Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT 27-28 september 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Advertisements

TNO Chemie TNO Chemie, Zeist, donderdag 2 september 2004 plannen biologische agentia 2005 Plannen 2005 biologische agentia TNO/IRAS Biologische Evelyn.
Een reis door SOA valkuilen: de Meavita case Jeroen J van Beele Meavita ICT-verandermanagement 17 januari 2007.
Atos, Atos and fish symbol, Atos Origin and fish symbol, Atos Consulting, and the fish itself are registered trademarks of Atos Origin SA. August 2006.
PCM Dagbladen op weg op het web Hidde Kross - november PCM Dagbladen op weg op het web.
Order placed Should be Nederland Netherlands can be removed here, just Scancorner Instead of ‘undefined’ -> ‘geen’ New logo should be displayed here. COUNTS.
Beleggingsstudieclub
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
E-Books: waarheen, waarvoor HIN & AIN 3 juni 2010 Mr Chr.A. Alberdingk Thijm SOLV Advocaten
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Adobe Premiere CS4 – Edius 5.5 – Adobe Elements 7.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Het Internet, achteruit of vooruit? Erik Huizer NOB Cross Media Facilities Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde & Informatica.
Be ready to get blown away!! Bart Venema Kevin Gerde Pleun Klootwijk CDM1B.
Customer confidential
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
1 Services Assembly Production Plan Installation Dates: Current Baseline (Version 6 – 27 Sept ’02) Current Baseline (Version 6 – 27 Sept ’02) Endcap A/C.
Open Access en de universiteit IQ healthcare Bart Staal.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
GigaPortGigaPort Klaas Wierenga 14 Maart 2001.
Business Productivity Online Suite
Scaling up testing and counselling as it looks from treatment data monitoring perspectives: The applied research outcomes and the policy implications it.
Internet altijd en overal: de GigaPort GPRS-pilot Klaas Wierenga Innovatie Manager 10 oktober 2000.
Virgielcollege Mede mogelijk gemaakt door uw Eerstejaarsch Commissie.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
1 Presenting Borealis 2006 © 2005 Borealis A/S Presenting Borealis A leading, innovative provider of plastics solutions February 2007.
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
VVW Toervaren. Onderwerpen Type AIS transponders Verplichting / Toelating gebruik Praktijk voorbeelden van op het schip Praktijk voorbeelden vanop de.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Item Solutions Niels Van der Wildt Rik Van Camp Kristof Renders
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Integratie Software Systemen Alonso, Casati, Kunu & Machiraju Web Services - Concepts, Architectures and Applications Hoofdstuk 5 – Webservices Danny Romme.
Microsoft Partner Programma
Afschuifstijfheid en maximale schuifspanning van rechthoekige kokerprofielen Jelle de Wit 6 juni 2005 CT3000.
July 28, BSR: Big Software on the Run Alexandru Iosup Parallel and Distributed Systems Group Delft University of Technology The Netherlands TU.
Blended Learning en digitale didactiek Valère Awouters lokaal 3.07 Blended learning is ontstaan door de evolutie van het internet en de.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
Tv op Pc Hom com Ledenvergadering 23/05/2011. Tv op Pc Wat kan al.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try Stel je voor dat er geen hemel is, het is gemakkelijk als je het probeert.
Pieter Rotteveel, Manager of Studies. Vision >18+ multi-disciplinary students >Working intensively in teams >Across traditional HBO/WO competences >With.
The new standard in Logistics CAROZ Edgard Hendrikse Business Development Director.
Guild1 The Dutch Guild of Multi Media Engineers.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Introductie Cloud Computing Ruud Ramakers 19 April 2012 The best way to predict the future is to create it. Peter Drucker
© Copyright VIMC 2009 Telecom Expense Management A Discussion Ed Vonk
1 december KC Development Tools Oracle HTML DB 2.0.
1. 2 Communicatie producten voor ISP's en ICT-resellers kennisoverdracht, support en logistieke oplossingen  Actief sinds 1993  Internet, security en.
Belgische federatie van de industrie van de medische technologieën
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Ontbijtsessie 2 juli 2014 Kwaliteitsverbeteringen in Infra Projecten.
TRENDS and impact on your Business
Ondernemer in de btw René N.G. van der Paardt. Met Fuchs is de grens van het ondernemerschap wel bereikt? De vaste inrichting in de btw zou hetzelfde.
1© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 UW KLANT KOOPT (STEEDS) MEER BIJ EEN ANDER! Marco Wolters 14 november 2014 Connecting customers.
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
4e Jaarcongres Credit Management, 18 april 2007 Page 1 Credit Management in de B2C markt vanuit T-Mobile perspectief Peter Meefout, EVP Customer Finance,
December 20, y750 – Site Visit The VieDome concept (Text: M.H. Janssen; Photographs J. van Deursen) Info:
Belgacom Translation Services A Partner in Your Process
FOM netwerkdag electronica van 23 Printed circuit boards.
Advanced Business Information Solutions Interactieve televisie.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
CAIW Holding 1 ISOC SIP meeting november 2006 (Kabel) SIP Exchange Nederland Sikko de Graaf - CAIW Diensten.
Audiovisuele Media en minderjarigen 5
Transcript van de presentatie:

Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september > 95 percent of cable (DVB-C) coverage Digital TV in the Netherlands

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september > 95 percent of cable (DVB-C) coverage> 99 percent of telephony coverage Digital TV in the Netherlands

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september > 95 percent of cable (DVB-C) coverage> 99 percent of telephony coverage DVB–T ~ 30% coverage Terrestrial Digital TV in the Netherlands

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september Digital TV in the Netherlands > 95 percent of cable (DVB-C) coverage> 99 percent of telephony coverage DVB–T ~ 30% coverage Terrestrial DVB–S – 100% coverage Satelite

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september Digital TV in the Netherlands > 95 percent of cable (DVB-C) coverage> 99 percent of telephony coverage DVB–T ~ 30% coverage Terrestrial DVB–S – 100% coverage Satelite DVB–S – 100% coverage Satelite Classical Broadcast Distribution DVB-T new offer in the market TV based on IP Technology Heavy competion between a lot of TV Providers/Platforms: Unique in Europe

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september DVB-C-T and IP 1:5 with MPEG2 Analogue Channels Digital TV Channels Internet, VoIP, Broadband Video Digital TV Channels Mobile TV/Data (DVB-H) Tuning Digital TV Channels/VoD Internet Telephony Switdh

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september DVB-C-T and IP Analogue Channels Digital TV Channels Internet, VoIP, Broadband Video Digital TV Channels Mobile TV/Data (DVB-H) Tuning Digital TV Channels/VoD Internet Telephony

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september Some technology Cable (DVB-C)IP via xDSL or Fiber DVB–T (Terrestrial)DVB–S (Satelite) • Analogue Channels • Digital (broadcast) Channels • Telephony and Internet • On Demand (video) Services (future) • Digital Broadcast Channels • Limited room for channels (25) • Country wide coverage to be realised (2006?) • Starting point for mobile services (DVB-H) • ADSL only 1 TV channel per home • ADSL 2+ 2 or 3 channels • Providers depend on integrated solutions which combine Internet, Telephony and TV • ADSL only 1 TV channel per home • ADSL 2+ 2 or 3 channels • Providers depend on integrated solutions which combine Internet, Telephony and TV Technology is key for competition! Multiplay Provider TVTV + Mobile

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september Some business Televisie distributeur Consumenten € mln. abonnementen Commerciële omroepen Producent € 447 mln. spotvertising RTL, SBS, MTV € 100 mln. non-spot Merchandise € 50 mln. 2-4 mln. per populair programma (Idols) AdverteerdersInternet € 66 mln. online bestedingen SMS € 88 mln. overige inkomsten € 235 mln. programma rechten € 2,8 mln. per populair programma (Idols) € 100 mln. non-spot € 877 mln. advertenties Dagbladen Welke partij heeft het voor het zeggen? Huidige bedrijfsmodel Nederlandse tv-markt Doorgeven zenders

De nieuwe vormen van advertising, interactie en communicatie september Technology is key for competition! 'Het is geen automatisme dat wij onze zenders doorgeven', zegt Fons van Westerloo, directeur van RTL Nederland 'Als Versatel een pakket content wil gaan aanbieden dat te zeer concurreert met onze business, dan gaan we twee keer nadenken', zegt directeur Patrick Tillieux van SBS Nederland Casema wil landelijke kabelfusie of overname door telecom bedrijf KPN wil toegang tot de kabel Technology is key… … But business drivers will change the Dutch Media Market the most.