E d u. A s s i s t H O ST I N GE – L E A R N I N G C O N S U L T I N G Meten is weten Proactief beheer van
E d u. A s s i s t H O ST I N GE – L E A R N I N G C O N S U L T I N G Hubert Lut Directie en accountmanagement
E d u. A s s i s t H O ST I N GE – L E A R N I N G C O N S U L T I N G 18 jaar betrouwbaar behulpzaam professioneel ICT outsourcing voor onderwijs- instellingen
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Agenda Kennismaking met Edu.Assist Monitoring Toekomst
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Hubert Lut Directie en Accountmanager Christine Prast Directie, financiën, Contract management Kelly Jagroe Service manager Gerben Westerveld Operational manager John Bruijntjes Senior IT engineer Alberto de Baat VMware / Microsoft expert Savvas Bout Linux en Netwerk expert Angela Piet Boekhouding KlantenEdu.Assist IT-Partners Koning Willem I College Horizon College Interactum (5 samenwerkende PABO’s) ROC Leiden ROC Zeeland NOVAA (accountants vereniging) Van Dijk Educatie Orion Scholengroep Zadkine College Codename Future ROVICT NOC*NSF Applicatie partners Three ships Rovict ESIS /Skol Codename Future Diverse elo’s Qwise Citrix / Sharepoint XSservice Worklab Skolarz E-coaching platforms Qwise IT beheer Microsoft Gold Partner Servicesdesk 10 man Totaal 100 mensen inPeople IT beheer IT Infrastructuur Specialisten Totaal 20 mensen IS Interned services Housing / connectivity Microsoft Gold Partner Servicesdesk 12 man Totaal 50 mensen XSservice Dotnet ontwikkeling System integration Totaal 6 mensen + 50 andere klanten
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Rol Edu.Assist Brug tussen onderwijsorganisatie en professioneel IT Inkoop op maat Housing Verbindingen IT beheer Expert diensten Project management Coördinatie Kwaliteitsbewaking Eén aanspreekpunt voor alle IT gerelateerde zaken Educatie en ICT expert
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Case: ASP diensten Natschool Vaste verbinding Internet VPN Klant Threeships Applicatiebeheerder 1 e lijns helpdesk Edu.Assist 1 e 2 e 3 e lijns helpdesk Servicemanagement Accountmanagement SLA management Advies Nieuwe projecten Coördinatie Planning Financiën Contractbeheer Rapportage Edu.Assist Systeembeheerder 2 e lijns helpdesk Regulierbeheer Incidenten Interned services Verbindingen 3 e lijns helpdesk TelecityRedbus Datacenter Redbus hoofdlocatie Telecity2 Backuplocatie
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Monitoring servers worden continue gemonitord bij problemen: alarm via en sms realtime monitoring op server en via web monitoring via website voor klanten automatische controle logbestanden wekelijkse handmatige controle logbestanden uitgebreide rapportage
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Monitoring aktiviteiten 1 realtimewebsite SMSrapport Services online√√√√√ Data verkeer√√√√ Bandbreedte√√√√√ Firewall√√√ Intrusion detection√√√ Virus detection√√ CPU gebruik√√√ Geheugen gebruik√√√ Harddisk gebruik√√√ Backup log√√√ Event log√√
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Monitoring aktiviteiten 2 realtimewebsite SMSrapport Top processes√ Processes + threads√ Temperatuur + fans√√√ Uptime√ System configuration√√ Service packs√√ Security updates√ Netwerk performance√√√√√ Accounting√√√√ SNMP analyse√√√√√ Applicatie logs√√
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Toekomst Omvang portfolio bestanden + alerts Aantal ge-uploade bestanden Aantal nieuwe webpagina’s Aantal concurrent inlogacties Aantal nieuwe websites Gemiddelde sessie duur Toptalkers (Ipnummers drukste netwerkverkeer) Reports geïntegreerd in monitorsysteem
E d u. A s s i s t E – L E A R N I N G Demonstratie PRTG Monitor Webbrowser, , SMS, PDA Klantlogin Automatische SLA rapportages BigBrother Webbrowser Eventlog parser Dubble check