VVV nieuwe stijl Marco Esser directeur Den Haag Marketing
opkomst alternatieve informatiebronnen; bezuinigingen overheid; VVV anno 2012 sluiting fysieke vestigingen.
informatievoorziening achter de balie; drie vestigingen: Den Haag, Scheveningen en City Mondial; VVV Den Haag - toen scheiding marketing en VVV-functie.
VVV-scan; nieuwe visie; VVV Den Haag - nu nieuw actieprogramma ‘ zoek de bezoeker op ’.
shop-in-shop; één hoofdvestiging; VVV-scan meer online.
Actieprogramm a nog dichter op de huid van de bezoeker (2013). ‘ zoek de bezoeker op ’ (2012) ;
decentrale informatiepunten; moderne winkel; Zoek de bezoeker … online: internet, social media en Apps; desk op internationale congressenen op beurzen ; de straat op met bakfiets.
weekend-agenda voor hotels; e-learning module voor hotels; Dichter op de huid … vrijwilligerspool; ‘ attendance building ’ programma; geen informatie, meer ‘ geheimtips ’.