijk In 30 minuten.
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
Microsoft Dynamics AX 2009 Partner Sales Readiness Seminar Hubert & Anouk |
Microsoft Partner Infrastructuur Business Update 2010
1 Services Assembly Production Plan Installation Dates: Current Baseline (Version 6 – 27 Sept ’02) Current Baseline (Version 6 – 27 Sept ’02) Endcap A/C.
Open Access en de universiteit IQ healthcare Bart Staal.
QAD Reporting & Analytics
Nieuwe wetgeving Farmacovigilantie PSURs – veranderingen in de inhoud Menno van der Elst 30 november 2011.
Gezondheidszorg Microsoft Dynamics Harco van Polen
To edit date & footer title choose View>Header/Footer Change fixed date to presentation date Change footer field to title of the presentation Click on.
Business Productivity Online Suite
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
1 Presenting Borealis 2006 © 2005 Borealis A/S Presenting Borealis A leading, innovative provider of plastics solutions February 2007.
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
© 2004 IBM Corporation Guts Wissema, OpenSource & Linux Sales, IBM Open Document Format.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Rob Elsinga Business Group Lead Information Worker Microsoft Nederland Samenwerken op Afstand.
Identification Documents Port of Ghent All documents in this leaflet are copies of identification/legitimation documents that authorise persons to access.
‘strategic communications: key factor for suc6’
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
ISV Royalty License Agreement
- 1 - WELKOM BIJ MICROSOFT Agenda uur: Businesskansen in 2005 met CRM uur: Microsoft's strategische keuze voor Microsoft.
SPLA Service Provider License Agreement
© 2002 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied,
Microsoft Partner Network
27 januari 2011 Sessie: Cloud scenario’s. Hoe te starten met cloud bij uw organsiatie? Irwin Hunter Solution Specialist UC en Cloud Computing
Samen vissen naar Business Succes in Core Infra
Partner Account Manager Voice Microsoft UCC Day
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
Microsoft Partner Programma
CEBP Danny Burlage.
SAP Best Practices Pasklare branchespecifieke en brancheoverkoepelende expertise Beschikbaar heid voor klanten en partners van SAP.
Voorwaarden en veronderstellingen voor het schatten van inspanningen
Interactieve rapportage SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
in de eerste 2 weken na een herseninfarct ?
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie Universal Modeling Language … why you need models? Models are necessary to communicate,
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
ISNI, ORCID en DAI Martin van Muyen Magchiel Bijsterbosch
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Introductie Cloud Computing Ruud Ramakers 19 April 2012 The best way to predict the future is to create it. Peter Drucker
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
Presentatie Juni 2012 ASHOKA. De wereld… -Snelle veranderingen (lokaal, globaal) -Hierarchie en regels kunnen niet meer volgen -War for talent… NOOD AAN.
Ontbijtsessie 2 juli 2014 Kwaliteitsverbeteringen in Infra Projecten.
TRENDS and impact on your Business
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Het geheim van Linked Data Marcel ReuversGeonovum CB-NL 20 november 2014.
1© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 UW KLANT KOOPT (STEEDS) MEER BIJ EEN ANDER! Marco Wolters 14 november 2014 Connecting customers.
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
inleiding tot cloud computing
Microsoft SharePoint Server 2013
Transcript van de presentatie:

Thank You!!!!

14:30 - Inloop 15:00 - Terugblik Arjan Oude Kotte 15:15 - Markt Inzichten NLHarco van Polen 15:30 - FY12 Partner & Marketing StrategieBart & Hubert 16:00 - Uitreiking / Q&ABart 16:15 - Borrel

Business Update FY11

digitalwpc.com5 © Microsoft Corporation. Confidential – All rights reserved Microsoft Worldwide Partner Conference July 10 – 14, Los Angeles Gelukkig Nieuwjaar

OVERALL MARKT

ERP MARKT

CRM MARKT

MBS TEAM

50% licentie groei realiseren in “Managed” Nummer 1 35% ERP market share in MKB Nummer 1 CRM (OL) speler

Markt inzichten Harco van Polen Industry Marketing Manager Microsoft Business Solutions

Dashboard (ERP en CRM)

ERP SMB (NAV) Strategische focus op Public Sector (Care/Cure/LRG/Central gov)

ERP Upper (AX) Strategische focus op Public Sector (Care/Cure/LRG/Central gov)

CRM Strategische focus op Public Sector (Care/Cure/LRG/Central gov)

Sell

Bart & Hubert

Doel = meer licentie omzet Sales Motion SSP met focus op business development Meer samenwerking met MS accountmanagers & services Partner Motion Focus op een select aantal Dynamics AX partners vanuit Partner accountmanagement Readiness Doelgroep = named accounts

Doel = terug naar groei Sales Motion SSP op strategische deals Partner Motion Focus op Dynamics partners met een duidelijke Customer Add & business development ambitie Verticalisatie Readiness

Sales Motion Managed Huidige sales aanpak voortzetten Partner Motion Focus op CRM (OL) capaciteit CRM OL Readiness

Stage 1: On-boarding Stage 3: Maintenance Stage 2: Accelerate V Hoe verbeteren wij de samenwerking met partner kanaal? Optimaliseer voor wat nodig is Re-focus priorities Increase investment Stage 0: Recruitment Strategic/CRMOL Partner Recruiter Volume/Value PAM bus.dev. Volume/Value PAM sales dev. Business Manager Resources PTA + Tech Architect + IMDM SSP + TS (Deal Based) QBR & Executive Touch

Betere partnership, gezamelijke aanpak Relatie, contact met PAM MPN veranderingen Waarom positiever MPN veranderingen meer/ negatievere impact voor kleinere partners Niet geheel duidelijk wat de benefits van het nieuwe MPN zijn Waarom negatiever Meer verdiepen in de markt/ klanten van de partners Vindbaarheid van informatie op Microsoft websites/ portals Duidelijkheid in licentiebeleid Meer duidelijkheid in de cloud strategie van Microsoft en de rol van de partner Verbeterpunten NSAT (tevredenheidsniveau met Microsoft) Opbouw NSAT

Goed nieuws 23% meer budget

WatDoelMS ContactWannee r CY Lancering AX 2012 (Virtueel / Fysiek) Virtueel / fysiek / inzet Pers / PR etc 1.Enterprise Proven Awareness 2.Leads Q3 Creëren & inzetten van referentie cases Enterprise Proven Awareness Hele jaar door Inzet MS kantoor voor bijv. roundtables / seminar’s samen met partners Leadgen Uw PAM Hele jaar door Inzet Inside Sales Team (2 FTE) Leadgen Hele jaar door Meer samenwerken met Microsoft Industry Marketing Managers Leadgen 8 September = WW Virtual Launch Event AX2012

WatDoel = stimuleren Customer Adds! MS ContactWanneer CY “(Online) Lead Gen Engine” – in ontwikkeling Denk bijv. aan TM, SEO & SEA, Always on, Vertical Media, Inzet Social etc Leadgen naar partners Doelstelling = 500+ leads Zij zal contact opnemen met partners Hele jaar door (start in aug / sept) ERP Master Classes Focus = top segment MKB Leadgen Hele jaar door Drijven van Promo’s Denk bijv. aan 3 voor 1, 0% fin etc… Uw PAM Kwartaal gedreven Budget gereserveerd voor partners met duidelijk Customer Add / bus development ambitie in FY12 Leadgen / CA’s Uw PAM Starten in sep

externe impressies geleverd impressies vanuit de Microsoft websites en nieuwsbrieven unieke bezoekers herhalingsbezoeken 9 video’s keer bekeken 5 radiospotjes 277 keer beluisterd. 382 keer meer info gedownload 105 clicks op de button ‘Maak nu een afspraak Branche Campagnes: 500+ leads

WatDoelMS ContactWanneer CY Trials aanjagen Via SEO & SEA, Always on, Inzet Social etc > trials aprox. 200 klanten 300% groei tov FY11 Hele jaar door (start in aug/sept) SMB Segment (5 tot 250 PC’s) – potentieel van circa seats WatDoelMS ContactWanneer CY CRM Events CRM in One Day, CRM Hospitality etc.. Leads / Up & Cross sell Q Inzet Inside Sales Team (2 FTE) Leadgen Uw PAM Hele jaar door Meer samenwerken met Microsoft Industry Marketing Managers Leadgen Hele jaar door Creëren & inzetten van referentie cases Enterprise Proven Awareness (>10 cases) Hele jaar door Managed Segment

Q1 PAM afspraken CPE onderzoek MPN data

1 Juli 2011 Industry certification::  nieuwe partner services plannen 1 Oktober 2011:  ERP SPA: 1 Methodology certificate, 2 personen die de technische certificaten hebben behaald  CRM CSA/SPA: 1 Methodology certificate, 1 Sales Assesment, 2 personen die de technische certificaten hebben behaald (1 voor CRM Online)  MPN, ERP en CRM competencies: Sales, Presales Assesments en Methodology examen worden verplicht. Bij re-enrollen in MPN wordt hier dus ook op getoetst 1 januari 2012:  Nieuwe licentie incentives gaan van start: Basis percentages en groei incentives  Nieuwe BREP (business ready enhancement plan) incentives gaan van start  Nu al te zien in Voice

Q&A

© 2011 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Microsoft Dynamics, the Microsoft Dynamics logo are trademarks of the Microsoft group of companies. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED, OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.