Dec 21, 2007Alessandro Lo-Presti, Nintendo DS Homebrew Development
Specificaties 2 LCD schermen (256x192) 2 CPU's: ARM7, op 33 MHz Functie in GBA mode: Alle routines van GBA (ARM9 word afgeschermd) Functie in NDS mode: Alle routines van DS & GBA (touch, Wifi, IRQ, geluid, etc) ARM9, op 67 MHz Regelt al het overige rekenwerk (video modes, 3D, etc) 4 MB werkgeheugen(!) 656 KB VRAM (sprites, bgs, etc.) 256 KB firmware (inclusief PictoChat)
Voorbeeld Applicaties DSLinux PDA software MSN op de DS Tracker software
Darkfader Eerste persoon die code draaide op DS. Omzeilde/Kraakte beveiliging van DS cartridges. Bedocumenteerde zijn vondsten.
Eerste Homebrew Spellen Tetris (10 februari 2005) Nibbles
Passme / Flash Cards / Piracy NDS code laden vanuit GBA slot via een PassMe. Passthrough via FPGA PassMe PassMe2NoPass
Coding Libraries ndslib (verouderd) De eerste library die werd gemaakt. libnds Verbeterd model van ndslib die beter gestructureerd is. Palib (draait over libnds heen) Erg simpel, gericht op beginners en mensen die snel resultaat willen zonder hardware goed te kennen.
DSerial2 en DS Motion Card DSerial2 DSerial2 USB client Serieel/GPIO poort 2D tilt sensor Stelt je in staat te interfacen met: MIDI keyboards, servos, sensors, GPS ontvangers, computers etc. DS Motion Card DS Motion Card Tilt sensor Motie sensor Twist sensor Gebaren herkennning
Mijn Positie / Jullie Positie(?) Specificaties: Libraries: PALib: DevkitPro (libnds): Overige behulpzame links: