COMMUNITY MANAGEMENT: DO’S AND DONT’S Lydia van den 4 september 2013 #smc036
TO DO’S
Monitor Foto: Communitymanager Roundtable
Maar wat als het misgaat..
TOOLS
Foto: Fish when the fish bite
FACEBOOK INSIGHTS
cademie.nl/
3.Activeer Communityleden participeren omdat ze impact willen hebben op hun omgeving (ook online), ze willen dat mensen leuke dingen over hen zeggen en gewaardeerd worden, ze willen vrienden maken of iets bereiken. Richard Millington, Feverbee
Foto:
Foto: Plan & check
Blijf bij
Communiceer
TO DO’S -Monitor je merk -Monitor het (branche)nieuws -Be where the fish are, and fish when the fish bite -Plan, check, dubbelcheck -Volg de ontwikkelingen op social media -Communiceer!
DO NOT: -Verdrink niet in alle informatie. -Laat je niet verleiden tot discussies online. Blijf kalm, reageer rustig en vriendelijk. -Laat trolls niet de discussies overnemen. Houdt iemand zich niet aan de huisregels en blijft diegene ze overtreden na waarschuwingen? Blokkeer of ban diegene dan. -Vergeet niet..
Boze klant Bedrijf reageert met een ;)
Have fun & enjoy!