VVV nieuwe stijl Marco Esser directeur Den Haag Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GENT Stefan De Prycker 26. Juni 2012.
Advertisements

Alternatieve bezuinigingen. Het moet socialer! •Het college bezuinigt onevenredig veel op cultuur, kunst, welzijn en sport. •Juist de Oldenzaalse samenleving.
MCD Gebiedsontwikkeling anno 2013 en….
WELKOM.
Migratie naar SEPA Bernard Juffermans Programmamanager SEPA Nederland 212 dagen te gaan Den Haag 4 juli 2013 De Nederlandsche Bank.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Welkom.
Marketingcommunicatiemix
Branche-analyse Boekenbranche
Agenda uurOpeningGodert-Jan van Meijl uurInleiding centrum coördinatorMarinda Vos uurVerslag secretarisPeter van Moorselaar uurExploitatie.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Alleen door SAMEN echt het verschil te maken kan Almelo bloeien Bijdrage ChristenUnie fractie 1 e termijn begroting 2013.
Amsterdam Marketing.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Samen Deskundiger Zuid Holland
Nico Mulder, manager consumer marketing
Ring Apeldoorn - Kick Off vergadering
23 januari 2013 KIVI NIRIA Den Haag
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Dia's bij lezing van Joris Wijsmuller (Stadspartij) “Haagse bouwdrift laat de stad bloeden” (Haagse Mug 15 januari 2013)
Jaarvergadering OR Jaarverslag MR 2012 Ruby Arts Voorzitter MR Bs Petrus & Paulus.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Project “Efteling Defense”
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 26 september 2012 Intro Windows-8.
Social Media.
Verkenning interferentiegebieden bodemenergie Haaglanden 29 januari
WPS Groen Werkplekken Structuur
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Branche analyse Boekhandels 2014
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Zorgwijzer Conferentie: Kracht in 020, 4 juni 2013, Pakhuis de Zwijger.
Sturing in de stad Marieke Bolle Wethouder Cultuur en Financiën Inhoud presentatie: 1.Voortgang crisisaanpak 2.Fondsen van het Rijk 3.Eigen inkomsten 4.Bezuinigingen.
Sociale media in productontwikkeling Sneller innoveren.
Programma Dionies Almeida Mendes, Politie eenheid Rotterdam, opening en toelichting svz jeugdgroepen Etienne van Koningsveld, Ministerie V&J, Actieprogramma.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Inleiding Concept Product Marketing Vragen? INLEIDING.
Kansen voor de podia binnen de Europese Urban Agenda Congres Podiumkunsten Schouwburg de Kunstmin, Dordrecht Klaartje Bult Programma manager Creative Europe.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
HET EINDE VAN WINKELS PHUONG DAO & STEPHANIE VAN DER VLOED.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
CBS als kennispartner Digitale dagen Welkom bij de laatste digitale dag 2.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
Google Photo’s /Picasa. 4 Alternatieven Google Photo  Handleiding op Internet Handleiding op Internet  App in de Google play  App in de App store.
Holland Fit – J. van Zwieten e-Health; Social Media en Applicaties Abbs door Apps?
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Decentralisaties Werk, Wmo en Jeugd - Gevolgen situatie in Den Haag - Beleidskader Sociale Agenda ABR.
Projectvoorstelling ….
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Sociale Media.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Sociale media Door liam van den ende.
Opdracht 1 communicatietheorie
Welkom op mijn powerpoint
Gaan werken met de Omgevingswet
Financieel 1.
Hét e-learning platform voor de techniek
Het nieuwe Meldpunt.
Gaan werken met de Omgevingswet
Sociale media verslaving?
Transcript van de presentatie:

VVV nieuwe stijl Marco Esser directeur Den Haag Marketing

 opkomst alternatieve informatiebronnen;  bezuinigingen overheid; VVV anno 2012  sluiting fysieke vestigingen.

 informatievoorziening achter de balie;  drie vestigingen: Den Haag, Scheveningen en City Mondial; VVV Den Haag - toen  scheiding marketing en VVV-functie.

 VVV-scan;  nieuwe visie; VVV Den Haag - nu  nieuw actieprogramma ‘ zoek de bezoeker op ’.

 shop-in-shop;  één hoofdvestiging; VVV-scan  meer online.

Actieprogramm a  nog dichter op de huid van de bezoeker (2013).  ‘ zoek de bezoeker op ’ (2012) ;

 decentrale informatiepunten;  moderne winkel; Zoek de bezoeker …  online: internet, social media en Apps;  desk op internationale congressenen op beurzen ;  de straat op met bakfiets.

 weekend-agenda voor hotels;  e-learning module voor hotels; Dichter op de huid …  vrijwilligerspool;  ‘ attendance building ’ programma;  geen informatie, meer ‘ geheimtips ’.