Narrowcasting.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Content voor eBooks. Kluwer eBooks  eBooks: de electronische variant van papier  Wat biedt Kluwer op dit moment: —(1) Pdf boeken (totaalpakket) online.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
feedback als leidend principe
bedieningsinstructie
Presentatie/demo website
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
Project DIGITAAL VERGADEREN
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
HTC sense concept  Jeffrey Happel, Luc Lommer, Amy Kuipers.
Open Universiteit Nederland Faculteit Natuurwetenschappen
Kennismaking met de computerconfiguratie
Presentatie nieuwe media
Les 1 M&O.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Content Management Organisatie voor Eenduidige Communicatie Frido Tactor 28 november, 2006.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
LOGO In gesprek De ontwikkeling van de telefoon. LOGO Inhoud Doel 12 Ontwikkeling 3 Proefjes / opdrachten 4 Locatie Media 5.
Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Uw merkcommunicatie in de juiste context Hoe zet u het vernieuwde Livios.be optimaal in binnen uw content- en conversatiestrategie? Erwin Vanherle Algemeen.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom
Rendement door Boordcomputer
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Icera heet u van harte welkom bij het LogiVisi seminar.
Rendement door Boordcomputer
LogiVisi Rendement door Boordcomputer Marc den Engelsman.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Google GoogleGoogle. GoogleGoogle GoogleGoogle GoogleGoogle.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Narrowcasting Groep 6: Joëlle Stapelkamp David Pedro
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Virtual attraction Gastvrij met beacons en narrowcasting.
Communicatie is de basis
SPIN-intro SPIN – PROJECT INFORMATIE module ir. Harald Krijger.
INTERNE COMMUNICATIE IN ZORG EN WELZIJN WORKSHOP 18 FEBRUARI 2016.
SPIN-intro SPIN – PROJECT INFORMATIE module ir. Harald Krijger.
 Value Add Distributeur van innovaphone  Benelux  UK Wim Rapol – Com8.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Datum (facultatief). 12 aanbevelingen/stellingen vanuit de workshops Inspiratie voor het debat.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Digitale Risico Inventarisatie & Evaluatie
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Contentstrategie voor het web
2017 – Digital Pixel Marketing
Start digitaal portfolio LOB
Business model Business case Business plan
instore communicatie in het tablettijdperk
Go live planning 2017 Content TYPO3 actualiseren “Gemiste” content
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Competent Content! Workshop gebruikers Sectie WDI
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Iris van de Ven Bart van Vegchel
Ondersteuning implementatie Triagewijzer acute ggz
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
VCLB Kernprocessen Waarom gemaakt
Railinspectie op (de) kaart
Transcript van de presentatie:

Narrowcasting

Narrowcasting U kent het wel, u bent een spannende voetbalwedstrijd aan het kijken en dan…

Narrowcasting Krijgt u iets te zien waarop u waarschijnlijk niet te wachten zat… Laten we de situatie eens ana De reclame bij de film communiceert een boodschap naar de doelgroep die op dat moment zeer waarschijnlijk niet met dat onderwerp bezig is. Ik ken tenminste weinig mensen die op dat moment geinteresseerd zijn in Gerard Joling, Rene Froger of Gordon die een zak chips aanprijzen, ook al zijn het misschien grote chipseters… De irritatiefactor zal waarschijnlijk nog hoger zijn bij mensen die niet van chips houden… TV reclames zijn wel degelijk effectief. Het punt is echter dat ze vaak niet subtiel zijn qua timing. De boodschap wordt gebracht op een moment dat de doelgroep zich niet met dat onderwerp bezighoudt. Daarnaast wil de doelgroep op dat moment eigenlijk liever verder met de film dan aan boodschappen doen denken. Het publiek zal zich vaak een commercial herinneren, of het echter een positieve associatie is is zeer de vraag. Samengevat: bij broadcasting wordt een boodschap gecommuniceerd naar een breed publiek , bestaande uit geinteresseerden en niet-geinteresseerden , op een moment dat weinig met de boodschap te maken heeft. Het doel is zoveel mogelijk kijkers te trekken, deze gedwongen te confronteren met een reclameboodschap. De effectiviteit van een comercial wordt gemeten in kijkersbereik (het aantal mensen wat op een bepaald tijdstip naar de zender kijkt).

Narrowcasting Eigenschappen Afgestemd op doelgroep Juiste moment - Juiste locatie Narrowcasting is het tegenovergestelde van broadcasting => communicatie gericht op een specifieke doelgroep op een specifiek moment. Bij Narrowcasting vindt communicatie plaats via een gesloten netwerk van beeldschermen, projectoren of andere weergevers. De meest bekende voorbeelden zijn de schermen bij benzinestations, in winkels of de LED schermen op de NS stations. Het grondbeginsel van narrowcasting is dat men weet wat voor publiek op een bepaald tijdstip…………………………….. De boodschap welke wordt gecommuniceerd is gericht op een specifieke doelgroep voor wie deze ook interessant / van belang is. Het moment en de locatie zijn hierbij belangrijk: de boodschap wordt gecommuniceerd op het moment dat de ontvanger bezig is met het onderwerp. 70% van de consumenten neemt aankoopbeslissingen op de winkelvloer, een commerciele boodschap welke op dit moment wordt afgegeven heeft een hogere kans van beinvloeding dan wanneer deze boodschap de avond ervoor wordt afgegeven. Bewegend beeld heeft hoge aantrekkingskracht, doelgroep is eerder geneigd te kijken naar de boodschap, deze heeft daardoor een hogere kans van slagen.

Narrowcasting Op kantoor Externe & interne doelgroepen Initiatief Functie in communicatiemix Hoewel narrowcasting vooral bekend is van commerciele toepassingen is het medium goed inzetbaar voor corporate communicatie. Elke organisatie communiceert in haar werkomgeving met interne en externe doelgroepen. Hiervoor worden verschillende kanalen ingezet zoals: Personeelsblad Folders Intranet Prikbord Etc. Communicatie kan plaatsvinden met interne en externe doelgroepen Kanalen bieden mogelijkheid voor geven diepgaande informatie, initiatief ligt echter bij de ontvanger Voorbeeld intranet: veel bedrijven hebben enorme intranetsites en geven hier veel geld aan uit. Intranet is zeer geschikt voor veel en diepgaande informatie te geven. Probleem is: hoe krijg je de doelgroep op de juiste intranetpagina? Bijvoorbeeld aankondiging nieuw intern lesprogramma Dmv een verwijzing via een narrowcastingscherm kun je mensen naar de intranetsite trekken Voorbeeld folders: informatiefolders bieden mogelijkheid om redelijk diepgaande informatie te verspreiden. Hoe verspreid je deze echter en voorkom je dat ze meteen weggegooid worden. Daarnaast zijn ze niet te actualiseren. Ook hier kan narrowcasting een verwijsfunctie vervullen. Voorbeeld borden: borden trekken de aandacht maar kunnen slechts beperkt informatie overdragen. Daarnaast zijn borden moeilijk te actualiseren. De productie van materiaal is relatief duur. De functie van bebording kan goed dmv narrowcasting worden overgenomen Prikbord: informatieoverdracht vaak beperkt door onoverzichtelijke presentatie of doordat boodschap niet opvalt. Een digitaal prikbord is makkelijker te onderhouden en trekt meer de aandacht.

Narrowcasting Op kantoor - Digitale wegbewijzering - Digitale prikborden Digitale menukaart

Narrowcasting Op kantoor - LCD / plasma scherm Projector Mobiele telefoon Smartphone / PDA Interactief

Narrowcasting

Narrowcasting Aandachtspunten Doelgroepen & boodschap “Content is King” Harmonie met omgeving Redactie Soft- en hardware

Narrowcasting Samenvatting Doelgroep gericht Integratie in communicatiemix Effectief , dynamisch kanaal Content is belangrijk Goede planning is noodzakelijk

Narrowcasting Vragen?

Narrowcasting