Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generatie Einstein Inez Groen
Advertisements

Google, vriend of vijand?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Een gratis snel en multifunctioneel fotoprogramma
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Bouw je eigen website met gratis software Je eigen website bouwen  Waarom?  Eigen zaak (  Vereniging (
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Het Horizon College en R.O.C. van Amsterdam heten u van harte welkom
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
Social Media én 50 Plus? Presentatie kunt u vinden op Frits Veenstra | november 2011.
- - - Social Media.
Presentatie nieuwe media
HOMCOM LEDEN VERGADERING 18/05/2009. Nieuws  Google doet het goed en minder goed Er is winst maar minder dan 10 % Er is winst maar minder dan 10 % Omzet.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Inleiding Social Software Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Claudia Locatelli – 3 OFM EPM 3 Taak 5b Het landschap van (S)CRM software.
©Lex Bergers, Lexpertise Business Coaching in Communicatie Training/Coaching/Advies/Presentaties Presentatie De wereld “on the move” (eerste kenismakings-versie)
Oriëntatiepunten voor een geslaagde wijkaanpak. De burger is in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor zijn welzijn. Activeren is goed luisteren.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
RYLA D1610 Rotary Youth Leadership Awards.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Naam: HUPKES Mijn hobby : GAME Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Presentatie over Gras Parkieten
Presentatie:yorkshire terrier
Naam: jan battels Presentatie over jackrussels Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Hom Com Ledenvergadering 17/12/ synchroniseren De tijd van slechts 1 account Is voorbij Je hebt er minstens al je webmail bij, bij je.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Tips voor de blogger in spé.
 Hilde Vanhuele & Marc Verheyen  Stafmedewerkers Tele-Onthaal West-vlaanderen, Vlaams-Brabant & Brussel Bron:
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Het nieuwe solliciteren:
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Les 1 – Jij en de media Vertel:
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Research naar interactieve media producten David, Jay en Joris.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
1.2 massamedia en internet
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono

* Over Generatie Y * Hoe zoekt Generatie Y een baan? * Hoe solliciteert Generatie Y?

Waarom ik voor U sta te spreken! * http://arbeidsmarkt.blogo.nl/?comments/1088/21468 * Mijn aanwezigheid op het internet * http://claimid.com/wirjohardjono

Over Generatie Y! * Algemeen * Generatie Einstein (Keesie.nl) * Fame! I Want to Live Forever... * Digg This: Talking to Gen Y

* Generatie X Geboren tussen ’63-’77 * Generatie Y Leeftijd tussen de 8-29 (’78-’99) * Internet generatie Geboren na 1994 Generatie van de nieuwe/interactieve media: Internet, IM, Mobiel, SMS, Social Networking “Zoeken naar nieuwe waarden en grenzen”

Generatie Einstein (Keesie.nl) Deze generatie: * is mediasmart * het zijn professionele ontvangers * staat in constant contact met elkaar * maakt onderdeel uit van verticale segmenten * is gewend aan lezen en direct reageren * heeft respect voor iedereen die zichzelf is *http://minutes.emerce.nl/2006/06/generatie_einst.html

Fame! I Want to Live Forever... Ze willen beroemd zijn, wat inhoud dat: * Ze zoeken bevestiging, aandacht en feedback * Ze willen ontdekt worden * Ze willen plezier hebben *http://ypulse.com/archives/2007/01/fame_i_want_to.php

Digg This: Talking to Gen Y * Empower Them * Be a Mentor, Not a Taskmaster * Help Them Reach Their Goals *http://www.businessweek.com/smallbiz/content/oct2006/sb20061026_369119.htm

Hoe zoekt Generatie Y een baan? * Wat zijn de kanalen? * Wat zijn de voorkeuren? * Wat willen we weten?

Wat zijn de kanalen? * Homepages van organisaties * Zoekmachines (Google) * Vacaturesites * Netwerk * Netwerk sites * Branche-verenigingen * Blogs * Kranten, intermediairs, etc.

Wat zijn de voorkeuren? * Vind ons * Geef ondersteuning, leid de weg * Baken af, hou het specifiek Wat we willen weten? * Persoonlijkheid van het bedrijf * Werk sfeer * Wat voeg ik toe

Hoe solliciteert Generatie Y? * Maak het een uitdaging * Maak het een ervaring Hoe laat Generatie Y zich zien? * http://claimid.com/wirjohardjono * Hyves * Youtube * http://www.bright.nl/top-5-sollicitaties-op-youtube

* Wat heeft u gemist? * Meer uitleg? * Vragen?

Wirjo Hardjono "Everything they like I liked 5 years ago.”